    From: "Lienka" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: REZYGNACJA z ubezpieczenia
    Date: 3 Apr 2006 13:22:42 -0700

    Dzien dobry,
    chcialabym bardzo poprosic o jakakolwiek rade w nastepujacej sprawie:
    Niedawno zarezerwowalam dwa bilety lotnicze w firmie Ryan Air.
    Rezerwacji osobiscie nie robilam, bo nie posiadam karty kredytowej -
    robila ja moja znajoma.
    Niestety mimo, ze ja poinformowalam, ze nie potrzebuje ubezpieczenia,
    nie zwrocila uwage i zatwierdzila rezerwacje biletow razem z
    ubezpieczeniem.

    Nastepnego dnia dzwonilam do Ryan Air i chcialam z ubezpieczenia
    zrezygnowac. Tam dowiedzialam sie ze to nie jest mozliwe, poniewaz sa
    to pieniadze, ktore naleza teraz do firmy ubezpieczeniowej (ELVIA) i
    Ryan Air ich juz nie moze ruszac.
    Zadzwonilam wiec do Elvii, ale tam dowiedzalam sie, ze to nie oni o tym

    decyduja,ale Ryan Air. Zadzwonilam wiec ponownie do Ryan Air a tam
    pracownik call center w koncu poszedl porozmawiac z przelozonym i potem

    mi powiedzial, ze jednak jest to niemozliwe, bo system te pieniadze nie

    pozwoli wyplacic.
    Mowil tez cos o tym, ze maja umowy z dwiema firmami ubezpieczeniowymi,
    ze jak bym zamowila ubezpieczenie w tej drugiej, to ze tam jest
    14dniowy okres wypowiedzenia umowy. Ale ze w tej w ktorej jestem teraz
    ja, nie ma zadnej mozliwosci rezygnacji.

    Zalezy mi na rezygnacji z kilku powodów:
    1. nie nieposiadam drzewka rodzacego banknoty
    2. okres ubezpieczenia jest 28 dni a ja+druga osoba wyjezdzamy na 3
    miesiace
    3. Ta druga osoba jest obywatelem Polski, ale ja jestem ze Slowacji i
    wedlug zasad ubezpieczyciela, nie mam w ogole prawa zkorzystac z tego
    ubezpieczenia - czyli w moim przypadku zaplacilam dodatkowe pieniadze
    za usluge, z ktorej nie moge skorzystac.

    Bardzo prosze o informacje czy istnieje uniwersalny okres w ktorym moge

    zrezygnowac z umowy o ubezpieczenie. Jesli tak, to prosze o jego
    konkretne brzmienie, zebym mogla wznowic rozmowe z Ryan Air na
    bardziej wyrownanym poziomie...

    Uprzejmie dziekuje za jakiekolwiek rady.