  • 1. Data: 2008-12-11 18:03:05
    Temat: Ciąża i odmowa wystawienia zwolnienia lekarskiego
    Od: Rafał Przetakowski <r...@g...com>

    Witam wszystkich serdecznie

    Na wstępie chcę zaznaczyć, iż szukałem informacji na ten temat, jednak
    nie znalazłem takowych.

    Moja żona jest w 6 miesiącu ciąży. Pracuje przy komputerze w magazynie
    pewnej firmy. Panują tam dość uciążliwe warunki: brak normalnego
    ogrzewania ("farelka" zawieszona nad głową), ciągle otwarte drzwi
    pomieszczenia, które znajduje się tuż przy wejściu na magazyn (również
    stale otwarty) i kilka innych, których wymienianie tu uważam za
    niekonieczne.

    Prawie od początku ciąży, średnio raz w miesiącu idzie na zwolnienie z
    powodu przeziębienia, zapalenia gardła lub innych "dziadostw", które
    łapie w pracy.

    Poszła do swojej doktór ginekolog prowadzącej po zwolnienie lekarskie,
    żeby do końca ciąży być w domu i nie narażać się więcej na chorobę.
    Niestety panie doktór odmówiła wystawienia zwolnienia twierdząc (zgodnie
    z prawdą), że ciąża to nie choroba i skoro nie jest zagrożona ona (pani
    doktór) "nie może kłamać". Dodała, że takie zwolnienie mogłaby wystawić,
    gdyby żona przyszła do niej prywatnie.

    Moje pytania są dwa:
    1) Czy lekarz w takiej sytuacji miał prawo odmówić wystawienia zwolnienia?
    2) Czy taka sugestia dotycząca prywatnej wizyty jest zgodna z prawem?

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i proszę o pokierowanie mnie,
    gdzie mógłbym szukać informacji na ten temat

    pozdrawiam
    Rafał Przetakowski