  • 1. Data: 2007-04-09 12:33:16
    Temat: Rachunek dla firmy w USA w PDF?
    Od: p...@g...com

    Witam!

    Problem dotyczy rachunkow dla firm z USA. Pierwsza czesc o podatkach.
    Jestem ryczaltowcem bez VATu i do tej pory sprawe rachukow
    zalatwialem
    w ponizszy sposob:
    1) Wystawialem rachunek w dniu zawarcia transakcji na kwote w
    dolarach z przeliczeniem wg kursu sredniego na zlotowki i taka
    wpisywalem do dziennego zestawienia sprzedazy.
    2) Wysylalem rachunek, klient placil przelewem lub przez PayPal.
    3) Po otrzymaniu pieniedzy dokonywalem wpisu w ewidencji przychodow
    przepisujac kwote z dziennego zestawienia.
    4) Bylem zadowolony.
    Teraz mam spore watpliwosci, czy robilem to rzetelnie. Czy ktos moze
    skorygowac ewentualne bledy?

    I jeszcze jedna kwestia - kwestia wysylania rachunku emailem. Podobno
    wystarczy, jesli rachunek jest wyslany jako np. JPG albo PDF, a u
    mnie
    w aktach leza wydruki kopii i oryginalu. Czy to prawda? Jesli tak, to
    czy w ogole musze wysylac im rachunki, jesli z ich strony nie jest to
    np. do niczego potrzebne?
    Pytam, bo spotkalem sie z sytuacjami, gdy rachunek dla nich stawal
    sie
    jakims problemem. Woleli normalnie zaplacic za towar/usluge, bez
    zbednych dla nich papierkow z Polski. Poniewaz de facto nadania
    takiego dokumentu nikt nie jest w stanie sprawdzic, to technicznie
    rzecz ujmujac moge te rachunki wystawiac, drukowac do akt, a jesli
    nie
    jest to potrzebne klientowi, nie wysylac. Czy tak?

    Z gory dziekuje za rady!

  • 2. Data: 2007-04-09 14:21:16
    Temat: Re: Rachunek dla firmy w USA w PDF?
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

> [...]
    > nie
    > jest to potrzebne klientowi, nie wysylac. Czy tak?

    Moja skromna opinia, bardziej praktyka niz znawcy meandrow prawa podatkowego.

    Generalnie jest tak, ze musisz dostarczyc dokument ksiegowy (rachunek,
    paragon, faktura) klientowi - to znaczy musi on miec go w wersji papierowej. O
    ile wysylanie papierow poczta bez podpisu odbiorcy wymaga pewnego zaufania do
    klienta (jak klient powie, ze nie otrzymal, a Ty nie udowodnisz, ze
    dostarczyles to masz problem), o tyle wysylanie e-mailem tym bardziej (zgodnie
    z polskim prawem musisz dostarczyc klientowi papierowy dokument, kwestia, ze
    on sobie "wydrukuje" to juz jest Wasza cicha umowa).

    Co do nie wysylania w ogole - jestes pewien, ze nie potrzebuje? A co z ich
    procedurami importowymi? To, ze je ewentualnie ignoruje jeszcze nie musi
    oznaczac, ze robi to w pelni legalnie :-). Nie wiem, nie znam ich prawa
    dokladnie. W kazdym razie, nasz US w takim przypadku nie sprawdzi czy on ma
    wersje papierowa, ale Ty masz IMO obowiazek ja wyslac :-).

    W kwestii ewidencjonowania nie poradze, bo robi to za mnie biuro.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 3. Data: 2007-04-09 14:37:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    [..]

  • 4. Data: 2007-04-09 14:38:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik p...@g...com napisał:
    [..]
    > jest to potrzebne klientowi, nie wysylac. Czy tak?

    Jak klient nie chce faktury to po co ta nagorliwość?

    Wpisuj przychód wynikający z wpływu na konto i to wszystko.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 5. Data: 2007-04-09 18:55:09
    Od: p...@g...com

    On 9 Kwi, 16:38, Arek <a...@e...net> wrote:
    > Użytkownik p...@g...com napisał:
    > [..]

    > Jak klient nie chce faktury to po co ta nagorliwość?
    >
    > Wpisuj przychód wynikający z wpływu na konto i to wszystko.

    No wlasnie. Tu pojawial sie moj problem, bo rachunek wystawiam przed
    wplywem na konto, a te dwie kwoty czasem sie roznia. Ryczalt ma to do
    siebie, ze sa tam proste pozycje: data, przychod, wysokosc stawki
    podatkowej. Nie ma miejsca na korekty, itd.

  • 6. Data: 2007-04-09 18:59:39
    Od: p...@g...com

    On 9 Kwi, 16:21, "Pawel" <p...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > z polskim prawem musisz dostarczyc klientowi papierowy dokument, kwestia, ze
    > on sobie "wydrukuje" to juz jest Wasza cicha umowa).

    No wlasnie slyszalem, ze wysylanie faktury/rachunku emailem ma byc
    adekwatne z wyslaniem faxu (de facto rowniez niepapierowego).

    > Co do nie wysylania w ogole - jestes pewien, ze nie potrzebuje? A co z ich
    > procedurami importowymi?

    Nie mam pojecia jak to rozwiazuja, nie pytaj :)

    > W kazdym razie, nasz US w takim przypadku nie sprawdzi czy on ma
    > wersje papierowa, ale Ty masz IMO obowiazek ja wyslac :-).

    Czyli martwe prawo :)

  • 7. Data: 2007-04-09 19:20:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik p...@g...com napisał:
> [...]
    > siebie, ze sa tam proste pozycje: data, przychod, wysokosc stawki
    > podatkowej. Nie ma miejsca na korekty, itd.

    Korekty kursowe wpisujesz z wartością dodatnią lub ujemną.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2007-04-09 19:27:14
    Od: p...@g...com

    On 9 Kwi, 21:20, Arek <a...@e...net> wrote:

    > Korekty kursowe wpisujesz z wartością dodatnią lub ujemną.

    Ale jakie korekty? Gdzie?

  • 9. Data: 2007-04-09 19:48:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik p...@g...com napisał:
    > Ale jakie korekty? Gdzie?

    W przychód.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 10. Data: 2007-04-09 19:49:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Pawel napisał(a):

    > dokladnie. W kazdym razie, nasz US w takim przypadku nie sprawdzi czy on ma
    > wersje papierowa, ale Ty masz IMO obowiazek ja wyslac :-).

    Nie ma obowiązku wysyłać. Jest obowiązek wystawić.

    M.