  • 1. Data: 2009-01-09 08:02:38
    Temat: czy mozna oddac jedna prace dyplomowa na dwa kierunki?
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    Witam,
    Czy zgodne z prawem jest oddanie oczywiscie napisanej przeze mnie, pracy
    dyplopowej na studiach dziennych i pozniej ta sama praca, albo ew. troche
    zmieniona ( podobny temat) oddac na studiach podyplomowych?

    W koncu to jest praca mojego autorstwa, plagiatu nie ma:)
    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2009-01-09 08:26:35
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Michał wrote:
> [...]
    > dyplopowej na studiach dziennych i pozniej ta sama praca, albo ew. troche
    > zmieniona ( podobny temat) oddac na studiach podyplomowych?

    kwestia skali zmiany. promotor powinien pomóc.

    gacek

  • 3. Data: 2009-01-09 08:53:44
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    > kwestia skali zmiany. promotor powinien pomóc.

    Ok, zakładając, że nie zmienię wcale? Bardziej mi chodzi o kwesti prawne,
    pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2009-01-09 09:01:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Michał wrote:

    > Ok, zakładając, że nie zmienię wcale? Bardziej mi chodzi o kwesti prawne,

    A czy przypadkiem zgodnie z przepisami (ustawą, regulaminem studiów),
    praca nie musi np. "nosić cech oryginalności"?

    M.

  • 5. Data: 2009-01-09 09:41:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 10:01:21 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > A czy przypadkiem zgodnie z przepisami (ustawą, regulaminem studiów),
    > praca nie musi np. "nosić cech oryginalności"?

    Nie wiem jak jest obecnie, ale w latach 80-tych zdarzały się całkiem
    oficjalne obrony jednej pracy na dwu wydziałach. W dwu znanych mi wypadkach
    student miał jednego promotora na obu kierunkach.

  • 6. Data: 2009-01-09 13:52:37
    Od: gacek <g...@w...pl>

    jureq wrote:

    > Nie wiem jak jest obecnie, ale w latach 80-tych zdarzały się całkiem
    > oficjalne obrony jednej pracy na dwu wydziałach. W dwu znanych mi wypadkach
    > student miał jednego promotora na obu kierunkach.

    to tak, ale no nie po kryjomu...

    gacek

  • 7. Data: 2009-01-09 18:27:26
    Od: "...@g...pl" <b...@b...pl>

    "gacek" <g...@w...pl> wrote in message

    > to tak, ale no nie po kryjomu...

    a nie jest tak, ze po obronie pracy np mgr prawa przechodza na uczelnie ?
    w tym przypadku obrona drugiej - tej samej pracy - jest niezgodna z prawem -
    poprostu nie masz do niej praw ?

    takie przypuszczenia.

  • 8. Data: 2009-01-09 20:55:21
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    ...@g...pl wyskrobał(a):
    > a nie jest tak, ze po obronie pracy np mgr prawa przechodza na
    > uczelnie ? w tym przypadku obrona drugiej - tej samej pracy - jest
    > niezgodna z
    > prawem - poprostu nie masz do niej praw ?

    Na uczelnię przechodzi czasowo prawo jej publikacji.

    --
    .B:artek.

  • 9. Data: 2009-01-10 07:01:02
    Od: gacek <g...@w...pl>

    ...@g...pl wrote:
> [...]
    > w tym przypadku obrona drugiej - tej samej pracy - jest niezgodna z prawem -

    No to mówię - nie ryzykowałbym załatwiania tego po kryjomu. Jeśli się
    idzie równocześnie - to pewnie da się załatwić. Ale jeśli wątkotwórca
    chce jedną pracą obronić się na uczelni A, potem robić podyplomówkę w B
    i użyć tej samej pracy - to szczerze wątpię.

    Powinien kryć tyłek - i od razu szukać promotora, który zaakceptuje - i
    określi (on) co ma być inaczej, żeby było ok. Legalne cytowanie - i
    pewnie 50% nowej pracy jest z miejsca gotowe, 25% inteligentne
    przeróbki, i 25% czegoś nowego. Nie tak źle.

    gacek

  • 10. Data: 2009-01-10 14:18:13
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    Ale jeśli wątkotwórca
    > chce jedną pracą obronić się na uczelni A, potem robić podyplomówkę w B i
    > użyć tej samej pracy - to szczerze wątpię.

    Taki wlaśnie jest plan:)
    Pozdrawiam
    Michał