  • 1. Data: 2008-12-11 18:08:13
    Temat: Ciąża i odmowa wystawienia zwolnienia lekarskiego
    Od: Rafał Przetakowski <r...@g...com>

    Witam wszystkich serdecznie

    Na wstępie chcę zaznaczyć, iż szukałem informacji na ten temat, jednak
    nie znalazłem takowych.

    Moja żona jest w 6 miesiącu ciąży. Pracuje przy komputerze w magazynie
    pewnej firmy. Panują tam dość uciążliwe warunki: brak normalnego
    ogrzewania ("farelka" zawieszona nad głową), ciągle otwarte drzwi
    pomieszczenia, które znajduje się tuż przy wejściu na magazyn (również
    stale otwarty) i kilka innych, których wymienianie tu uważam za
    niekonieczne.

    Prawie od początku ciąży, średnio raz w miesiącu idzie na zwolnienie z
    powodu przeziębienia, zapalenia gardła lub innych "dziadostw", które
    łapie w pracy.

    Poszła do swojej doktór ginekolog prowadzącej po zwolnienie lekarskie,
    żeby do końca ciąży być w domu i nie narażać się więcej na chorobę.
    Niestety panie doktór odmówiła wystawienia zwolnienia twierdząc (zgodnie
    z prawdą), że ciąża to nie choroba i skoro nie jest zagrożona ona (pani
    doktór) "nie może kłamać". Dodała, że takie zwolnienie mogłaby wystawić,
    gdyby żona przyszła do niej prywatnie.

    Moje pytania są dwa:
    1) Czy lekarz w takiej sytuacji miał prawo odmówić wystawienia zwolnienia?
    2) Czy taka sugestia dotycząca prywatnej wizyty jest zgodna z prawem?

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i proszę o pokierowanie mnie,
    gdzie mógłbym szukać informacji na ten temat

    pozdrawiam
    Rafał Przetakowski

  • 2. Data: 2008-12-11 19:59:49
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Rafał Przetakowski wrote:

    > Moje pytania są dwa:
    > 1) Czy lekarz w takiej sytuacji miał prawo odmówić wystawienia
    > zwolnienia? 2) Czy taka sugestia dotycząca prywatnej wizyty jest
    > zgodna z prawem?

    1. tak
    2. nie - o ile nagra się to na dytkafon ;)

    2a - radzę zmienić prowadzącą - jest to zwykła suk@ - ale o tym to już chyba
    wiecie...

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-12-11 20:09:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Przetakowski" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ghrle3$2ov$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > 1) Czy lekarz w takiej sytuacji miał prawo odmówić wystawienia
    > zwolnienia?

    Tak, to w końcu jej decyzja.

    > 2) Czy taka sugestia dotycząca prywatnej wizyty jest zgodna z prawem?

    Nie, O ile to wizyta płatna, to mamy do czynienia z korupcją. Poza tym
    zdaje się, że w prywatnym gabinecie lekarz nie może wystawiać zwolnień,
    więc musiała by to sfałszować wpisując na przychodnię. Generalnie to
    przestępstwo, więc należy się skontaktować z Policją.

    Kontakt: Wydział dw. z Korupcją KWP w Szczecinie ul. Małopolska 47 / 70-515
    Szczecin Tel. (91) 821-6625. Fax (91) 821-66-24 e-mail:
    k...@s...policja.gov.pl będzie dla Ciebie chyba najlepszy.

  • 4. Data: 2008-12-11 20:37:25
    Od: Rafał Przetakowski <r...@g...com>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Kontakt: Wydział dw. z Korupcją KWP w Szczecinie ul. Małopolska 47 /
    > 70-515 Szczecin Tel. (91) 821-6625. Fax (91) 821-66-24 e-mail:

    Dziękuję za odpowiedzi. Życząc wesołych świąt pozdrawiam gorąco

    Rafał Przetakowski

  • 5. Data: 2008-12-11 20:59:16
    Od: Jacek Soltysik <j...@w...pl>

    a kto to jest doktór?

  • 6. Data: 2008-12-11 21:31:34
    Od: Rafał Przetakowski <r...@g...com>

    Jacek Soltysik pisze:
    > a kto to jest doktór?

    doktór to lekarz a doktor to stopień naukowy :)

    pozdrawiam
    Rafał

  • 7. Data: 2008-12-11 21:52:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał Przetakowski wrote:

> [...]
    > z prawdą), że ciąża to nie choroba i skoro nie jest zagrożona ona (pani
    > doktór) "nie może kłamać". Dodała, że takie zwolnienie mogłaby wystawić,

    idzcie prywatnie do pierwszej lepszej przychodni i dostaniecie
    zwolnienie na wszystkie 9 miesiecy,
    bez rozstrzygania co mozna a co nie.

  • 8. Data: 2008-12-12 01:42:33
    Od: A <...@...pl>

    Rafał Przetakowski pisze:

    > doktór to lekarz a doktor to stopień naukowy :)

    no, a odmień przez przypadki.:D

    A.

  • 9. Data: 2008-12-12 07:52:51
    Od: Rafał Przetakowski <r...@g...com>

    A pisze:

    > no, a odmień przez przypadki.:D
    >
    > A.
    Witam,

    Doskonale zdaję sobie sprawę, że jest to archaizm językowy wycofany z
    użytku w 1936 przez Komitet Ortograficzny Akademii Umiejętności.
    Słowo doktór to moja jedna z fanaberii i chociaż wiem, że "publicznie"
    nie powinienem tak mówić i pisać, to z rozpędu zrobiłem to.

    Jeśli ktoś ma zamiar mnie za to (kolejne moje ulubione słówko)
    "wybatożyć" :D to proszę bardzo. Niech sobie ulży. ;)

    pozdrawiam
    Rafał

  • 10. Data: 2008-12-12 17:36:41

    Rafał Przetakowski pisze:

> [...]

    > Jeśli ktoś ma zamiar mnie za to (kolejne moje ulubione słówko)
    > "wybatożyć" :D to proszę bardzo. Niech sobie ulży. ;)

    To "wybatożyć" też wycofane? hmm.

    Chodziło mi raczej o to, że po prostu śmiesznie brzmi. Formę w
    mianowniku znałem. Ale nigdy w użyciu nie odmieniałem, więc jak sobie
    odmieniłem, to całkiem śmiesznie wyszło.

    A.