  • Data: 2009-09-19 22:01:10
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Osiecki pisze:

    > Wyobraź sobie, że jeśli urzędnik nie będzie miał pracy w urzędzie to być
    > może będzie mógł się podjąć pracy skutkującej produkcją jakichś dóbr
    > (niekoniecznie materialnych)... Póki co mamy armię urzędników którzy

    Tylko jakich? I dlaczego to samo nie dzieje się z aktualnie
    bezrobotnymi, hmm?

    > otrzymują pensję za to, że utrzymują system ich zatrudniających przy życiu :)

    Ano niestety.

    > Żebyś nie miał wątpliwości - moja żona jest urzędniczką (i to, o zgrozo,
    > w skarbówce :>) i zgadza się z tym co napisałem ;)

    Jasna sprawa, że dobrze by było zredukować biurokrację. Ale całkowita
    likwidacja byłaby możliwa tylko w takim idealnym świecie, w którym i
    komunizm by zadziałał nie czyniąc nikomu krzywdy.

    > A może takie dokumenty nie są potrzebne - jesteś sobie w stanie to
    > wyobrazić? Jakoś nie byłbym zrozpaczony, gdybym nie musiał marnować sporej
    > kasy (fizycznie i w zmarnowanym czasie) na sprawy związane z podatkami
    > i ZUSem...

    Pewnie tak - ale mowa była o likwidacji WSZYSTKICH "urzędasów". I
    zauważ, że to obejmie też ludzi tworzących prawo i pilnujących jego
    przestrzegania.

    [ciach]

    > Gdy system jest prosty jak budowa cepa (czyli - w skrajnym przypadku -
    > podatek pogłówny), to nie ma miejsca na kombinowanie, oszustwa i patologie.

    Piękna wizja ;)

    > O cholera, czyli jednak ludzkość nie przetrwała średniowiecza i dzisiejsze
    > czasy mi się tylko przyśniły...

    Przetrwała. Ale nie chciałbyś być "emerytem" w przeciętnej (czyli
    chłopskiej) średniowiecznej rodzinie.

    Chociaż jakby życie wyglądało teraz tak, jak wtedy, to rząd mógłby
    obiecywać bardzo wysokie emerytury - dla tych nielicznych, co by dożyli,
    na pewno by starczyło ;-/

    > Sprawdzi się dużo bardziej, niż utrzymywanie coraz starszego społeczeństwa
    > przez coraz skromniejszą liczbę jednostek produktywnych. Bo o ile opieka
    > dzieci nad rodzicami i dziadkami po prostu się sama reguluje, o tyle system
    > emerytalny może zrobić tylko jedno: wyp*lić się z wielkim hukiem.

    Twoja metoda tylko pozornie różni się od metody odstrzeliwania
    nadmiarowych emerytów.

    > Przy zlikwidowaniu ZUSu i podatków? Nie sądzę.

    Takie eksperymenty to ja bym wolał obserwować z baaaaaaaaardzo daleka ;)

    Idea może szczytna, ale w rzeczywistości to rewolucja - a wszyscy wiemy,
    jakie są koszta i konsekwencje rewolucji.

    Żeby nie było - mi się bardzo podoba społeczeństwo Chironian (patrz:
    "Voyage from Yesteryear").

    Ale to utopia.