  • 1. Data: 2003-07-31 14:28:36
    Temat: Pytanie o zapłate za prace.
    Od: "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl>

    Nie wiem czy w ogóle mam o co się kłucić... ale przedstawie sytuacje i czy
    to w ogóle jest w majetsacie prawa... oczywiście praca w ochronie sądu
    rejonowego w Wejherowie (koło Gdyni)

    Miesiąc temu rozpocząłem prace w firmie "Adrianex" w Gdyni... musiałem na
    własny koszt zrobić badania lekarskie i wyciągnąć zaświadczenie o
    niekaralności.
    Po czym podpisałem umowe... w któej rzuciło mi się w oczy ,że będę pracował
    za 1zł (brutto) + 0,20 gr za godziny nocne tj od 21-6 i dodatek premiowy.
    Pan którego się pytałem powiedział ,ze dostane 4 zł za h ,ale nie wie czy na
    "rękę" czy brutto... i oczywiście tony papierów o zwolnienie
    odpowiedzialności o brak ubezpieczenia, że jestem studentem itd
    Rozpocząłem prace.. .w ciągu kilku dni dowiedziałem się ,że w pracy
    obowiązuje system kar... pracujesz ,a odciągają ci np 30zł za siedzenie
    tyłem do okna, albo za niewłączenie światła... Za niedopełnienie "schematów"
    otwarcia drzwi również kara itd. Nie podpisywałem odpowiedzialności
    materialnej ,ale za kradzież drzewka z pod sądu obcięto mi 100zł... chociaż
    nie podpisywałem odpowiedzialności majątkowej za obiekty ,które pilnuje
    Po odpracowaniu 179h dowiedziałem się ,że jednak mają mi zapłacić 3zł
    (brutto) minus 150zł za kary i za posadzenie nowego drzewka...
    czyli na rękę dostanę koło 300zł... i to jeszcze nie pewne na 100% Bo
    dzisiaj zrezygnowałem z dalszej pracy... ponieważ po przeliczneiu kosztów
    dojazdu itd wychodzi ,że naprawde uzyskałem 150zł za miesiąc pracy...
    Pytanie podstawowe... CZY TO JEST LEGALNE w świetle prawa pracy? Jak tak
    ...to już nie rozumiem Polski!!

    Za jakiekolwiek informacje i komentarze byłbym wdzięczny...

    Makaron von Knedelek

  • 2. Data: 2003-07-31 14:31:14
    Temat: Re: Pytanie o zapłate za prace.
    Od: "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl>

    Przepraszam za chaotyczny styl ale dowiedziałęm się o finale tego jakieś 20
    minut temu i jestem delikatnie mówiąc zdenerwowany! Więc przepraszam.

    Makaron von Knedelek