    From: "Robert J." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ROZLICZENIE KOSZTÓW OGRZEWANIA
    Date: Fri, 28 Oct 2005 12:30:08 +0200

    > Witam.
    > Dzisiaj dostałam rozliczenie kosztów ogrzewania za poprzedni sezon.
    > Bardzo prosze o jakies propozycje jak "wygrać " ze
    > spółdzielnią? Jak rozmawiać z Prezesem, który nic sobie z tego nie
    > robi?? Mieszkanie ma 56 m2 a koszty ogrzewania wyniosły ponad 2000tys.!
    > Z góry dziękuje za pomoc.

    Niewiele możesz zrobić. Jestem w podobnej sytuacji. Poza tym przez 6 lat
    byłem w Radzie Nadzorczej swojej spółdzielni (bardzo małej, ale zawsze) więc
    troszkę się orientuję w temacie :-). Spółdzielnia najprawdopodobniej
    założyła podzielniki zgodnie z jakąś uchwałą RN więc za bardzo nie da się
    tego odkręcić. U mnie wygląda to w ten sposób, że firma wybrana do obsługi
    tego całego bałaganu plombowała podzielniki tylko przez pierwszy rok. Potem
    już nie, i wykorzystują to nieuczciwi lokatorzy. Demontują je i chowają do
    lodówki. Jeszcze będąc w RN zauważyliśmy, że u niektórych z nich zużycie
    jest niższe niż wynikałoby z naturalnego parowania, nawet gdyby zupełnie nie
    grzali!!! Ja osobiście zacząłem się wkurzać kiedy trzeci rok z rzędu,
    pomimo, że oszczędzam tak jak Ty, mam ciągle po kilkaset zł dopłaty.
    U Ciebie może być kilka powodów tej sytuacji:
    1. Firma rozliczająca po prostu nie bierze pod uwagę współczynników
    korekcyjnych. To się zdarza niestety. I liczy Twoje jednostki tak samo, jak
    z mieszkania "wewnątrz" bloku.
    2. Nieuczciwi sąsiedzi demontują podzielniki w ciągu sezonu grzewczego i
    zakładają je dopiero przed odczytami (najbardziej prawdopobna przyczyna).
    3. Spółdzielnia pobiera za niskie przedpłaty miesięczne. To akurat wylicza
    się na podstawie poprzedniego roku. Ale wtedy prawie nikt nie miałby
    zwrotów, a twierdzisz że inni mają (pytanie ilu z nich?). Jeśli zwrotów nie
    ma prawie nikt to przychylałbym się do tego punktu.
    Pewnie nie wymieniłem tu wszystkiego, ale może trochę naświetliłem Ci
    sprawę.
    Pozdrawiam
    RJ