    From: k...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie o stan prawny lokalu.
    Date: Thu, 26 Jun 2008 04:33:20 -0700 (PDT)

    Mam taki oto problem.
    8 lat temu na podstawie umowy darowizny otrzymalem od rodzicow
    mieszkanie, spoldzielcze wlasnosciowe, akt notarialny mam, ksiegi
    wieczystej nie zakladalem do tej pory.
    Jakis czas temu spoldzielnia dopelnila wszelkich formalnosci prawnych,
    podjela uchwale o podziale nieruchomosci i zaczela podpisywac umowy
    ustalenia odrebnej wlasnosci lokali i miejsc garazowych. Ponad miesiac
    temu i ja taka umowe podpisalem, mam akt notarialny w ktorym jest mowa
    ze w moim imieniu zostal zlozony wniosek o zalozenie ksiag
    wieczystych.
    I teraz mam problem taki. Bede musial "pod to mieszkanie" zaciagnac
    pozyczke hipoteczna. Troche poczytalem ze formalne ustanowienie
    odrebnej wlasnosci nastepuje dopiero po zalozeniu KW. W realiach
    warszawskich to moze byc nawet pol roku. Czy w zwiazku z tym skladajac
    teraz wnioski do banku mam sie legitymowac nadal stara umowa darowizy
    i zaswiadczeniem ze spoldzielni czy juz umowa o ustanowienie odrebnej
    wlasnosci?