  • 1. Data: 2003-01-07 15:40:05
    Temat: Pytanie dotyczace sprzedazy pamiatek hitlerowskich
    Od: "Raskus" <r...@u...poczta.onet.pl>

    Witam,
    Jako, ze nie moglem nic znalezc w archiwum ma takie male pytanie.
    Czy przypadkiem w Polsce sprzedaz pamiatek hitlerowskich nie jest zakazana?
    Jesli tak, to w jakim swietle rozumiec ich dostepnosc, np. w serwisie
    aukcyjnym Allegro.
    Dla wyjasnienia, napatoczylem sie na kubek ze swastyka, opisany jako
    pamiatka hitlerowska podczas przegladania ofert sprzedazy kubkow- moja
    kobieta je kolekcjonuje....
    Prosilbym o odpowiedz,
    Pzodrawiam
    Raskus

  • 2. Data: 2003-01-08 06:42:45
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Jako, ze nie moglem nic znalezc w archiwum ma takie male pytanie.
    : Czy przypadkiem w Polsce sprzedaz pamiatek hitlerowskich nie jest
    zakazana?

    a jest?
    czy ten kubek propaguje faszyzm w jakiś sposób? :)

  • 3. Data: 2003-01-08 09:33:43
    Od: "JDL Biuro Tlumaczen" <j...@j...ltd.pl>

    Użytkownik "Raskus" <r...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dla wyjasnienia, napatoczylem sie na kubek ze swastyka, opisany jako
    > pamiatka hitlerowska podczas przegladania ofert sprzedazy kubkow- moja

    witam

    nie wiem, czy powinno byc to zabronione ze wzgledu na propagowanie faszyzmu,
    ale wiekszosc z tych "pamiatek" to produkcja pozno powojenna i jesli juz to
    tylko z powodu podawania nieprawdziwych danych o sprzedawanych produktach
    mozna by to scigac.
    pozdrawiam
    leo

  • 4. Data: 2003-01-08 10:07:41
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    a jakie dane są Twoim zdaniem nieprawdziwe?

  • 5. Data: 2003-01-08 11:40:49
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel s...@d...pl (Marcin Surowiec) ihn
    news:00a501c2b70d$a16e3f50$a740200a@zm: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > a jakie dane są Twoim zdaniem nieprawdziwe?

    Jeżeli w opisie masz, że jest to oryginalny kubek niemiecki (wstaw
    cokolwiek - menażkę, pas, klamrę, odznaki etc.), a faktycznie jest
    to powojenna produkcja (np. menażka armii NRD) czy wszelkiego
    rodzaju kopie wykonywane w ostatnich latach), to chyba jest to
    oszustwo? Skoro kupuję oryginał (a oryginały są kilka razy droższe),
    a dostaję kopię, to różnica jest IMVHO spora.

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    "I find your lack of faith disturbing"

  • 6. Data: 2003-01-08 11:46:50
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    ale on nie napisał, że to oryginał, tylko że to kubek hitlerowski.
    a te imho mogły powstać w NRD :)

  • 7. Data: 2003-01-08 15:05:39
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel s...@d...pl (Marcin Surowiec) ihn
    news:017a01c2b71b$768e6a40$a740200a@zm: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > ale on nie napisał, że to oryginał, tylko że to kubek hitlerowski.
    > a te imho mogły powstać w NRD :)

    Zależy od tego, co rozumiemy pod pojęciem "hitlerowski", ale wydaje
    mi się, że mogą to być jedynie przedmioty związane z Adolfem lub
    wykonane za jego czasów (a ściślej za czasów jego rządów). W związku
    z tym kubki wykonane w NRD pod "kubek hitlerowski" nie podpadają,
    czyli jednak jest to oszustwo :o)