  • Data: 2010-03-08 07:01:56
    Temat: Re: 14 dni mineło i co dalej ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    mz wrote:
    > Witam
    > Na wstępie chce powiedzieć, że jestem laikiem więc za wszelkie niescisłości
    > przepraszam.
    > Oddałem laptopa do naprawy w ramach niezgodności towaru z umową w 22
    > miesiącu od zakupu. Towar przez sklep sieci Avans (bo tak go kupiłem) został
    > przyjęty. Po 14 dniach poszedłem do sklepu i pytam się co z moim laptopem bo
    > mineło 14 dni.

    Ano nic. Reklamacja została uwzględniona.

    > Powiedzieli mi że oni te 14 to oni liczą od chwili
    > dostarczenia laptopa do ich serwisu a nie od chwili kiedy ja im go
    > przyniosłem. Dowiedziałem się też, że lapop do serwisu poszedł dopiero ok 4
    > dni po moim dostarczeniu go do sklepu. Zakłada, że przepisy prawa są
    > ważniejsze niż jakieś ustalenia sklepowe.

    Nie. 14 dni na ustosunkowanie sie do reklamacji od dnia dostarczenia do
    sprzedawcy a nie do serwisu sprzedawcy.

    > Pytam tylko ile oni mogą teraz go trzymać w naprawie ? Czy jest jakaś data ?

    Nie ma. 14 dni jest na udzielenie odpowiedzi na tak/nie.
    Narazie (poprzez brak odowiedzi) uznali reklamacje za zasadną.
    Naprawiac mogą tyle ile jest to niezbedne (czyjta: ile im sie bedzie
    chcialo).

    > Dodatkowo na laptopie była naklejka z certyfikatem Windowsa,

    OEM?

    kupionym osobno
    > nie z laptopem. Jak w przypadku wymiany laptopa na nowy odzyskać tę naklejkę
    > ? W końcu o moja własność za którą zapłaciłem.

    Windows OEM zgodnie z licencją po zainstalowaniu nie może zostać
    przeinstalowany na innym komputerze. Wiec jeśli komputer pujdzie sie
    bujac, to Windows też.
    Po to wlasnie ta naklejka, ktora nie dawala sie przekleic.