  • 51. Data: 2007-11-27 20:33:08
    Temat: Re: Pytanie o prawa autorskie dotyczace projekcji filmow
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

    [ciap]

    > Idę o zakład, że gro opłat licencyjnych jest skalkulowana na więcej
    > niż jednego uztkownika, piractwo i dozwolony użytek, ale tu mówimy
    > o czymś innym.

    Ale to, o czym piszesz, to po prostu zwykły dozwolony użytek. Gdyby
    utwór nie był rozpowszechniony, to można by dywagować o licencji.

  • 52. Data: 2007-11-27 20:37:03
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > A z czego to wynika? Pamiętaj że rozmawiamy o grupie obcych osób,
    > więc dozwolony użytek osobisty nie ma zastosowania.

    Dyskutujemy o grupie przyjaciół, osób, które łączą zwykłe stosunki
    towarzyskie. I wówczas -- o ile utwór jest utworem już
    rozpowszechnionym -- ma zastosowanie instytucja dozwolonego użytku.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 53. Data: 2007-11-27 20:37:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    [ciap]

    > Sugerujesz, że wystarczy posiadać egzemplarz utworu, i już można
    > z niego korzystać?

    Sugeruję to, co jest napisane w ustawie.

  • 54. Data: 2007-11-28 07:22:09
    Od: "RT" <r...@g...com>

    > Zwykle to jest po prostu egzemplarz rozpowszechnionego utworu.

    Kto w takim razie z tej grupy ma mozliwosc odtworzenia filmu?

    > To źle zakładasz. IMO zakłada się raczej, że dołączony do DVD
    > z filmem program komputerowy pozwalający na nawigację po filmie
    > nie jest utworem.

    Dobrze, niech bedzie z tym programem. Zdaje sie ze licencja na programy
    pozwala na instalowanie tylko na komputerach uzytkownika, chyba ze jest
    napisane
    inaczej, wiec to w tym przypadku (grupa wspolwlascicieli i jeden komputer)
    nie gra
    roli.

  • 55. Data: 2007-11-28 09:16:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "RT" <r...@g...com> writes:

    [ciap]

    > Kto w takim razie z tej grupy ma mozliwosc odtworzenia filmu?

    No to chyba tak jak z książką -- można pożyczać, można czytać wspólnie
    na głos etc.

    [ciap]

    > Dobrze, niech bedzie z tym programem. Zdaje sie ze licencja na
    > programy pozwala na instalowanie tylko na komputerach uzytkownika,
    > chyba ze jest napisane inaczej,

    Licencje na oprogramowanie są różne. Zauważ, że rozmawiamy teraz
    o prostym programie do nawigacji, który nie stanowi utworu.

    > wiec to w tym przypadku (grupa wspolwlascicieli i jeden komputer)
    > nie gra roli.

    Programy pozwalające na nawigację po scenach filmu to albo są utwory
    albo są utworami i wtedy musi być licencja.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 56. Data: 2007-11-28 10:38:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Nov 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > Programy pozwalające na nawigację po scenach filmu to albo są utwory
    > albo są utworami i wtedy musi być licencja.

    A Twoje posty zawsze jest łatwo zrozumieć ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2007-11-28 12:17:08
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > A Twoje posty zawsze jest łatwo zrozumieć ;)

    Zjadłem 'nie' przed 'są'. W każdym razie tak to chyba wygląda.

  • 58. Data: 2007-11-28 16:54:36
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Masz na myśli osoby prawne czy po prostu osoby?

    Osoby. W końcu mowa o oglądaniu filmu. Ciężko by było to robić osobie
    prawnej.

    Oczywiście osoba prawna może zawrzeć umowę licencyjną, ale na pewno na
    innym polu eksploatacji niż oglądanie (np. publiczna projekcja).

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 59. Data: 2007-11-28 16:58:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:
    > Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:
    >
    > [ciap]

    > Sugeruję to, co jest napisane w ustawie.

    A gdzie jest napisane że ,,W przypadku filmów przeznaczonych do użytku
    domowego ma zastosowanie dozwolony użytek''? Myślałem, że dozwolony
    użytek dotyczy wszystkich rozpowszechnionych utworów. Twoja
    interpretacja prowadzi do tego, że licencja w ogóle jest niepotrzebna,
    bo przecież *każdy* może z utworu korzystać. Iść sobie do sklepu, ukraść
    egzemplarze i już. W końcu dozwolony użytek.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 60. Data: 2007-11-28 17:02:54
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Dyskutujemy o grupie przyjaciół, osób, które łączą zwykłe stosunki
    > towarzyskie. I wówczas -- o ile utwór jest utworem już
    > rozpowszechnionym -- ma zastosowanie instytucja dozwolonego użytku.

    Gdyby tak było, to cała dyskusja nie ma sensu - działa DUO i koniec.

    W pierwszym poście jest napisane:

    > Do czego daze, chcialbym wraz ze studentami z wydzialu zrzucac sie na
    > ilmy i ogladac je na sali wykladowej.

    To zdecydowanie grupa *obcych* sobie osób, które chcą się zrzucić na
    jeden film i go razem obejrzeć.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak