    From: spp <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ASTER i UPC (kablówka)
    Date: Sat, 21 Jan 2012 11:45:49 +0100

    W dniu 2012-01-21 11:05, Andrzej Lawa pisze:

    > Zatem w którym momencie doszło do "zmiany pracodawcy" w tym przypadku?
    > Zmiany zarządu? Ale ponoć zmiana jednego prezesa nie ma znaczenia. Więc
    > co za różnica, ilu? Zmiany właściciela udziałów? Ale jak piszesz to też
    > nie ma znaczenia? Czyli co - dopiero zmiana szyldu, która ma najmniejsze
    > znaczenie z tego wszystkiego?
    >
    > Nie żebym się czepiał (no, może trochę ;) ) ale po prostu ciekawi mnie,
    > co należy uznać za tę "zmianę pracodawcy" - bo jeśli chodzi tylko o
    > nazwę na tabliczce....

    To chyba zbyt złożone jak na grupę dyskusyjną.

    Nie należy mylić pojęcia 'właściciela' przedsiębiorstwa (akcjonariusz,
    udziałowiec), 'pracodawcy' (najczęściej kierownik zakładu pracy) i
    'zakładu pracy'.

    Zmiany w akcjonariacie czy też wspólników spółki nie powoduję iż zmienił
    się pracodawca. Podobnie zamiana jednego dyrektora na innego.
    Co innego wydzielenie części spółki i przekazanie jej w zarząd innemu
    przedsiębiorcy (leasing, najem, sprzedaż zorganizowanej części itd.)

    " przez przejęcie zakładu pracy bądź jego części rozumie się przejęcie
    majątku poprzedniego pracodawcy bądź jego zadań (nawet bez przejęcia
    majątku) wskutek zbycia przedsiębiorstwa (art. 551 K.c.), dzierżawy,
    likwidacji pracodawcy połączonej ze zbyciem przedsiębiorstwa (wyrok SN z
    16 maja 2001 r., I PKN 573/00, OSNP 2003/5/125), połączenia, decyzji o
    oddaniu nieruchomości w trwały zarząd, a także umowy outsourcingowych,
    na podstawie których powierzone zostaje świadczenie usług przy
    wykorzystaniu pracowników byłego pracodawcy, na rzecz którego usługi te
    są świadczone."

    Oczywiście to tak 'na kolanie'. :)

    Tu masz starą dyskusję:

    http://www.grupy.egospodarka.pl/Zmiana-wlasciciela-f