  • 11. Data: 2009-01-10 11:18:03
    Temat: Re: REGON - jak sprawdzic
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 12:16:36 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Wystarczy wpisać pod Ubuntu "sudo istall python2.4",
    > a pod windą ściągnąć instalkę w EXE
    >
    > a następnie wkleić kod z http://pl.wikipedia.org/wiki/NIP
    > i hulaj dusza, 100 NIPów można sobie wygenerować

    No dobra, trzeba jeszcze pare linijek dopisać na interowanie po kolejnych
    cyfrach, jeśli ktoś nie chce się ręcznie bawić :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-01-10 11:21:25
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Przecież NIP i tak jest upubliczniony wraz z danymi firmy - można
    > sprawdzić przez internet NIP każdej firmy zarejestrowanej w KRS,

    Zdaje ci się. Mylisz sie.
    Online mozesz wyszukac tylko firme po numerze KRS i REGON, ale zadna
    wyszukiwarka nie udostepnia wyszukiwania po NIP. Wejdz sobie na dowolna
    wyszukiwarke po KRS a zobaczysz, ze NIP tam nie ma.
    Z prostego powodu, baza POLTAX nie upublicznia listy swoich podatników. Bo
    zakazuje jej to prawo.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 13. Data: 2009-01-10 11:22:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 10 styczeń 2009 12:16
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.unjf9yy4l60ql1@unk>):

    > a następnie wkleić kod z http://pl.wikipedia.org/wiki/NIP
    > i hulaj dusza, 100 NIPów można sobie wygenerować

    Istniejących? I do tego z pasującymi pozostałymi danymi?

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 14. Data: 2009-01-10 11:23:40
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a następnie wkleić kod z http://pl.wikipedia.org/wiki/NIP
    > i hulaj dusza, 100 NIPów można sobie wygenerować

    Poprawny numer NIP wygenerujesz. Ale szansa, ze jest on przypisany do
    konkretnej firmy nadal jest znikoma.

  • 15. Data: 2009-01-10 11:43:39
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z prostego powodu, baza POLTAX nie upublicznia listy swoich podatników. Bo
    > zakazuje jej to prawo.

    Jesli zamierzasz jeszcze bezproduktywnie polemizowac - podaje podstawe
    prawna.

    USTAWA
    z dnia 13 października 1995 r.
    o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20042692681&type=3&name=D20042681Lj.pdf

    Art. 13. 1. Dokumentacja związana z nadaniem NIP oraz aktualizowaniem danych
    zawartych w zgłoszeniach identyfikacyjnych jest gromadzona i przechowywana w
    urzędach skarbowych.

    Art. 15 pkt 1.
    Dane zawarte w dokumentacji, o której mowa w art. 13 ust. 1*, są objęte
    tajemnicą skarbową.

    Innymi słowy, za upublicznienie w internecie szczatkowej nawet bazy NIP
    mozna pójść siedzieć.

    Lista podmiotów upoważnionych do dostępu do do bazy NIP jest enumeratywna i
    zawiera ją art 15 pkt 2. ww. rozporządzenia.

  • 16. Data: 2009-01-10 11:44:25
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Poprawny numer NIP wygenerujesz. Ale szansa, ze jest on przypisany do
    > konkretnej firmy nadal jest znikoma.

    Coś mi się wydaje, że gdybym ja chciał się podszyć pod jakąś firmę i
    podawać poprawne dane, najpierw bym poszukał sobie dobrej firmy-kozła
    ofiarnego, a potem dopiero skopiował jej dane (np. ze strony www).

    Odwrotnie nie widzę sensu.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 17. Data: 2009-01-10 11:53:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 12:22:31 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z sobota 10 styczeń 2009 12:16
    > (autor Tomek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <op.unjf9yy4l60ql1@unk>):

    > Istniejących? I do tego z pasującymi pozostałymi danymi?

    No nie, ale jak chcesz istniejące to 10 min na necie i masz

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 18. Data: 2009-01-10 12:43:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > No nie, ale jak chcesz istniejące to 10 min na necie i masz

    No dobra,
    czekam - niech będzie nawet 15 minut :-) na mój NIP.

  • 19. Data: 2009-01-10 12:53:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 13:43:34 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > No dobra,
    > czekam - niech będzie nawet 15 minut :-) na mój NIP.

    Dobrze się maskujesz, EDG/WUS we Wrocku są dzisiaj nieczynne, więc nie mam jak
    zacząć.
    Ale zadzwonię do Bożenki z III LO to będe wiedział za parę dni :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-01-10 12:59:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, Le5zek wrote:

    > Miedzy jednostkowym obowiązkiem podawania NIP kontrahentowi a upublicznieniem
    > go w internecie (wraz z kompletem innych danych firmy) jest zasadnicza
    > róznica.

    Ale nie o to idzie - NIP trzeba podać *potencjalnemu* kontrahentowi,
    musi być podawany w ofertach (na przykład), czyli każdy kto
    prowadzi publicznie dzialalność (np sklep dostępny publicznie)
    musi go ujawnić.

    Ktoś kto odmawia przeprowadzenia operacji gospodarczej (na przykład)
    rzeczywiście obowiązku ujawnienia nie ma :D

    pzdr, Gotfryd