  • 1. Data: 2004-11-08 23:56:39
    Temat: Pytanie dot. Spamu
    Od: "ProWeb2" <f...@1...pl>

    Posiadam baze pewnych adresow e-mail... Jest ich okolo 115.000. Pochodzenia
    nieznanego.
    Czy jesli wysle jedna tylko wiadomosc o takiej samej tresc do wszystkich
    jest to spam czy jeszcze tylko wysylka masowa ?
    Tresc by byla takiego rodzaju:
    "Zapraszam panstwa do serwisu internetowego w ktorym mozna publikowac wlasne
    ogloszenia dotyczace: wspolpracy, pracy, przetargow, firm, itp...
    Jesli sa panstwo zainteresowani wysle szczegolowe informacje dotyczace
    portalu oraz adres strony internetowej pod ktorym sie znajduje"

  • 2. Data: 2004-11-09 00:12:18
    Temat: Re: Pytanie dot. Spamu
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik ProWeb2 napisał:

> [...]
    > Jesli sa panstwo zainteresowani wysle szczegolowe informacje dotyczace
    > portalu oraz adres strony internetowej pod ktorym sie znajduje"

    A ktos z powyzszych odbiorcow oczekuje na taka przesylke
    reklamujaca ten serwis ?
    Nie ?

    No to wlasnie jest spam ...
    Definicja , ktorej sie winienes trzymac =>
    http://www.usenet.pl/nospam/simple-polish.htpl

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 3. Data: 2004-11-09 00:39:25
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Czy jesli wysle jedna tylko wiadomosc o takiej samej tresc do wszystkich
    > jest to spam czy jeszcze tylko wysylka masowa ?

    ROTFL!

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2004-11-09 01:35:19
    Od: "Marcin.C" <m...@w...pl>

    Użytkownik "ProWeb2" <f...@1...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jesli sa panstwo zainteresowani wysle szczegolowe informacje dotyczace
    > portalu oraz adres strony internetowej pod ktorym sie znajduje"

    USTAWA z dnia 18 lipca 2002 r.
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    (Dz. U. Nr 144, poz. 1204)
    Rozdział 5
    Przepisy karne
    Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    Pozdrawiam, Marcin

  • 5. Data: 2004-11-09 02:25:59
    Od: "ProWeb2" <f...@1...pl>

    Użytkownik "Marcin.C" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    > niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    Ok, ale mozna to tez rozumiec innaczej. Ze ja nie wysylam zadnej informacji
    handlowej ktora by miala konkretne przeznaczenie. Ja tylko wysylam zapytanie
    czy moge wyslac owe informacje... Prawda ?

    Chyba to mozna zrobic ?

  • 6. Data: 2004-11-09 02:29:17
    Od: "ProWeb2" <f...@1...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cmp1jr$d3b$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > --
    > Stasio Podróżnik
    > PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

    Nie, bo e-mail ktory zostanie wyslany nie bedzie reklamowal w zaden znaczacy
    sposob owy serwis jedynie jesli uzytkowik zarzada owych infromacji zostana
    mu wyslane w polejnym e-mailu. Jesli zignoruje pierwszy e-mail nie zostanie
    mu wystana zadna inna informacja z mojej strony.

  • 7. Data: 2004-11-09 03:35:40
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 09 Nov 2004 01:35:19 GMT, na pl.soc.prawo, Marcin.C napisał(a):

> [...]
    > Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    > niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    Będę się czepiał...
    A może podałbyś jeszcze, gdzie jest sprecyzowane w prawie co jest
    informacją handlową.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 8. Data: 2004-11-09 07:22:03
    Od: poreba <d...@p...com>

    Mieczysław <m...@U...pl> popełnił 09 lis 2004 na pl.soc.prawo utwór

    > Będę się czepiał...
    > A może podałbyś jeszcze, gdzie jest sprecyzowane w prawie co jest
    > informacją handlową.

    To ja też:

    USTAWA z dnia 18 lipca 2002 r.
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    (Dz. U. Nr 144, poz. 1204)

    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    Art. 2 Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    [...]
    2) informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną bezpośrednio
    lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy
    lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest
    uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach,
    z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za
    pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz
    informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu
    handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie,
    w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów,
    sprzedawców i świadczących usługi,

    Może tam?

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2004-11-09 09:11:39
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 9 Nov 2004 07:22:03 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, poreba napisał(a):

> [...]

    > handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie,
    > w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów,

    No to MZ przedstawiona przez pytającego treść nie łapie się pod tą
    definicję : nie promuje towarów ani usług - zaliczyłbym to do "..informacji
[...]

    How many software engineers does it take to change a lightbulb? None:
    "We'll document it in the manual."

  • 10. Data: 2004-11-09 10:37:20
    Od: "moll" <s...@w...org>

> [...]

    > handlowej ktora by miala konkretne przeznaczenie. Ja tylko wysylam
    zapytanie
    > czy moge wyslac owe informacje... Prawda ?

    wyglada mi na to, ze sam chcesz usprawiedliwic wlasna 'dzialalnosc'.
    przepisy ustawy sa dosc jednoznacznie a z ich wykladni wynika niestety
    (dla ciebie), ze to co probujesz zrobic jest spamowaniem.
    powiem ci jeszcze cos z wlasnego doswiadczenia; dziennie dostaje okolo
    20 ofert od roznych firm i firemek (takze takich ktore w kontakcie
    podaja tylko numer komorkowy). nie zdarzylo mi sie i pewnie nie zdarzy,
    abym odpowiedzial na oferte takiej firmy.
    spamowanie nie swiadczy niestety o profesjonalizmie firmy.

    ale to moim zdaniem

    moll