  • 1. Data: 2007-11-19 21:06:44
    Temat: Odmowa zapłaty za fakturę VAT - co robić ?
    Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>

    Przegladając wyciągi z konta zauważyłem, ze jeden z odbiorców nie zapłacił
    mi nalezności z kilku faktur.
    Odmawia zapłaty tłumacząc, że nie wie gdzie jest ten sprzęt a pracownik,
    który osobiscie sprzęt odbierał juz nie pracuje w firmie. Jedna faktura jest
    podpisana, reszta niestety nie. Jakie kroki powinienem podjąć aby próbować
    odzyskać swoje należności ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2007-11-19 21:12:47
    Temat: Re: Odmowa zapłaty za fakturę VAT - co robić ?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > który osobiscie sprzęt odbierał juz nie pracuje w firmie. Jedna faktura
    > jest podpisana, reszta niestety nie. Jakie kroki powinienem podjąć aby

    Wezwanie do zapłaty, pozew, komornik.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-21 11:10:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 19 Nov 2007 22:06:44 +0100, Jacek napisał(a):

    > Jedna faktura jest
    > podpisana, reszta niestety nie.

    W zasadzie podpis potwierdzający odebranie faktuty nie potwierdza
    odebranai towaru. Więc trzeba zacząć od poszukania dowodu dostarczenia
    towaru.

  • 4. Data: 2007-11-21 18:45:51
    Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    > W zasadzie podpis potwierdzający odebranie faktuty nie potwierdza
    > odebranai towaru. Więc trzeba zacząć od poszukania dowodu dostarczenia
    > towaru.

    Właśnie, ale jak to udowodnić ? Na fakturze były również materiały
    eksploatacyjne, po których na pewno nie będzie już śladu.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2007-11-22 07:58:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 19:45:51 +0100, Jacek napisał(a):

    > Właśnie, ale jak to udowodnić ? Na fakturze były również materiały
    > eksploatacyjne, po których na pewno nie będzie już śladu.

    Udowadniać wszelkimi możliwymi sposobami (np. świadkowie, którzy
    potwierdzą, że wydali towar i będą mogli rozpoznać tego komu wydali,
    spisane procedury obsługi klienta, z których jasno wynika, że klient nie
    mógł otrzymać faktury jeśli wcześniej nie otrzymał towaru, inne). Jeśli to
    nie pomoże, to potraktować stratę jako koszt lekcji, że nigdy nie wydaje
    się towaru z odroczoną płatnością bez dokumentu WZ (dokument ten może mieć
    postać dopisku na fakturze: "wyżej wyszczególnione towary odebrałem"
    podpisywanego drugim podpisem oprócz potwierdzenia odbioru faktury).
    Nawiasem mówiąc czy klient kwestionuje tylko otrzymanie towaru czy także
    otrzymanie faktur?

  • 6. Data: 2007-11-22 21:08:31
    Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>

> [...]

    > podpisywanego drugim podpisem oprócz potwierdzenia odbioru faktury).
    > Nawiasem mówiąc czy klient kwestionuje tylko otrzymanie towaru czy także

    Kwestionuje otrzymanie towaru, tzn. tego towaru w firmie nie ma a pracownik,
    który brał towar już nie pracuje tam.

    Pozdrawiam
    Jacek