    From: p...@w...pl (Marek Janczur)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: RE: Zwolnienie z pracy
    Date: 15 Jan 2002 17:40:33 +0100

    From: o...@n...pl
    [mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Budzik
    Sent: Tuesday, January 15, 2002 5:24 PM
    To: p...@n...pl
    Subject: Zwolnienie z pracy

    Hej
    Mam pytanie. Własnie dostałem umowę o pracę na okres jednego roku. W umowie
    jest zapis że pracodawca zastrzega sobie możliwość wcześniejszego
    zwolnienia mnie. Czy w takim razie może tego dokonać kiedykolwiek chce, czy
    musi mieć do tego uzasadnione powody??? A jeżeli kiedykolwiek chce, to po
    co wogóle pisać że umowa jest na rok???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

    Cześć,
    Wygląda na to, że otrzymaleś umowę o pracę na czas określony jednego roku.
    Jeżeli strony przewidzą możliwość jej wcześniejszego rozwiązania, czyli
    zawrą odpowiednią klauzulę w umowie (jak zdaje się u Ciebie), to umowę taką
    pracodawca może rozwiązać za dwutygodniowym wypowiedzeniem (art. 33 kp.). W
    każdym razie pracodawca (i pracownik) musi stosować się do przepisów kodeksu
    pracy. Przyczynę rozwiązania umowy o pracę pracodawca musi podać tylko
    wtedy, gdy rozwiązuje umowę zawartą na czas nie określony lub gdy rozwiązuje
    ją bez wypowiedzenia.
    Forma umowy o pracę na czas określony jest dla pracodawcy stosunkowo
    najbardziej korzystna, gdyż pozostawia mu duży margines manewru, czego nie
    można powiedzieć o pracowniku...
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur