    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 25 Jun 2002 17:01:57 +0200
    Sender: News User <n...@j...net>
    From: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>
    Subject: Re: Grupy dyskusyjne

    Jacek napisał(a) w wiadomości:
    <2...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...

    >I aby takich watpliwosci uniknac,
    >pytanie zadaje sie na pismie, a odpowiedzi oczekuje rowniez w formie
    >pisemnej, z identyfikacja podpisu autora.

    A skąd ja mam wiedzieć, że ktoś, kto podpisuje się nickiem "Kozia dupa" to
    jakiś Jan Igrekowski?? Poza tym, idąc tym tokiem myślenia, należałoby prosić
    autorów postów na tej i innych grupach o zgodę na zacytowanie ich w
    sytuacji, gdy chcemy odpowiedzieć na ich post. To teraz, abym mógł coś panu
    Jackowi odpoisać, musże wysłac pisemną prośbę i czekać na pisemną zgodę????
    No bo ja już zgłupiałem od tej szalenie interesującej wykładni prawa
    autorskiego... ;-))))

    >Nie.
    >Myli Pan pojecia.
    >Ani w sieci, ani w ksiazkach, ani w czasopismach
    >nie nastepuje cytowanie bez zgody autora, wydawnictwa.

    No popatrz pan. To w Polsce notorycznie jest łamane prawo autorskie i to
    gdzie! Na uczelniach!!! Cytują te doktory przyszłe i magistry fragmenty
    książek, artykułów i nawet autora nie zapytają o zgodę. :-OOO To ja pisząc
    pracę magisterską musiałem _pisemnie_ prosić o zgode na publikację
    wszystkich autorów książek i artukułów, które zacytowałem??? Czy 570
    parlamentarzystów i setki pracowników ministerstw też o cytowanie ustaw,
    kodeksów, rozporządzeń???? Dlaczego, panie Jacku, uczelnie w Polsce
    zezwalają na takie niecne praktyki???

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz