  • 1. Data: 2008-02-03 15:45:15
    Temat: nowy język obcy do wyboru na maturze.
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Witam,
    Jakie są możliwości prawne wprowadzenia do systemu edukacji
    narodowej nowego przedmiotu. A konkretnie języka obcego. Tak by co
    najmniej był to przedmiot nieobowiązkowy. A najlepiej jak by można go
    było wybrać na egzaminie maturalnym.
    Do kogo takie pismo, w tej sprawie? Minister Edukacji Narodowej, może
    Komicja EN.

    A.

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!

  • 2. Data: 2008-02-04 18:51:07
    Temat: Re: nowy język obcy do wyboru na maturze.
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Abu wrote:
> [...]
    | było wybrać na egzaminie maturalnym.
    | Do kogo takie pismo, w tej sprawie? Minister Edukacji Narodowej,

    Czyzby interesowal Cie jakis nie nowożytny jako obowiazkowy (bo greke lub
    lacine mozna wziac jako dodatkowy)?

    Obawiam sie ze niewiele zdzialasz w tym wzgledzie.

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2008-02-04 21:52:11
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Kenny pisze:

    > Czyzby interesowal Cie jakis nie nowożytny jako obowiazkowy (bo greke lub
    > lacine mozna wziac jako dodatkowy)?

    Interesuje mnie wprowadzenie języka esperanto. A co do tematu: zawsze
    warto spróbować jak się ma ochotę. Tylko nie wiem gidzie uderzać by nie
    marnować wysiłków.
    W uzasadnieniu chciałem się powołać na przykład Węgier gdzie taka
    możliwość jest od kilku(nastu) lat.

    A.

  • 4. Data: 2008-02-05 06:57:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 04 luty 2008 22:52
    (autor Abu
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fo81eb$qu2$1@news.wp.pl>):

    > Interesuje mnie wprowadzenie języka esperanto.

    Zdawać będą 3 osoby w kraju, przydatność matury zerowa... A ja za to będę
    płacił... Ekstra pomysł....
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 5. Data: 2008-02-05 09:10:43
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <fo81eb$qu2$1@news.wp.pl>):

    > Zdawać będą 3 osoby w kraju, przydatność matury zerowa... A ja za to będę

    Zdziwiłby się ile by zdawało. Za inne rzeczy też płacisz a nie narzekasz
    np. za Wiedza o tańcu itp.
    Poza tym w pierwszej fazie chodziło bym mi raczej o to by można było
    pójść z podaniem do dryrektora szkoły o utworzenie takiego przedmiotu,
    jeżeli byliby chętni.

    A.

  • 6. Data: 2008-02-06 12:22:08
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Abu wrote:

> [...]
    | Poza tym w pierwszej fazie chodziło bym mi raczej o to by można było
    | pójść z podaniem do dryrektora szkoły o utworzenie takiego przedmiotu,

    no wiec tak

    z prosba do dyrektora nie ma zadnego problemu; jesli tylko bedzie chcial i
    uzna, ze bedzie mial kase na kółko (bo bylo by to w formie zajec
    dodatkowych) to nic nie stoi na przeszkodzie aby je da chetnych utworzyc

    utworzenie tego jako stałego przedmiotu (mimo, ze wciaz w zasadzie wystarczy
    do tego chec dyrektora) ciagnie za soba wieksza odpowiedzialnosc - musi byc
    pewnosc, ze w czasie rekrutacji uzbiera sie choc jeden oddzial chcacy miec
    esperanto jako dodatkowy jezyk... to troche ryzyko dla szkoly bo ta musi
    znac wczesniej liczbe odzdzialow jakie utworzy i miec zatwierdzony arkusz na
    dany rok

    matura to calkiem osobna sprawa - lezy calkowicie w gestii ministerstwa; i
    do nich nalezalo by pisac. Sa o wiele bzdurniejsze przedmioty na maturze,
    wiec moze i to udalo by sie przeforsowac, jednak potrzebne by bylo pewnie
    silne lobby

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2008-02-06 12:28:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 05 luty 2008 10:10
    (autor Abu
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fo996q$gin$1@news.wp.pl>):

    > Zdziwiłby się ile by zdawało. Za inne rzeczy też płacisz a nie narzekasz
    > np. za Wiedza o tańcu itp.

    A skąd wiesz, że nie narzekam?

    Argument, że jest głupi przedmiot dopuszczony, więc inny głupi też powinien,
    nie uważam za sensowny.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 8. Data: 2008-02-07 09:21:08
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 05 luty 2008 10:10
    > (autor Abu
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fo996q$gin$1@news.wp.pl>):

    > A skąd wiesz, że nie narzekam?

    Na podstawie twojej odpowiedzi, która nie wnosiła za dużo do tematu a
    wyrażała niezadowolenie. Przedstawiłeś hipotetyczne negatywne cech
    wprowadzenia esperanto a potem napisałeś "A ja za to będę
    płacił... Ekstra pomysł....", więc tak mi się nasunęło. :)

    > Argument, że jest głupi przedmiot dopuszczony, więc inny głupi też powinien,
    > nie uważam za sensowny.

    Zgadzam się. Lecz uważam, że nauka esperanto nie byłaby głupim
    przedmiotem, w kontraście do wielu innych.

    A.

  • 9. Data: 2008-02-07 09:28:32
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Kenny pisze:

> [...]
    > uzna, ze bedzie mial kase na kółko (bo bylo by to w formie zajec
    > dodatkowych) to nic nie stoi na przeszkodzie aby je da chetnych utworzyc

    kółko kółkiem, interesuje mnie regularny przedmiot.

> [...]
    > znac wczesniej liczbe odzdzialow jakie utworzy i miec zatwierdzony arkusz na

    Co rozumiesz pod pojęciem oddziału? Chodzi o co najmniej jedną klasę?
    Ile to uczniów?

> [...]
    > wiec moze i to udalo by sie przeforsowac, jednak potrzebne by bylo pewnie

    Rozumiem, czyli ministerstwo.

    Możliwości zdawania na maturze na pewno byłby dużą zachętą do zapisania
    się w szkole na ten język.

    Poza tym nie w każdej szkole jest język włoski czy francuski a można go
    zdawać na maturze. tj. w szkołach w których jest prowadzony.

    Chodzi mi o "zarejestrowanie" tego języka tak jak każdego innego, który
    można zdawać na maturze.

  • 10. Data: 2008-02-07 15:55:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 07 luty 2008 10:21
    (autor Abu
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <foeiia$d1b$1@news.wp.pl>):

> [...]
    > wprowadzenia esperanto a potem napisałeś "A ja za to będę
    > płacił... Ekstra pomysł....", więc tak mi się nasunęło. :)

    No to chyba lekcje logiki są potrzebne :D Bo z tego, że marudzę na esperanto
    to nijak nie wynika, że NIE marudzę na taniec.

    > Zgadzam się. Lecz uważam, że nauka esperanto nie byłaby głupim
    > przedmiotem, w kontraście do wielu innych.

    Jaaaaaaaaaaasne. Kolejny bezużyteczny przedmiot. I ciekawe dla kogo by go
    robili... Dla 1 osoby? Klasy włoskie się nie otwierają, francuskie nie...
    BA! Niemieckie nawet zanikają! Wszyscy chcą angielski. Więc kto by się
    zrekrutował do klasy sztucznego języka dla hobbystów? Może zaproponuj klasę
    esperanto-klingoński ? :D

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl