    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: suchy <a...@n...xz>
    Subject: RODO umowa powierzenia przetwarzania
    Date: Tue, 19 Jun 2018 21:47:31 +0200

    Jeżeli zrobię zestawienie u klienta, na jego systemie inf, na jego
    komputerze, w jego siedzibie, potem te dane wyślę pod wskazany adres
    (elektroniczny) - z konta (i siedzibie) tej firmy ale przypisanego do
    mnie (będzie imienne konto w domenie klienta),
    to czy takie działania można (czy prawidłowo jest) podciągnąć pod "Umowa
    powierzenia przetwarzania danych osobowych" między podmiotami?
    Czy jest jakaś inna forma stosowana?

    Chodzi o to żebym miał dostęp do danych i systemu - na podstawie bazy
    trzeba wykonać zestawienie dla podmiotu trzeciego (są stosowne papiery,
    ale kontrolę nad nimi ma Administrator danych osobowych). Umowa ma
    opierać się o świadczenie usługi wykonywania takich raportów.

    Ja to widzę od strony usługi informatycznej. Żadnych danych nie wynoszę
    od klienta, gówno mnie one obchodzą (w sensie wykorzystania), wszystko
    dzieje się na jego kompach i siedzibie.

    Zmierzam do tego że nie następuje (no właśnie) faktyczne przekazanie
    "Zbioru" a jedynie udostępnienie (dostępu do bazy danych) w celu
    wykonania zadania.
    Z drugiej strony następuje "powierzenie przetwarzania" - bo mam do nich
    dostęp i to ja mam technicznie wykonać zestawienie (wyciagnać dane z
    bazy i sformatować) i je wysłać pod wskazany adres, czyli jakaś forma
    umowy "powierzenia przetwarzania" musi wystąpić.

    Dostałem projekt umowy do podpisania w której są jakieś kuriozalne
    zapisy z których wynika że jestem odpowiedzialny nawet za koklusz i
    gradobicie i mam zapłacić (oddać) wszystkie kary (bez granicy kwoty)
    Administratorowi -cytuję: "za niezgodne z przepisami prawa powszechnie
    obowiązującego przetwarzanie danych osobowych zgromadzonych w
    przekazanym zbiorze"
    (inna sprawa że dochodzi tez administrowanie syst. informatycznym
    klienta) i cięgle jest mowa o "przekazanym zbiorze" - tylko nikt mi nie
    przekazuje żadnego zbioru(!) , no chyba że przekaże jakiegoś XLSa z
    wykazem jakichś klientów do wybrania do zestawienia - ale to nadal
    odbywa się na kompach klienta i w jego siedzibie. Niw wiem czy tak samo
    można rozpatrywać dostęp do bazy danych u klienta jako "przekazanie
    zbioru" - czy jak dostaję się do bazy to jest to już przekazanie?
    Nie potrzebuje mieć żadnych jego danych (baz) na żadnym moim
    ("prywatnym/firmowym") dysku, penie itd.

    Z tytułu podpisania tej (zasadniczo bezterminowej i na lata) umowy o
    przetwarzaniu klient proponuje mi jednorazowo 2k.

    Umowa ma tytuł "Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych" a
    skonstruowana jest jak "Umowa powierzenia danych osobowych" - tak jakby
    klient wysyłał mi dane a ja w jego imieniu przekazywał je gdzieś dalej,
    a nawet tak jakbym miał wykorzystywać dane do własnych celów (a'la firma
    X przekazała dane firmie Y, aby ta mogła sobie robić marketing na własny
    użytek).

    Ktoś to roztrząsał?
    Gdybym miał obecnie ten komfort -- powiedziałbym spier... z tą umową -
    jest jak cyrograf.