  • 1. Data: 2005-10-27 22:56:59
    Temat: przetworzony sygnal radiowy - co moge z nim zrobic a co nie ?
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    mam kilka pytan w tym zakresie, a mianowicie:

    - czy sygnal radiowy analogowy (lub moze niedlugo cyfrowy) moge sobie
    nagrywac w postaci analogowej (lub cyfrowej) do wlasnych potrzeb (chodzi
    o muzyke lub cokolwiek innego z dowolnej polskiej stacji radiowej), a co
    za tym idzie przechowywac na roznych nosnikach, przetwarzac na mp3 i
    inne formaty, itp - nadmieniam ze chodzi o sygnal publicznie dostepny
    on-line

    - czy taki sygnal publicznie dostepny on-line oprocz nagrywania i
    sluchania, moge wpuscic w internet poprzez shoutcast lub inny
    stream-serwer ? wiaze sie z tym sytuacja, ze stream nie bylby limitowany
    (tzn. dostepny bez hasla) ale jednoczesnie usluga ta nie bylaby
    szczegolnie propagowana choc udostepniona np. w sieci wewnetrznej
    uczelni, w akademiku, lub publicznie ale zawezonej grupie osob ktore
    jednoczesnie moglyby tego sluchac.

    - i ostatnia dosc nietypowa sytuacja: czy taki sygnal moge poprzez
    wlasna centralke telefoniczna wpuscic do prywatnej sieci komutacyjnej
    (wewnetrznej) zeby sobie ludzie mogli w sluchawce telefonu sluchac radia
    ? drugi zas wariant to wpuszczenie tego "radia" do publicznej sieci
    telefonicznej (tzn. sygnal bylby dostepny dla numeracji publicznej) ale
    nie dla wszystkich (max 30 uzytkownikow, o ile ktos o tym bedzie
    wiedzial, ze takie radio jest dostepne na okreslonym numerze pstn)

    wszystkie powyzsze przypadki uwzgledniaja sytuacje, kiedy nie wystapilem
    do nadawcy o zgode na w/w

    pomijajac logike (lub jej brak) niektorych powyzszych rozwiazan, prosze
    o wszelkie wskazowki, za ktore z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2005-10-27 23:15:14
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    news napisał(a):
> [...]
    > za tym idzie przechowywac na roznych nosnikach, przetwarzac na mp3 i
    > inne formaty, itp - nadmieniam ze chodzi o sygnal publicznie dostepny

    Rejestrować na własne potrzeby tak. Przetwarzać - nie. Chociaż moim
    zdaniem dyskusyjna jest sprawa przetwarzania na inny format zapisu bez
    zmiany treści (czyli np. wav->mp3). Przecież jak nagrywasz program
    radiowy emitowany drogą "powietrzną", nie rejestujesz/przechowujesz fal
    radiowcyh, tylko sygnał w jakiś sposób przetworzony

> [...]
    > szczegolnie propagowana choc udostepniona np. w sieci wewnetrznej
    > uczelni, w akademiku, lub publicznie ale zawezonej grupie osob ktore

    "W Internet" nie. Nazywa się to rozpowszechnianiem. W sieć lokalną?
    Należałoby się zastanowić nad definicja określenia "na własny użytek",
    ale IMO raczej nie.

    Ten sam problem, co w pkt. 2

    M.

  • 3. Data: 2005-10-28 10:37:36
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > mam kilka pytan w tym zakresie, a mianowicie:

    Każdą treść o której piszesz możesz sobie nagrać, przetworzyć i zrobić
    cokolwiek zechcesz tylko i wyłącznie na własny użytek. Na każdą inną
    operację którą wymieniłeś musisz posiadać zgodę nadawcy. Poza tym musisz też
    być zarejestrowanym w KRRiT Operatorem Telekomunikacyjnym.
    Dodam, że jeśli chodzi o drugie i trzecie pytanie to nie możesz. Wpuszczenie
    w sieć lokalną to jest rozpowszechnianie. Nawet wpuszczenie do centrali
    telefonicznej jest rozpowszechnianiem, wymaga na dodatek podpisania umowy z
    ZAiKS-em.

  • 4. Data: 2005-10-28 14:11:40
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    "Robert J." <r...@w...pl> wrote in message

    > Każdą treść o której piszesz możesz sobie nagrać, przetworzyć i zrobić
    > cokolwiek zechcesz tylko i wyłącznie na własny użytek. Na każdą inną

    a jakie przepisy o tym mowia ? bo jak np. zgromadze sobie dosc pokazna
    liczbe utworow nagranych do postaci mp3, czy nie bede posadzony a w
    konsekwencji oskarzony o nielegalne posiadanie/kopiowanie muzyki ?

    > operację którą wymieniłeś musisz posiadać zgodę nadawcy. Poza tym musisz
    > też
    > być zarejestrowanym w KRRiT Operatorem Telekomunikacyjnym.

    nawet jesli "rozpowszechnie" to radio w prywatnej firmie ?

> [...]
    > w sieć lokalną to jest rozpowszechnianie. Nawet wpuszczenie do centrali
    > telefonicznej jest rozpowszechnianiem, wymaga na dodatek podpisania umowy

    w jakich przepisach szukac definicji "rozpowszechniania" ?
    dzieki za odzew.

  • 5. Data: 2005-10-28 21:31:40
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Fri, 28 Oct 2005 01:15:14 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Rejestrować na własne potrzeby tak. Przetwarzać - nie. Chociaż moim
    > zdaniem dyskusyjna jest sprawa przetwarzania na inny format zapisu bez
    > zmiany treści (czyli np. wav->mp3).

    Chyba mp3->wav ... w druga strone nastepuje zmiana a w ta nie musi.

  • 6. Data: 2005-10-28 22:38:33
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
> [...]

    a co w tym wypadku oznacza zmiana tersci ?

  • 7. Data: 2005-10-28 22:58:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    news napisał(a):

    > a co w tym wypadku oznacza zmiana tersci ?

    Przykład chyba tłumaczy wszystko ;-)

    M.

  • 8. Data: 2005-10-29 07:47:01
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Sat, 29 Oct 2005 00:58:43 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Przykład chyba tłumaczy wszystko ;-)

    Ja jeszcze pamietam jak kiedys w radiu puszczali 'cyfrowy' sygnal, ktory
    nagrywalo sie na cyfrowa tasme i pozniej odtwarzalo na ZX Spectrum ... to
    byly czasy. Po wysluchaniu 30 minutowej audycji mozna bylo np. w tetrisa
    pograc :D

  • 9. Data: 2005-10-31 09:56:05
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > w jakich przepisach szukac definicji "rozpowszechniania" ?
    > dzieki za odzew.

    Spróbuj w Prawie Telekomunikacyjnym. Ale ostrzegam, dużo czytania :-). Sam
    musiałem ten wytwór przestudiować jak starałem się o odpowiednie zezwolenia.
    Akurat jestem operatorem TVK i dostawcą Internetu, więc musiałem przez to
    bagno przepisów przebrnąć :-).