  • 1. Data: 2002-09-22 00:05:49
    Temat: zaskarżenie przepisu
    Od: " grzegorz" <g...@N...gazeta.pl>

    Mam pytanie, Czy jest mozliwość zaskarżenia przepisu, który jest nie zgodny
    z konstytucją. Powstał pewien przepis który zakazywał mi wykonywanie zawodu,
    po pewnym czasie (chyba po wielu zażaleniach ze strony pokrzywdzonych osób)
    przepis ten został zniesiony i ja wróciłem do pracy. Może ktos dałby mi
    namiary na jakiegoś dobrego specjalisty prawa cywilnego, lub podpowiedział
    co zrobic w tej sytuacji (moze jakies telefony do osób które by mogły pomóc
    w tej sprawie?). Sprawa jest juz założona w kacelarii. Z góry dziekuje!! ps.
    prosiłbym o szybki kontakt na email g...@o...pl

  • 2. Data: 2002-09-22 07:49:24
    Temat: Re: zaskarżenie przepisu
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    grzegorz <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > co zrobic w tej sytuacji (moze jakies telefony do osób które by mogły pomóc
    > w tej sprawie?). Sprawa jest juz założona w kacelarii.

    Piszesz dość niejasno! Domyślam się, że się pytasz, czy można zaskarżyć do
    trybunału przezpis in abstracto w zakresie jego zgodności z Konstytucją. Otóż
    nie ma takiej możliwości - skargę konstytucyjną można złożyć dopiero po
    wyczerpaniu normalnego toku danego postępowania, to jest dopiero po tym jak
    dany sąd czy organ rozstrzygnął ostatecznie o Twoich prawach lub wolnościach.
    Możesz też w trakcie danego postępowania powoływać się na to, że dany
    przepis, który znajduje w Twojej sprawie zastosowanie jest niekonstytucyjny -
    wtedy sąd jeśli będzie miał także watpliwości skieruje pytanie do TK.

    Inną drogą jest wysłanie "zawiadomienia" do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Generalnie nie jestem specjalistą w prawie konstytucyjnym i trudno mi
    rozstrzygać, czy kompetencje TK rozciągają się na przepisy derogowane,
    szczególnie przed wejściem w życie konstytucji. W ustawie o TK jest przepis
    mówiący, że skargę można wnieść po 3 miesiącach od doręczenia ostatecznego
    wyroku, decyzji lub innego ostatecznego rozstrzygnięcia.

    Po co Ci dodatkowa osoba, skoro Twoją sprawę już prowadzi jakaś kancelaria..?
    M.in. tego w Twoim poście właśnie nie rozumiem.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 3. Data: 2002-09-22 10:57:44
    Od: " Grzegorz" <g...@N...gazeta.pl>

    Paweł Hajdys <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    kancelaria..?
    > M.in. tego w Twoim poście właśnie nie rozumiem.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Dziekuję za zainteresowanie.

    Faktycznie brzmi to niejasno. Jezeli chodzi o tą kancelarię, to chciałbym
    wiedzieć czy warto ciągnąć dalej tą sprawę? Czy ktoś zna może taki przypadek?
    Czy warto imwestować dalej, bo wiadomo że wiąrze sie to z kosztami. Czy jest
    mozliwe wygranie takiej sprawy? Bardzo prosiłbym o jakis telefon do
    specjalisty od sprawa cywilnego.

    Pozdrawiam!

    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-09-23 05:46:10
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik " Grzegorz" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    to chciałbym wiedzieć czy warto ciągnąć dalej tą sprawę?

    Nie.Niewarto.Warto za to nauczyć się ciąć posty .

    Leszek

  • 5. Data: 2002-09-24 13:51:50
    Od: " Grzegorz" <g...@N...gazeta.pl>

    Leszek <l...@n...fm> napisał(a):

    > Użytkownik " Grzegorz" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >

    > to chciałbym wiedzieć czy warto ciągnąć dalej tą sprawę?
    >
    > Nie.Niewarto.Warto za to nauczyć się ciąć posty .
    >
    > Leszek

    no ale że co??