  • 11. Data: 2002-06-25 14:00:08
    Temat: Re: Grupy dyskusyjne
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Igo wrote:

    > Panie Jacku,
    >
    > Z tym prawem autorskim to jest tak - jesli ja kogos zapytam, czy moge
    > opublikowac jego post, a on sie zgodzi, to przeciez moze o tym zapomniec
    > i mi zarzucic, ze ja opublikowalem go nieprawnie.
    I aby takich watpliwosci uniknac,
    pytanie zadaje sie na pismie, a odpowiedzi oczekuje rowniez w formie
    pisemnej, z identyfikacja podpisu autora.

    > Jesli chodzi o wlasnosc intelektualna - cytaty z ksiazek sa
    > przedrukowywane w innych ksiazkach, czasopismach i w Sieci. Tylko -
    > przy ilu znakach konczy sie cytat? Jedno zdanie moze jest cytatem, ale
    > rownie dobrze moze nim byc jeden rozdzial.

    Nie.
    Myli Pan pojecia.
    Ani w sieci, ani w ksiazkach, ani w czasopismach
    nie nastepuje cytowanie bez zgody autora, wydawnictwa.

    > Oczywiscie, moze Pan miec racje, ale zastanawiam sie, czy list "do
    > ogółu" nie jest własnością "publiczną"? Na przykład ustawy prawne są
    > publikowane na wielu stronach, jako "własność publiczna"...
    > A co do praktyk publikowania wypowiedzi - Pan chyba powinien znac je
    > najlepiej, w koncu powstala "Ksiega Cytatow Experta" -
    > http://xox.pl/~zamsz. Ktos Pana pytal o pozwolenie publikacji KAZDEGO z
    > tych cytatow?

    A czemu Pan uwaza, ze taka publikacja powstala bez naruszenia praw
    autorskich ?

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 12. Data: 2002-06-25 14:06:47
    Temat: Re:
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Panie Przemku

    Przestan Pan lamowac i trollowac na grupie.
    Watki osobiste sa zakazane, takze offtopic.
    A co do CNN.
    To GNA Inc. oczywiscie byla prezentowana w CNN, w programie Beyond the
    2000.
    CNN ma z pewnoscia przedstawiciela w Polsce, ktory pomoze Panu dotrzec
    do archiwum.
    (jestem wspolzalozycielem GNA Inc., Texas)

    Zatem umawiamy sie tak Panie Przemku,
    Pan teraz konczy trollowanie, lamerstwo, offtopicki, watki osobiste,
    a ja nie wysylam zgloszenia do abuse.

    Podobno jest grupa dla trolli i niech sie Pan tam produkuje i ujawnia
    swoje talenta.

    Zgoda ?

    na usenecie

  • 13. Data: 2002-06-25 14:46:47
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I aby takich watpliwosci uniknac,
    > pytanie zadaje sie na pismie, a odpowiedzi oczekuje rowniez w formie
    > pisemnej, z identyfikacja podpisu autora.
    Identyfikacja podpisu a gdzie go mam zweryfikowac , moze zgodnie z
    karta wzorow podpisow. Czy teraz wszyscy na Usenecie mamy gdzies
    wyslac swoje karty podpisow ? No i musimy je zlozyc przed uprawniona
    osoba, jaka ? ;-)))

    > Nie.
    > Myli Pan pojecia.
    > Ani w sieci, ani w ksiazkach, ani w czasopismach
    > nie nastepuje cytowanie bez zgody autora, wydawnictwa.

    No prosze nie wystepowalem o zgode a zacytowalem Cie Ekspercie w
    sieci? I co mi zrobisz jak mnie zlapiesz ? ;-)

    Przemek

    PS A abuse sobie podaruj z innego posta, Pro-Futuro sie osmieszylo ale
    juz naprawilo wlasny blad.

  • 14. Data: 2002-06-25 14:48:59
    Od: i...@i...prv.pl.ANTYSPAM (Igo)

    Jacek wrote:

    > I aby takich watpliwosci uniknac,
    > pytanie zadaje sie na pismie, a odpowiedzi oczekuje rowniez w formie
    > pisemnej, z identyfikacja podpisu autora.

    Niestety trwa to bardzo długo :(

    > Nie.
    > Myli Pan pojecia.
    > Ani w sieci, ani w ksiazkach, ani w czasopismach
    > nie nastepuje cytowanie bez zgody autora, wydawnictwa.

    Nawet jedno zdanie??? Nie sadze...

    > A czemu Pan uwaza, ze taka publikacja powstala bez naruszenia praw
    > autorskich ?

    Tego nie wiem. Pan tylko pytał o pokazanie miejsca, gdzie ktoś coś
    cytuje bez zgody autora - sadze, ze tu tak jest.

    A wracajac do mojego pytania: uwaza Pan, ze posty w Usenecie podpadaja
    pod ustawe o prawie autorskim, jako teksty?

    pzdr,
    igo

  • 15. Data: 2002-06-25 15:01:57
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Jacek napisał(a) w wiadomości:
    <2...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...

    >I aby takich watpliwosci uniknac,
    >pytanie zadaje sie na pismie, a odpowiedzi oczekuje rowniez w formie
    >pisemnej, z identyfikacja podpisu autora.

