  • 31. Data: 2010-10-22 09:53:23
    Temat: Re: Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-10-22 11:36, krys pisze:

    > No, ale jak dostaną czarny chleb i czarną kawę plus wyrko jako standard do
    > odsiadki, to może będzie się im opłacało iść do pracy za dodatkowy koc,
    > masełko do chleba i cukier do kawy? W końcu więzienie powinno odstraszać, a
    > nie konkurować z kurortem, nie?
    > Mi tam się pomysł szerszenia podoba:-)
    > J.

    Ale oni mniej więcej tak maja. O tyle lepiej, ze wyżywienie bardziej
    wymyślnie skomplikowane, ale za 4.50 na chłopa na dzień nie poszalejesz
    tak, czy inaczej. A o konkurencji z kurortem, to już tylko ktoś całkiem
    nieświadomy rzeczywistosci moze pisać.

    Co nie oznacza, że niektórzy z nich nie mają lepiej w więzieniu, niż na
    wolności, zwłaszcza Ci, którzy są bezdomni.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 32. Data: 2010-10-22 10:16:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i9rjvd$dri$...@n...onet.pl...

    > To już są argumenty poniżej pewnego poziomu, godne niewykształconego z
    > ławki pod sklepem. Może jednak zacznij od lektury konwencji, o których
    > ktoś pisał w tym wątku, albo nawet choćby samej konstytucji.

    to juz jest zupelnei inna kwestia, jak dla mnie, ktos kto swiadomie wylamuje
    sie poza nawias spoleczenstwa, rowniez swiadomie rezygnuje z przywilejow
    jakie te spoleczenstwo mu gwarantuje, dla mnie czlowiek czlowiekowi nie jest
    rowny, zycie jednego, nie jest rowne zyciu drugiego itd

    mozesz uwazac, ze to poglady niewyksztalconego z lawki pod sklepem, ale dla
    mnie oni swiadomie z rezygnowali z praw, wiec nie powinny uch zadne
    konwencje czy konstytucje dotyczyc, bo po prostu ich nie chca

    dokonuja przestepstw i wtedy jakos konstytucja ich nie interesuje, za to
    zaczyna ich interesowac jak zostana zlapani i osadzeni, takze kilkugodzinne
    chodzenie w kieraci by im nie zaszkodzilo

  • 33. Data: 2010-10-22 10:22:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i9rjrg$dri$...@n...onet.pl...

    > Ale to co proponujesz - więcej KS orzekać i wykonywać, to wtedy mnie
    > więzień będzie potrzeba? Czy może mniej płacić strażnikom? A moze
    > oszczędzać na amunicji, na ogrodzeniu, na środkach bezpieczeństwa? To po
    > co wiezienia?

    ks, w takim przypadku jak dzisiaj opisany, pod warunkiem poczytalnosci nie
    jest zly, oszczedzi pieniadze podatnikow i nie ma mowy o pomylce

  • 34. Data: 2010-10-22 11:55:45
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-10-22 12:22, szerszen pisze:

> [...]
    >
    > ks, w takim przypadku jak dzisiaj opisany, pod warunkiem poczytalnosci
    > nie jest zly, oszczedzi pieniadze podatnikow i nie ma mowy o pomylce

    Sorry, wiem, ze większość ma inne zdanie, ale KS jest niedopuszczalna.
    Flejmować dalej nie będę, ale zdania nie zmienię.

  • 35. Data: 2010-10-22 11:59:28
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-10-22 12:16, szerszen pisze:

> [...]
    > przywilejow jakie te spoleczenstwo mu gwarantuje, dla mnie czlowiek
    > czlowiekowi nie jest rowny, zycie jednego, nie jest rowne zyciu drugiego

    Ależ oczywiście, ze nie ma mowy o równości.

    > mozesz uwazac, ze to poglady niewyksztalconego z lawki pod sklepem, ale
    > dla mnie oni swiadomie z rezygnowali z praw, wiec nie powinny uch zadne
    > konwencje czy konstytucje dotyczyc, bo po prostu ich nie chca

    OK, ale to my, cywilizowane społeczeństwa uchwaliliśmy te prawa, które
    m.in. z wielu uzasadnionych historycznie względów chronią każdego. Jeśli
    nie chcemy być równi tym, którzy w wiezieniach siedzą za złamanie prawa,
    nie możemy prawa łamać.

