    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: AI - prawo autorskie.
    Date: Wed, 1 Nov 2023 18:19:40 +0100

    W dniu 01.11.2023 o 08:45, cef pisze:
    > Nie mogę jakoś zrozumieć zastosowania biznesowego AI, to dla mnie zabawka.

    Merytorycznie te odpowiedzi są po prostu niepewne. Ale czasem warto
    zadać pytanie tylko po to, że w odpowiedzi będzie coś, o czym nie
    pomyślałeś. To coś, jak dyskusja ze Shrekiem, czy Kviatem tutaj. Nie to,
    bym jakoś szczególnie cenił ich merytorykę, ale pisząc z poziomu
    indolenta czasem wskazują kierunek, o którym człowiek nastawiony
    standardowo nie pomyśli i na swój sposób są cenni w tym zakresie.

    AI przydaje się do wodolejstwa. Przykładowo wspaniale pisze notatkę co
    to konwencja CITES i dlaczego jest to tak ważne. Potem dodaje wspaniale
    opis o prawie Europejskim oraz naszym krajowym. tylko sprawdź, czy
    nowego prawa nie wymyśliło, albo powywalaj konkrety - co Ci pasuje. Ale
    część merytoryczna pisałbym jednak "z palca".

    Fajno się sprawdza do zbierania danych do tabelki, o ile wskażesz
    źródło. Ale trzeba wyrywkowo sprawdzić, czy coś nie pokiełbasiło. Czasem
    służbowo potrzebuje przykładowo kursy określonych walut na określony
    dzień i zamiast przeglądać komunikaty NBP zlecam to AI.

    Trochę lepiej pisze tłumaczenia artykułów, niż translator. Jak jest
    jakaś długa strona w obcym języku, a Ciebie interesuje jakaś tam część,
    to przykładowo prośba o wskazanie zasad hodowli danego zwierzęcia oraz
    tego, czy podlega rygorom CITES zwraca niezłe wyniki. Albo prośba o
    opisanie, czym zajmuje się firma której strona internetowa, jest taka i
    taka.
    --
    (~) Robert Tomasik