  • 1. Data: 2004-11-12 07:23:45
    Temat: Pytania o podatek spadkowy
    Od: "Kamar" <k...@u...poczta.onet.pl>

    Witam,
    sprawa o nabycie spadku zakończona, pora zapłacić podatek:-(
    Spadkobiercami jest żona i troje pełnoletnich dzieci (każdy dziedziczy
    1/4).
    W skład spadku wchodzą m.in:
    1/2 nieruchomości A
    1/2 nieruchomości B
    1/3 nieruchomości C.

    A i B mają po 90m2.

    Pytnia mam takie:
    1. Czy można skorzystać z ulgi spadkowej podwójnie, tzn. na
    nieruchomość A i nieruchomość B?
    Jeden spośród spadkobierców jest współwłaścicielem wszystkich trzech
    nieruchomości, drugi posiada własne mieszkanie, ale pozostała dwójka
    nie ma żadnych własnych mieszkań - czy mogą skorzystać z ulgi?

    2. W jaki sposób poinformować US o zamiarze skorzystania z ulgi - na
    formularzu wpisać coś w polu "uwagi"?
    (wiem, że to głupie pytanie, ale naprawdę nie wiem jak to się
    załatwia;-))

    3. Czy to prawda, że nie można sprzedać nieruchomości C przed upływem
    5 lat, bo trzeba będzie płacić jakiś podatek? Jaki?

    Dzięki za zainteresowanie.
    Pozdrawiam
    Kamar