  • 1. Data: 2002-09-22 10:26:01
    Temat: 17-nastka a ja pełnoletni
    Od: "anek" <a...@p...onet.pl>

    Czy z punktu widzenia prawa popełniam przestępstwo gdy uprawiam sex z
    siedemnastolatkom?

  • 2. Data: 2002-09-22 10:48:50
    Temat: Re: 17-nastka a ja pełnoletni
    Od: "agadave" <a...@s...pl>

    nie

  • 3. Data: 2002-09-22 11:10:33
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    anek wrote:
    > Czy z punktu widzenia prawa popełniam przestępstwo gdy uprawiam sex z
    > siedemnastolatkom?

    Po polsku pisze się "seks" a nie "sex", po co plugawisz język angloszczyną?

    A w Polsce przestępstwo popełnia się jeśli ktoś jest dorosły a druga osoba
    NIE MA SKOŃCZONYCH 15 lat.
    W różnych krajach jest różnie, więc uważaj.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 4. Data: 2002-09-22 11:53:33
    Od: "Kaja" <f...@f...pl>

    Elita.pl z adresu <b...@e...pl> napisał w artykule

    > Po polsku pisze się "seks" a nie "sex", po co plugawisz język
    > angloszczyną?

    No widzisz...Tobie tylko"sex" w głowie i nie zauważyłeś wiejskiego wyrażenia
    i napewno nie polskiego: "z siedemnastolatkom".

    Kaja

  • 5. Data: 2002-09-22 11:56:01
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Czy z punktu widzenia prawa popełniam przestępstwo gdy uprawiam sex z
    > siedemnastolatkom?

    tak bardzo ogolnie: jesli nie jest to twoja najblizsza rodzina /np corka,
    siostra/ i jesli kochacie sie dobrowolnie, to nie
    ssj5

  • 6. Data: 2002-09-22 14:35:39
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

    > No widzisz...Tobie tylko"sex" w głowie i nie zauważyłeś wiejskiego
    wyrażenia
    > i napewno nie polskiego: "z siedemnastolatkom".
    >
    > Kaja

    Chciałaś napisać "na pewno niepolskiego"? Mam rację? :-)

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 7. Data: 2002-09-22 22:17:13
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Elita.pl/Astec SA/Arnold B. wrote:

    Po polsku pisze się "seks" a nie "sex", po co plugawisz język angloszczyną?

    Pisownia 'sex' jest w słowniku języka polskiego PWN
    nie jest więc błędna, choć nie jest zalecana.
    Na pewno jednak nie ma w języku polskim słowa
    'angloszczyna'. Jest tylko 'angielszczyzna' :)))))

    FYI pisownia 'sex' pochodzi z łaciny (sexus) a nie
    z angielskiego i taka była w języku staropolskim
    zanim uległa 'ufonetycznieniu', podobnie jak w wielu
    innych wyrazach zawierających zbitkę 'ks' (nie tylko
    tego pochodzenia).

    Jako przykład mogę podać fragment zapisu obrad
    sejmu 9 maja 1764 (w pisowni oryginalnej):

    'Sessya, ledwie za opóźnieniem się Xcia Jmci Marszałka y
    wielu z Nim Posłow, wszyscy, lecz że taż maxyma szczęścia
    podpada alternacie, zupełną zuchwałego excessu równie równą
    odniósł Karę.
    Do przyięcia na dniu iutrzeyszym delegowanych Senatorow
    salwował Sessyą Xiąze Jmć Marszałek na Godzinę dziewiątą.'

    Ale plugawili ten nasz język, co Arnoldzie? :)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-09-22 23:24:10
    Od: "Kaja" <f...@f...pl>

    Pearl z adresu <p...@p...onet.pl> napisał w artykule

    > Chciałaś napisać "na pewno niepolskiego"? Mam rację? :-)

    Jeśli chodzi o "na pewno",to tak.

    Pozdrawiam,

    Kaja

  • 9. Data: 2002-09-23 09:14:38
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    > Pearl z adresu <p...@p...onet.pl> napisał w artykule

    > Jeśli chodzi o "na pewno",to tak.

    Nie z przymiotnikami piszemy łącznie.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 10. Data: 2002-09-23 09:37:47
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    Pearl wrote:

    > Nie z przymiotnikami piszemy łącznie.

    Zawsze? ;-))) Ciekawe, i nowosc jakas...

    pzdr. z nie letniego, ale jesiennego Szczecina.
    Dominika