eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAbonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej? › Re: Abonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej?
  • Data: 2014-02-11 21:51:46
    Temat: Re: Abonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Flejm się zrobił, a ja nie wiem, czy chodziło Ci o którąś szczegółową
    > ustawę nakazującą zrobienie protokołu z *określonych* czynności
    > (która to być może nakazuje podanie podstawy prawnej sporządzania
    > *określonego* protokołu), czy też istnienie przepisu ogólnego
    > (zazwyczaj pakowanego do kodeksów), stanowiącego, że podanie
    > podstawy prawnej jest obowiązkowym elementem protokołu.
    > Możesz wyjaśnić?

    > Poproszę o... wyjaśnienie.
    > Może (wyjątkowo?) bez domagania się podstawy prawnej do tej prośby ;)

    Jak przeczytałem do tyłu, to chyba sam sie zakręciłem i zbyt mocno
    uprościłem. Chodzi mi o to, że chcąc sporządzić protokół, trzebaby w jego
    treść wskazać podstawę prawną tego przeszukania czy "kontroli". A nie ma
    podstawy prawnej do takiej czynności. Przykładowo przy normalnym
    przeszukaniu robionym przez Policję masz w druku do wyboru postanowienie
    sądu / prokuratora, nakaz kierownika jednostki oraz legitymację służbową.
    Jakby sobie napisali zgodnie z kanonami protokół usiłowania wejścia do
    mieszkania, to po jego użyciu organ nie miałby innego wyjścia, jak to z
    urzędu na 231 kk wyłączyć chyba.