    A skąd ja mam wiedzieć, że ktoś, kto podpisuje się nickiem "Kozia dupa" to
    jakiś Jan Igrekowski?? Poza tym, idąc tym tokiem myślenia, należałoby prosić
    autorów postów na tej i innych grupach o zgodę na zacytowanie ich w
    sytuacji, gdy chcemy odpowiedzieć na ich post. To teraz, abym mógł coś panu
    Jackowi odpoisać, musże wysłac pisemną prośbę i czekać na pisemną zgodę????
    No bo ja już zgłupiałem od tej szalenie interesującej wykładni prawa
    autorskiego... ;-))))

    >Nie.
    >Myli Pan pojecia.
    >Ani w sieci, ani w ksiazkach, ani w czasopismach
    >nie nastepuje cytowanie bez zgody autora, wydawnictwa.

    No popatrz pan. To w Polsce notorycznie jest łamane prawo autorskie i to
    gdzie! Na uczelniach!!! Cytują te doktory przyszłe i magistry fragmenty
    książek, artykułów i nawet autora nie zapytają o zgodę. :-OOO To ja pisząc
    pracę magisterską musiałem _pisemnie_ prosić o zgode na publikację
    wszystkich autorów książek i artukułów, które zacytowałem??? Czy 570
    parlamentarzystów i setki pracowników ministerstw też o cytowanie ustaw,
    kodeksów, rozporządzeń???? Dlaczego, panie Jacku, uczelnie w Polsce
    zezwalają na takie niecne praktyki???

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 16. Data: 2002-06-25 16:47:04
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel i...@i...prv.pl.ANTYSPAM (Igo) ihn
    news:slrnahgdk3.1pr.igo@localhost.localdomain: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    Widze, ze Expierd wzbudza zywe emocje, choc przez chwile myslalem, ze
    mi Hamster zle dziala :o)

    > Jesli jednak podam takiego, jak jest podany w polu From to chyba nie
    > ma problemu

    Hmm... ale czy jest sens podawac maila takiego, jak we From? W koncu
    wiele osob ma cos takiego: "n...@n...com".

    > Czy jest to jakos (chociaz posrednio) okreslone przez
    > jakies ustawy?

    Chyba nie znajdziesz zadnych zapisow, bo jak juz kilka osob napisalo,
    jest to wypowiedz publiczna.

    > * dlugi czas oczekiwania - nie moge od razu wrzucic maila na strone,
    > musze czekac na reakcje autora;

    Czy taki znowu dlugi? Jesli to ktos powazny, to odpowie Ci tego samego
    czy nastepnego dnia. Rzadko bedziesz musial czekac pare dni.

    > * zasypywanie autora niekoniecznymi mailami;

    Zawsze mozesz poprosic o zgode na publikowanie wszystkich jego postow
    z danej grupy - wyslesz jednego maila.

    > * jesli chce opublikowac okolo 100 postow, to trudo sie polapac, na
    > ktore mam juz zezwolenie, na ktore nie...

    Zakladasz sobie katalog w mailerze, gdzie zbierasz takie zgody. Wbrew
    pozorom usystematyzowanie czegos takiego to zadna filozofia. ;o)

    Wracajac do meritum - pytalbym rowniez o zgode z innego powodu.
    Spytany poczuje sie dowartosciowany samym faktem zapytania i IMHO na
    pewno wejdzie na Twoja strone, czyli wygeneruje dodatkowy ruch. Jesli
    mu sie strona spodoba, to bedzie tam wpadal czesciej. Moim zdaniem to
    juz jest jakas korzysc z zapytania. Przy okazji unikniesz ewentualnych
    problemow.

    PMM

  • 17. Data: 2002-06-25 17:24:29
    Od: i...@i...prv.pl.ANTYSPAM (Igo)

> [...]
    > mu sie strona spodoba, to bedzie tam wpadal czesciej. Moim zdaniem to
    > juz jest jakas korzysc z zapytania. Przy okazji unikniesz ewentualnych

    No i chyba tak zrobie:) Wielkie dzieki za odpowiedz:)

    pzdr,
    igo

  • 18. Data: 2002-06-25 19:18:16
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> ihn
    news:afa023$r1r$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Czy teraz wszyscy na Usenecie mamy gdzies wyslac swoje karty
    > podpisow ? No i musimy je zlozyc przed uprawniona osoba, jaka ?
    > ;-)))

    Jak to jaka? Expierd to jedyna uprawniona instytucja do czegokolwiek
    na Wszechswiatowym Usenecie selfego ;o)

    PMM

  • 19. Data: 2002-06-25 19:37:42
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Peter 'Mikolaj' Mikolajski wrote:

> [...]
    > news:afa023$r1r$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Jak to jaka? Expierd to jedyna uprawniona instytucja do czegokolwiek

    Panie Peter
    mysl Pan czasem jak inteligentny czlowiek,
    procedura identyfikacji podpisu w korespondencji polega na przeslaniu
    pisma listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
    A jezeli ta forma w obrocie prawnym z zagranica moze sie okazac
    niewystarczajaca, to masz Pan notariusza, ktory podpis uwierzytelnia, a
    dalej legalizacje przez MSZ, wlasciwa placowke konsularna.
    A w kraju list polecony.
    Czy naprawde to tak trudno w te upaly to zrozumiec ?

    Jacek

  • 20. Data: 2002-06-25 20:51:12
    Od: "Alter Ego" <U...@w...pl>

    > Chce na przyklad stworzyc zbior pytan i odpowiedzi (FAQ)

    - FAQ można podpiąć pod:
    Art. 29.
    1. Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość
    urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości,
    w zakresie uzasadnionym *WYJAŚNIANIEM*, analizą krytyczną,
    *NAUCZANIEM* lub prawami gatunku twórczości.

    - Z tego tytułu autorowi przytaczanego fragmentu nie przysługuje
    wynagrodzenie :)))))
    - Nie jest wymagana zgoda autora.