eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAbonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej? › Re: Abonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej?
  • Data: 2014-02-12 01:49:52
    Temat: Re: Abonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Feb 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Chodzi mi o to, że chcąc sporządzić protokół, trzebaby w jego
    > treść wskazać podstawę prawną tego przeszukania czy "kontroli".

    A, chyba że tak.
    Pozostają jednak dwie wersje, IMVHO prawidłowego protokołu:
    - "delikwent dobrowolnie przedstawił dowody odbierania/nieodbierania
    RTV"
    - "z braku podstaw prawnych odstąpiono od czynności"

    > A nie ma
    > podstawy prawnej do takiej czynności. Przykładowo przy normalnym przeszukaniu

    No OK.
    Ktoś wzywa patrol policji, bo coś-tam mu się nie widzi.
    Patrol przyjeżdża, stwierdza że czynność "nie kwalifikuje się" do
    działania policyjnego, co paszczowo objaśnia i chce wybyć.
    Ale wzywający się upiera i chce "papiera".
    Są przeszkody do sporządzenia protokołu? W ostateczności,
    sporządzonego przez "ustnie do protokołu" ze strony wzywającego?
    (policjant jest urzędnikiem)
    I nic to, że nie "na miejscu" a na komisariacie, i nie "od ręki"
    a za trzy godziny :>

    > sobie napisali zgodnie z kanonami protokół usiłowania wejścia do mieszkania,
    > to po jego użyciu organ nie miałby innego wyjścia, jak to z urzędu na 231 kk
    > wyłączyć chyba.

    Słusznie.
    Ale przecież protokół może opisywać "odstąpienie od czynności".

    pzdr, Gotfryd