    > dokonuja przestepstw i wtedy jakos konstytucja ich nie interesuje, za to
    > zaczyna ich interesowac jak zostana zlapani i osadzeni, takze
    > kilkugodzinne chodzenie w kieraci by im nie zaszkodzilo

    Moze by i nie zaszkodziło, ale nie o to chodzi.
    ATSD - co zrobisz jak nie będą chcieli chodzić? Nie dasz im jeść, czy
    każesz batożyć?

  • 36. Data: 2010-10-22 12:14:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-22 13:55, Roman Rumpel pisze:

    > Sorry, wiem, ze większość ma inne zdanie, ale KS jest niedopuszczalna.
    > Flejmować dalej nie będę, ale zdania nie zmienię.

    Potrafisz podać choć jeden logiczny argument przeciwko karze śmierci?

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2010-10-22 12:36:51
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-10-22 14:14, Liwiusz pisze:

    > Potrafisz podać choć jeden logiczny argument przeciwko karze śmierci?

    Emocjonalny:
    Co wybierasz
    Lepiej darować jednemu winnemu, niż zabić niewinnego,
    czy
    Lepiej zabić jednego niewinnego, niż żeby winny uniknął kary?

    Zanim zdecydujesz się na ostateczny wybór odpowiedzi, rzuć okiem na
    statystyki ostatnio ponownie zbadanych spraw w USA, gdzie orzeczono,
    wykonano KS,a teraz ponownie zbadano dowody m.in przy pomocy DNA.

  • 38. Data: 2010-10-22 12:38:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i9rub4$d87$...@n...onet.pl...

    > Ależ oczywiście, ze nie ma mowy o równości.

    ciesze sie ze sie zgadzamy, bo przyda sie dalej

> [...]
    > m.in. z wielu uzasadnionych historycznie względów chronią każdego. Jeśli
    > nie chcemy być równi tym, którzy w wiezieniach siedzą za złamanie prawa,

    ale kto mowi o lamaniu prawa???

    mowimy o jego "stopniowaniu" czy tez zroznicowaniu

    inne prawo dla ludzi przestrzegajacych prawa, inne dla ludzi swiadomie czy w
    recz z premedytacja je lamiacych, proste i nieskomplikowane

    sam jak pisales wyzej, nie mam mowy o rownosci

    > Moze by i nie zaszkodziło, ale nie o to chodzi.

    jak komu ;)

    > ATSD - co zrobisz jak nie będą chcieli chodzić? Nie dasz im jeść, czy
    > każesz batożyć?

    dostana zryc byle co i w ilosci pozwalajacej utrzymac funkcje zyciowe,
    dostana nieogrzewana cele, bede mieli tylko zimna wode itd, wiele osob
    przestrzegajacych prawa ma podobne warunki i musi tak zyc, wiec i oni moga

  • 39. Data: 2010-10-22 12:44:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-22 14:36, Roman Rumpel pisze:

> [...]
    > czy
    > Lepiej zabić jednego niewinnego, niż żeby winny uniknął kary?

    Prosiłem o argumenty logiczne, a nie emocjonalne. Emocjonalnie to
    można dowolną bzdurę uzasadnić.

    > Zanim zdecydujesz się na ostateczny wybór odpowiedzi, rzuć okiem na
    > statystyki ostatnio ponownie zbadanych spraw w USA, gdzie orzeczono,
    > wykonano KS,a teraz ponownie zbadano dowody m.in przy pomocy DNA.

    Ale to nie jest argument przeciwko karze śmierci.

    Po pierwsze: dzięki badaniom DNA wyroki będą rzadziej błędne ->
    argument ZA ks.

    Po drugie: Z faktu, że rocznie ginie X ludzi w wyniku zastosowania
    jakiegoś działania nie oznacza, że samo działanie powinno być
    zabronione. Przykład wypadków drogowych jest już oklepany, można by
    jeszcze podać przykład wszelkich budów, kopalń, stosowania leków itp.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2010-10-22 12:56:43
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    On 22.10.2010 14:44, Liwiusz wrote:

> [...]
    > zabronione. Przykład wypadków drogowych jest już oklepany, można by
    > jeszcze podać przykład wszelkich budów, kopalń, stosowania leków itp.

    Argument logiczny 1: kara nie ma być zadośćuczynieniem (bo jest to
    niemożliwe), ale sposobem na wychowanie. Kara śmierci nie daje szans na
    wychowanie.

    Argument logiczny 2: kara śmierci czyni z karzącego mordercę.

    Argument logiczny 3: kara śmierci jest niehumanitarna.

    Adam Kłobukowski