  • 11. Data: 2008-02-04 01:52:41
    Temat: Re: Abonament RTV, a kablówka/satelitki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    boropi wrote:

    > Można też mieć duży monitor komputerowy a w komputerze tuner TV
    > i oglądać bez płacenia abonamentu. (przynajmniej kiedyś było to legalne)

    poza dokumentem KRRiTV, które tak twierdzi nigdzie nie jest to zapisane.
    Po prostu ustawa nie dorosła do rzeczywistości

  • 12. Data: 2008-02-04 10:27:21
    Od: MH <O...@h...org>

    witek wrote:

    > Abonament nie jest od oglądania TVP tylko od posiadania telewizora.

    A gdyby hipotetycznie wymontowac glowice z TV? :)

  • 13. Data: 2008-02-04 11:01:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Feb 2008, MH wrote:

    > A gdyby hipotetycznie wymontowac glowice z TV? :)

    To byłby "przedmiot przypominający telewizor", a nie telewizor :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-02-04 17:32:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MH wrote:

    > A gdyby hipotetycznie wymontowac glowice z TV? :)

    To byś miał monitor a nie telewizor.
    podłącz do tego wideo z głowicą albo tuner z kablówki i konia z rzędem
    temu kto ci znajdzie przepis nakazujący płacić abonament za taką
    konstrukcję.

  • 15. Data: 2008-02-04 18:43:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek wrote:

    > podłącz do tego wideo z głowicą albo tuner z kablówki i konia z rzędem
    > temu kto ci znajdzie przepis nakazujący płacić abonament za taką
    > konstrukcję.

    Art. 2 ust. 7 wiadomej ustawy.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2008-02-04 21:02:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Art. 2 ust. 7 wiadomej ustawy.

    Ale z tego nic nie wynika. To jest tak ogólny przepis, że można się na
    nim powiesić.

    Co to znaczy odbiór programu? I kto lub co ten program ma odbierać.

    Czy telewizor ze stłuczonym kineskopem i sprawną głowicą jest
    urządzeniem technicznym do odbioru programu?

    Jeśli nie, to dlaczego dekoder telewizyjny, który też nie ma kienskopu
    ma takowym być? A telefon komórkowy?
    Nikt tego nigdy nie zdefiniował, bo ustawa był pisana za czasów kiedy po
    za telewizorem, radiem i samoróbkami nic więcej nie istniało.

    No a chyba telewizor z uszkodzoną głowicą też takowym nie jest.

    Po za tym czy połączenie urządzeń jest urządzeniem?

  • 17. Data: 2008-02-04 21:57:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Feb 2008, witek wrote:

    > Po za tym czy połączenie urządzeń jest urządzeniem?

    Pewnie jednoznacznie się wypowiedzieć nie da, ale co najmniej pewne
    przesłanki językowe do tego są.
    Z powodu o który pytasz istnieje pojęcie "kompaktu" czyli "produktu
    zawierającego kilka elementów w jednym", dla przykładu spłuczka
    kompaktowa, fotoaparat kompaktowy (z "przyrośniętym" obiektywem)
    itepe.
    Czy aparat z *oddzielnym* obiektywem, ale połączony na czas
    użytkowania, można nazwać po prostu "fotoaparatem"?
    Mi się wydaje, że tak. Z tego powodu powstają slangowe określenia
    dla "niekompletnego aparatu" (body, puszka...).
    Czyli "zestaw" puszki i obiektywu stanowi fotoaparat.

    Inaczej: czy niekompaktowy radioodbiornik, znaczy składający się
    z oddzielnego tunera i oddzielnego wzmacniacza, przestaje przez
    to być radioodbiornikiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-02-04 23:16:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fo5j30$q78$8@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > a po co mam mu wsztstko tłumaczyć skoro takie tłumaczenie rozwiązuje
    > sprawę.
    Ale ty nie tłumaczysz jemu.
    Piszesz na grupę, ergo - czytają (i czytać będą), wszyscy co tu zajrzą.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2008-02-04 23:22:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fo5j92$agj$1@atlantis.news.tpi.pl boropi
    <b...@w...pl> pisze:

    > Można też mieć duży monitor komputerowy a w komputerze tuner TV
    > i oglądać bez płacenia abonamentu. (przynajmniej kiedyś było to legalne)
    Można.
    Pozostaje kwestia interpretacji terminu "natychmiastowy". W kontekście
    prawnym, rzecz jasna, bo potoczny to każdy zna.
    A tak naprawdę to w obecnym stanie prawnym wystarczy po prostu zwyczajnie
    nie płacić, a żadnego cioła-kontrolera do domu nie wpuszczać. I po
    wszystkim.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2008-02-05 02:27:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zawierającego kilka elementów w jednym", dla przykładu spłuczka
    > kompaktowa, fotoaparat kompaktowy (z "przyrośniętym" obiektywem)

    kompakt to nie jest kilka elementów w jednym
    urządzenie kompaktowe to takie, które dzieki miniaturyzacji elementów
    udało się wykonać o mniejszych rozmiarach ale takiej samej
    funkcjonalności jak dotychczasowe (czytaj duże) urządzenie.