  • 1. Data: 2004-11-11 18:53:23
    Temat: aplikacja sdowa + koniec
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Witam !

    Ostatnio w rozmowie z pewnym aplikantem sądowym dowiedziałem, się, że
    podobno odbył się ostatni nabór na aplikację sądową, iż jest przygotowywana
    zamiana zasad obsadzania stanowisk sędziowskich (tylko z innych zawodów
    prawniczych) i cenzus wiekowy 35 lat. Czy ktoś tez o tym słyszał, lub zna
    szczegóły ?

    Przyznam, że ta zmiana strasznie komplikuje moje plany zawodowe.

    Pozdrawiam.

    Marek

  • 2. Data: 2004-11-11 18:57:10
    Temat: Re: aplikacja sdowa + koniec
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek wrote:
> [...]
    > szczegóły ?
    >
    > Przyznam, że ta zmiana strasznie komplikuje moje plany zawodowe.

    Jak będzie projekt ustawy, to bym się martwił. Bo takie plany to...

    KG

  • 3. Data: 2004-11-11 18:58:26
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > zamiana zasad obsadzania stanowisk sędziowskich (tylko z innych zawodów
    > prawniczych) i cenzus wiekowy 35 lat. Czy ktoś tez o tym słyszał, lub zna

    Nic nie slyszalem. Za to jak czytam co POPiS ( PO + PiS ) chca robic po
    wygraniu wyborow to dopuszczam kazda mozliwosc...

    Niemniej to co piszesz wydaje sie malo prawdopodobne ( chyba, ze dosc
    znaczaco zwieszkono by wynagrodzenie sedziow ).

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 4. Data: 2004-11-11 19:00:49
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kam"

    > Jak będzie projekt ustawy, to bym się martwił. Bo takie plany to...

    Projektu ustawy też nie znalazłem. Ale wieść niesie, że Ministerstwo nie
    planuje na następne lata etatów dla aplikantów.
    Czyli mam odbywać aplikację adwokacką by zostać w odległej przyszłości
    sędzią ? Średnio mi się podoba. Czyli z normalnych aplikacji zostanie tylko
    prokuratorska.

    Marek

  • 5. Data: 2004-11-11 19:13:44
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek wrote:
    > Projektu ustawy też nie znalazłem. Ale wieść niesie, że Ministerstwo nie
    > planuje na następne lata etatów dla aplikantów.

    A obecnie, biorąc pod uwagę liczby przyjmowanych, można to nazwać
    planowaniem etatów?

    > Czyli mam odbywać aplikację adwokacką by zostać w odległej przyszłości
    > sędzią ? Średnio mi się podoba. Czyli z normalnych aplikacji zostanie
    > tylko prokuratorska.

    Myśle, że jeśli już rzeczywiście planowane jest wygaszenie aplikacji, to
    droga do zawodu ma pewnie prowadzić przez stanowiska referendarza albo
    asystenta.
    Bo jak na razie na nabór na adwokacką też możemy troche poczekać...

    KG

  • 6. Data: 2004-11-11 19:26:32
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Ale wieść niesie, że Ministerstwo nie
    > planuje na następne lata etatów dla aplikantów.

    Obecnie tez nie ma funduszy...

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-11-12 09:03:52
    Od: "Zbigniew Jablonski" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kam"
    >to...
    >
    > Projektu ustawy też nie znalazłem. Ale wieść niesie, że Ministerstwo nie
    > planuje na następne lata etatów dla aplikantów.

    Pzyszlu rok ma byc ostatnim , gdzie beda nowe etaty
    asesorskie . Pozniej juz tylko selekcja naturalna
    ( miejsca sie beda zwalniac w wypadku : odejscia
    sedziego z zawodu , jego smierci itp. ) Sa plany
    aby liczba sedziow w Polsce nie przekroczyla
    10 tys , a juz jest blisko tej granicy. Troche to smutne,
    bo blokadzie etatow towarzyszy zwiekszanie naboru
    na aplikacje. Robi sie tym ludziom zludna nadzieje ,
    w rzeczywistosci moze sie okazac , iz.......straca
    trzy lata zycia , robiac za wyrobnika w sądach.
    Przykre , ze Panstwo tak nie dba o swoich ,
    badz co badz , wyksztalconych ludzi... Jakie
    to pieniadze ida na szkolenia , dodatki dla sedziow
    za aplikantow i........po co to wszystko ?
    Pozdr

  • 8. Data: 2004-11-12 21:58:03
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Jablonski"

    > Pzyszlu rok ma byc ostatnim , gdzie beda nowe etaty
    > asesorskie . Pozniej juz tylko selekcja naturalna
    > ( miejsca sie beda zwalniac w wypadku : odejscia
    > sedziego z zawodu , jego smierci itp. ) Sa

    To jeszcze gorsza wiadomość, bo dla obecnych aplikantów nadzieja na etat
    będzie marna, chyba, że będzie masowy pomór sędziów. Jedyna dla nich
    nadzieja, by 3 lata nie były zmarnowane w projekcie PiSu.

    Pzdr.

    Marek

  • 9. Data: 2004-11-13 07:36:37
    Od: "Zbigniew Jablonski" <z...@w...pl>

    > To jeszcze gorsza wiadomość, bo dla obecnych aplikantów nadzieja na etat
    > będzie marna,

    Chyba , ze ktos bedzie zainteresoany etatami
    referendarskimi lub asystenckimi - tych ma byc
    calkiem sporo.

    > chyba, że będzie masowy pomór sędziów.

    hihi jeden z sedziow juz zartuje , ze aplikanci
    beda urzadzac ,,polowania na sedziow na ulicach'' :)

    > Jedyna dla nich
    > nadzieja, by 3 lata nie były zmarnowane w projekcie PiSu.

    cos cicho sie o tym projekcie zrobilo ostatnio....
    pozdr

  • 10. Data: 2004-11-13 13:09:37
    Od: Dredd<...@...pl>

    Jedyne co słyszałem to zamiar centralizacji szkolenia aplikantów w
    jednym ośrodku na wzór obowiązujący np. we Francji.
    O innych podawanych tu rewelacjach dotąd nie słyszałem.
    Co prawda odzywają się czasem głosy by praca w Sądzie była
    ukoronowaniem kariery prawnika, który wcześniej sprawdził się w
    innym zawodzie prawniczym, ale od tych głosów nawet do projektu
    ustawy daleko.

    -> http://usenet.pomocprawna.info