    From: Stary zgred <a...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Subject: Re[2]: Kuchnia na gaz w bloku bez gazu!
    Date: Sat, 10 Apr 2004 15:06:11 +0200

    Witaj Woody,

    W Twoim liście datowanym 8 kwietnia 2004 (18:48:53) można przeczytać:

    W> Przepisy zezwalają na korzystanie z butli w budynkach bez gazu nie
    W> przekraczających wysokości 5 kondygnacji.

    Konkretnie

    Dz.U.02.75.690
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
    (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r.)

    ... to jedynie w budynku niskim

    ibidem

    § 8. W celu określenia wymagań technicznych i użytkowych wprowadza się
    następujący podział budynków na grupy wysokości:
    1) niskie (N) - do 12 m włącznie nad poziomem terenu lub
    mieszkalne o wysokości do 4 kondygnacji nadziemnych włącznie,

    Nie ma to jak fachowa porada Woody ? :->

    W> 2. Nie ubliżaj temu Panu publicznie bo nie wiem czy wiesz ale można Ciebie
    W> jak najbardziej namierzyć

    Nie strasz nie strasz ...

    W> 3. Zmień sobie kodowanie bo ciężko te wypociny czytać.

    W> Pozdrowionka

    W> TB

    :))) Przygania kociol garnkowi. Te empty lines to taka ulanska
    fantazja? Bo nie przekona mnie ze ma to cokolwiek ulatwic.

    Rafale !

    Mam podobny problem. Tyle ze w moim bloku mieszka 100 (!) rodzin. Po
    generalnym remoncie w 2000r zdjeto stala instalacje gazowa a w miejsce
    niej poprowadzono 3-fazowa inst.elektryczna oraz zamontowano
    el.kuchenki. Czesc z lokatorow zaczelo korzystac z instalacji na gaz
    propan-butan. Hm, czesciowo ich sobie tlumacze bo bieda jest u nas az
    piszczy ... :( . Rozwazylem wszystkie za i przeciw i jako czlonek
    mojej wspolnoty wystosowalem list do Powiatowej Strazy Pozarnej.

    PSP w ....
    Sekcja Prewencji

    Prośba o opinie

    W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej, którą przeprowadziłem z
    pracownikiem Sekcji Prewencji w połowie marca br. Zwracam się o opinie
    w następujących sprawach :
    1. Butli z gazem płynnym (propan-butan), z których korzysta część
    lokatorów budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. ..... Proszę
    o stanowisko w tej sprawie lub ew. sugestie dotyczące zabezpieczeń
    zaqrożeń wybuchem. Jak informowałem podczas remontu budynku w 2000r.,
    zmieniono sposób dostarczania energii cieplnej do celów kuchennych z
    gazowej na elektryczną, jak można przypuszczać w związku z
    przygotowywanymi zapisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z
    dnia 12 kwietnia 2002 r.w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002
    r.), w szczegolnosci § 157 pkt.5, lub zaleceniami Straży Pożarnej.

    [...]

    Zauwaz jednak ze ja godze sie z sytuacje proszac jednak o sugestie
    (opinie) dotyczace prewencji zdarzen mogacych miec katastrofalne
    skutki. Prosze o wytyczne mogace podniesc kulture uzytkowania takich
    instalacji i procedury majace to ulatwic.

    W sumie to chodzi mi o to by dzieki pewnej zadymie ludzie zrozumieli
    ze jesli maja, jak to nazwales, bombe, to by nie probowali przy niej
    majstrowac. Chce doprowadzic do tego by instalowanie (wymiana) butli
    nastepowac mogla wylacznie przez czlowieka przeszkolonego w zakresie
    w/w bezpieczenstwa. A wiec kazdoroazowo sprawdzajacego stan
    instalacji: zawor, przewod gietki, szczelnosc polaczenia z butla, stan
    kuchenki i np chocby zapalniczka cug w wywietrzniku. By nie bylo tak
    jak jest u mnie teraz ze ktos tam, majacy peta w kaciku ust, wyjmuje
    butle z bagaznika i idzie do domu ja podlaczyc. Brakuje mi tylko piwka
    i luzu jaki temu towarzyszy do "pelni szczescia" ...

    To chcialbym wyeliminowac a nie to zeby nie moc korzystac z
    tego co nam daje postep cywilizacyjny.

    Moze i Ty sprobuj cos takiego zrealizowac (przeforsowac)

    Nie wylewajmy dziecka z kapiela, nie starajmy cofac postepu,
    postepujmy rozsadnie majac na uwadze racje strony drugiej.

    --
    Pozdrowienia,
    Stary zgred