  • 1. Data: 2009-01-20 09:56:51
    Temat: "samobójstwo" i kamery
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    W relacjach zadowolonych służb wieziennych wszystko w porządku
    Kamery mogą nie widzieć lub psuc się i nikt ich nie naprawia
    Obrazy z kamer mogą być nie rejestrowane i wszystko zgodnie z ...
    no własnie zgodnie z czym?
    z oczekiwaniami przestępców bo są normy które dokładnie punkt po punkcie
    prowadzą za rękę co i jak nalezy robić aby kamery miały sens
    ta norma to PN EN 50132 i w numerach 2 i 3 Systemów Alarmowych z 2008 roku
    jest przewodnik jak z tej normy korzystac
    ktos powie - normy nie sa do obowiązkowego stosowania - to prawda
    ale normy są spisanym zbiorem doświadczeń i jeśłi ktoś nie chce z nich
    korzystac to zmusic nie można ale w momencie procesu sądowego normy sa
    powoływane jak pewnego rodzaju wzorzec "dobrej roboty" czyli wykonania
    systemu zgodnie ze sztuką
    SJS

  • 2. Data: 2009-01-20 15:14:01
    Temat: Re: "samobójstwo" i kamery
    Od: "matusm" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > korzystac to zmusic nie można ale w momencie procesu sądowego normy sa
    > powoływane jak pewnego rodzaju wzorzec "dobrej roboty" czyli wykonania

    To nie jest pierwsze samobojstwo na zlecenie
    widac juz prokuraturze weszlo w krew takie
    rozwiazywanie sledztw,,,czysta wykryta estka

    Gdzie szukac ta norme "PN EN 50132 i w numerach 2 i 3 Systemów Alarmowych z
    2008 roku " jaki DU,jak mozna prosic ,poczytam bo niedlugo z mocy
    zajmowanego stanowiska beda zabijac bezposrednio na ulicy

    --
    Pozdrowienia
    matusm

  • 3. Data: 2009-01-21 10:08:16
    Od: "zainteresowany" <z...@r...pl>

    > Gdzie szukac ta norme "PN EN 50132 i w numerach 2 i 3 Systemów Alarmowych
    > 2008 roku " jaki DU,jak mozna prosic ,poczytam bo niedlugo z mocy
    > zajmowanego stanowiska beda zabijac bezposrednio na ulicy

    w D.U. nie publikuje się Polskich Norm. Wejdź na stronę Polskiego Komitetu
    Normalizującego i sobie odszukaj nr. Niestety za free takiej normy nie
    dostaniesz. Ale jeżeli masz czas albo znajomego z polibudy to niech Ci w
    bibliotece odszuka i nielegalnie "ksernie"....

  • 4. Data: 2009-01-21 13:33:27
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    >Ale jeżeli masz czas albo znajomego z polibudy to niech Ci w bibliotece
    >odszuka i nielegalnie "ksernie"....

    Zaraz nielegalnie. A dozwolony użytek osobisty?

  • 5. Data: 2009-01-21 14:46:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2009, SJS wrote:

    > ktos powie - normy nie sa do obowiązkowego stosowania - to prawda

    AFAIK były już spory (na grupie) spowodowane tym, że z rzadka
    przynajmniej *były* (nie wiem, czy są nadal) nakazy lub zakazy
    wynikające z norm.
    Ktoś wie, czy w (dzisiejszych) przepisach spotyka się jeszcze
    odesłania do norm?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-01-21 18:29:07
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

> [...]
    > wynikające z norm.
    > Ktoś wie, czy w (dzisiejszych) przepisach spotyka się jeszcze

    tak, w ochronie obiektów typu muzea, banki, wojskowe i państwowe obiekty
    w Ustawach moga być odniesienia do Polskich Norm jeśli sa przetłumaczone na
    język polski
    a to mogą byc polskie normy - w innym języku niz polski?
    po wejściu do Unii przyjeliśmy zobowiązania ujednolicenia naszych norm z
    unijnymi
    jednym słowem może być coś takiego, że w normie przetłumaczono na język
    polski tylko pierwsza stronę a reszta jest po angielsku
    czyli formalnie norma jest ale jej nie ma dla Ustaw
    powoduje to, że funkcjonują i sa powoływane w Ustawach normy z przed 10-15
    lat /polskie/ a normy unijne są ale ich nie ma
    SJS

  • 7. Data: 2009-01-21 22:45:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, SJS wrote:

> [...]
    > polski tylko pierwsza stronę a reszta jest po angielsku
    > czyli formalnie norma jest ale jej nie ma dla Ustaw

    Niezłe. Thx.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-01-23 18:40:49
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W którymś portalu pod artykułem o karze śmierci czytałem komentarz
    internauty, że skazanym na dozywocie lub 25 lat za zabójstwo powinno się
    umożliwiać decydowanie o własnym życiu. W każdym z zakładów karnych powinno
    być kilka cel z pomieszczeniem zupełnie niemonitorowanym, gdzie wisiałaby
    pętla i elektrycznie uwalniania zapadnia. Klient sam mógłby sobie założyć
    pętlę i przyciskiem będącym w zasięgu ręki - uwolnić zapadnię. Strażnikowi
    z monitoringu uaktywniałaby się wtedy czerwona lampka.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.

  • 9. Data: 2009-01-23 18:44:46
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    a ja mam pytanie takie...

    po co wogóle w celi są jakieś kraty w tym kąciku sanitarnym ? czy tylko po
    to, aby na kracie można było zaczepić prześcieradło i powiesić się ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/11-11-2008/ind.php?pid=5&iid=37 Kebab Warszawa

  • 10. Data: 2009-01-23 18:48:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
    > a ja mam pytanie takie...
    >
    > po co wogóle w celi są jakieś kraty w tym kąciku sanitarnym ? czy tylko po
    > to, aby na kracie można było zaczepić prześcieradło i powiesić się ?

    nie ma krat w kąciku sanitarnym.
    Jest wewnętrzna krata jako "drugie drzwi" do celi.