  • 1. Data: 2003-01-07 14:16:37
    Temat: Karalność a praca
    Od: "miziór" <m...@w...pl>

    Ostatnio przegladalem ogloszenia o prace w gazecie.W wielu z nich przyjmuja
    tylko nie karalnych(chodzi o agencje ochrony).I mam pytanie:o co dokladnie
    chodzi z ta niekaralnoscia?Czy kazda kara dyskwalifikuje z tej pracy.A
    jezeli tak to jaka jest szansa zeby ten fakt zataic przed pracodawca.

    Z gory d z i e k i.

  • 2. Data: 2003-01-07 14:20:53
    Temat: Re: Karalność a praca
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    nieee,
    jak dostałeś w młodości pasem od ojca to się nie liczy :).
    Chodzi o prawomocne wyroki skazujące za przestępstwa z kodeksu karnego

    : jezeli tak to jaka jest szansa zeby ten fakt zataic przed pracodawca.

    zafałszować pieczęć na wniosku,

    :)

  • 3. Data: 2003-01-07 15:14:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | Chodzi o prawomocne wyroki skazujące za przestępstwa z kodeksu karnego

    Nie tylko - z innych ustaw też.

    | : jezeli tak to jaka jest szansa zeby ten fakt zataic przed pracodawca.
    |
    | zafałszować pieczęć na wniosku,

    No. To kolejne przestępstwo.

  • 4. Data: 2003-01-08 06:41:55
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : | Chodzi o prawomocne wyroki skazujące za przestępstwa z kodeksu karnego
    :
    : Nie tylko - z innych ustaw też.

    oczywiście

    : No. To kolejne przestępstwo.

    nie pytał czy legalnie :)

  • 5. Data: 2003-01-10 12:43:46
    Od: baginski <f...@b...pl>

    s...@d...pl (Marcin Surowiec) wrote:

    >nieee,
    >jak dostałeś w młodości pasem od ojca to się nie liczy :).
    >Chodzi o prawomocne wyroki skazujące za przestępstwa z kodeksu karnego

    To ja sie podepne do watku.
    Jak to jest z okresem "przedawnienia" wyroku?
    Przyklad: ktos mial wypadek samochodowy i dostal wyrok w zawieszeniu
    np. na 2 lata.
    Po jakim czasie na pytanie pracodawcy "czy byles karany?" moze
    odpowiedziec "nie bylem". Slyszalem, ze po uplywie okresu zawieszenia
    jest jeszcze kolejny okres i dopiero po jego uplywie jest sie
    "czystym". Takie "przedawnienie" jest pewnie uzaleznione od rodzaju
    przestepstwa.
    Czy jakis przepis to reguluje i jakich przestepstw wspomniane
    "przedawnienie" _nie_ dotyczy?

    b.

  • 6. Data: 2003-01-10 16:29:01
    Temat: Re: Karalno?ć a praca
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Jest to tzw. zatarcie skazania. Przepisy z kodeksu karnego:

    Art. 76. $ 1. Skazanie ulega zatarciu z mocy prawa z upływem 6 miesięcy od
    zakończenia okresu próby.
    $ 2. Jeżeli wobec skazanego orzeczono grzywnę lub środek karny, zatarcie
    skazania nie może nastąpić przed ich wykonaniem, darowaniem albo
    przedawnieniem ich wykonania; nie dotyczy to środka karnego wymienionego w
    art. 39 pkt 5.

    Art. 106. Z chwilą zatarcia skazania uważa się je za niebyłe; wpis o
    skazaniu usuwa się z rejestru skazanych.

    Art. 107. $ 1. W razie skazania na karę pozbawienia wolności wymienioną w
    art. 32 pkt 3 lub karę 25 lat pozbawienia wolności, zatarcie skazania
    następuje z mocy prawa z upływem 10 lat od wykonania lub darowania kary albo
    od przedawnienia jej wykonania.
    $ 2. Sąd może na wniosek skazanego zarządzić zatarcie skazania już po
    upływie 5 lat, jeżeli skazany w tym okresie przestrzegał porządku prawnego,
    a wymierzona kara pozbawienia wolności nie przekraczała 3 lat.
    $ 3. W razie skazania na karę dożywotniego pozbawienia wolności, zatarcie
    skazania następuje z mocy prawa z upływem 10 lat od uznania jej za wykonaną,
    od darowania kary albo od przedawnienia jej wykonania.
    $ 4. W razie skazania na grzywnę albo karę ograniczenia wolności, zatarcie
    skazania następuje z mocy prawa z upływem 5 lat od wykonania lub darowania
    kary albo od przedawnienia jej wykonania; na wniosek skazanego sąd może
    zarządzić zatarcie skazania już po upływie 3 lat.
    $ 5. W razie odstąpienia od wymierzenia kary, zatarcie skazania następuje z
    mocy prawa z upływem roku od wydania prawomocnego orzeczenia.
    $ 6. Jeżeli orzeczono środek karny, zatarcie skazania nie może nastąpić
    przed jego wykonaniem, darowaniem albo przedawnieniem jego wykonania, z
    zastrzeżeniem art. 76 $ 2.

    Art. 108. Jeżeli sprawcę skazano za dwa lub więcej nie pozostających w
    zbiegu przestępstw, jak również jeżeli skazany po rozpoczęciu, lecz przed
    upływem, okresu wymaganego do zatarcia skazania ponownie popełnił
    przestępstwo, dopuszczalne jest tylko jednoczesne zatarcie wszystkich
    skazań.

  • 7. Data: 2003-01-10 16:38:45
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "baginski" <f...@b...pl> wrote in message

    > To ja sie podepne do watku.
    > Jak to jest z okresem "przedawnienia" wyroku?

    Wyroki sie nie przedawniają. Chodzi o zatarcie skazania.

> [...]
    > jest jeszcze kolejny okres i dopiero po jego uplywie jest sie
    > "czystym". Takie "przedawnienie" jest pewnie uzaleznione od rodzaju

    Owszem. Ale to jest _zatarcie skazania_. Przedawnienie to cos zupełnie
    innego i prosze mitu ich nie mieszać.

    > Czy jakis przepis to reguluje i jakich przestepstw wspomniane
    > "przedawnienie" _nie_ dotyczy?

    Boże - musisz tyle razy to powtarzać? Brr... to boli moje oczy.... ;-)

    Oczywiscie, ze reguluje - myslales, ze ludzie sobie ot tak cos wymyslili?
    Kodeks karny - art. 106-108:
    02-11-21

    Rozdział XII

    Zatarcie skazania

[...]

[...]