  • 41. Data: 2006-05-03 14:56:23
    Temat: Re: Pułapki na złodzieji - co można ?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Rokicki napisał(a):

    > Nawet jak wyśle ją złodziejowi?

    Tak. Jak wyślesz złodziejowi eksplodującą paczkę, to będzie dla niego
    kara, ale Ty nie masz prawa karać.
    Natomiast jak wybuchnie mu skradzione radio, poniesie on konsekwencje
    swojego czynu. ( po co brał, co nie jego?)

    S,NMSP.
    Justyna

  • 42. Data: 2006-05-03 16:10:02
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@g...pl>

    Zbigniew B. <Z...@...co.komu.do.tego> napisał(a):

    > A skąd ma być z góry wiadomo, PO CO on się pchał na CUDZĄ posesję?

    nie wiadomo, ale jezeli nie probuje sie dostac do domu czy Ciebie zatakowac
    to nie widze podstaw do zaatakowania jego osoby.
    Twoje pytanie byloby na miejscu przy rozboju gdzie rzeczywiscie ofiara
    nie jest w stanie trzezwo pomyslec czy ta osoba chce tylko cos ukrasc czy
    zabic.

    P.

  • 43. Data: 2006-05-03 16:34:11
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 03.05.2006 Przemysław Rokicki napisał/a:

    > nie wiadomo, ale jezeli nie probuje sie dostac do domu czy Ciebie zatakowac
    > to nie widze podstaw do zaatakowania jego osoby.

    Nikt go nie atakuje. To on jest "stroną atakującą", wdzierającą się na cudzą
    posesję. A któż może wiedzieć, czy jedynie "po kwiatka"?

    > Twoje pytanie byloby na miejscu przy rozboju gdzie rzeczywiscie ofiara
    > nie jest w stanie trzezwo pomyslec czy ta osoba chce tylko cos ukrasc czy
    > zabic.

    My tu nie mówimy o ofierze ludzkiej, tylko o zabezpieczeniu np.
    nieruchomości.

    Według mnie, własny teren każdy powinien móc a choćby i zaminować. A jak się
    ktoś inny pcha po CUDZE kwiatki na pole minowe - to już jego problem.
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 44. Data: 2006-05-03 18:30:45
    Od: "astoja" <a...@n...pl>

    > Według mnie, własny teren każdy powinien móc a choćby i zaminować. A jak
    > się
    > ktoś inny pcha po CUDZE kwiatki na pole minowe - to już jego problem.

    Przypomina mi sie historia z USA, japonczyk turysta wszedl na czyjas posesje
    zapytac o droge.
    Zostal zastrzelony przez wlasciciela gruntu, sad oczywiscie go uniewinnil.

  • 45. Data: 2006-05-03 18:38:29
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Zbigniew B. napisał(a):

    > Nikt go nie atakuje.

    nie jest dopoki niezaatakuje, a jak atakauje dobro materialne to nalezy
    uzyc sposobu wspolmiernego do zagrozenia, ne mozna wtedy mowic o
    niemoznosci ocenienia stuacji tak jak to jest w przypadku atakowania
    czlowieka.
    (bylem napadniety zeby nie bylo, raz z pistoletem, raz z rekoma <rozboj>)

    To on jest "stroną atakującą", wdzierającą się na cudzą
    > posesję. A któż może wiedzieć, czy jedynie "po kwiatka"?

    tak to sobie gdybac moglbys dziennie setki razyw setkach miejsc.
    A jak dzieciak wejdzie bo mu w krzaki pilka wpadla? A jak ktos z
    przesylka wejdzie bo ma nie ma powiedzmy domofonu lub nie dziala.
    A jak z kims sie sasiad posprzecza i ten wejdzie za oghrodzenie by mu
    slownie nawzrucac nie wykonujac zadnych gestow mogacych sugerowac ze
    chce go pobic? Mozesz setki przykladow wymienic. Na samowolke nie mozna
    zezwolic.

> [...]
    > ktoś inny pcha po CUDZE kwiatki na pole minowe - to już jego problem.

    jak dobrze zabezpieczy teren to tak, ale dobrze zabezpieczony teren to
    taki ktory psoada ogrodzenie ponad 2 metry z drutem kolczastym na gorze
    i wyrazne jest oznakowane (oczywiscie zaminowanie pomijam, bo samo
    posiadanie czegos takiego jest przestepstwem), mysle ze wtedy moglby
    tych problemow nie miec.

    P.

  • 46. Data: 2006-05-03 18:54:20
    Od: Sender Bell <s...@s...pl>

    Zbigniew B. napisał(a):

    > Według mnie, własny teren każdy powinien móc a choćby i zaminować. A jak się
    > ktoś inny pcha po CUDZE kwiatki na pole minowe - to już jego problem.

    A co jeśli dom na Twojej zaminowanej działce zaczął się palić ?
    A co jeśli jakiemuś dziecku nie zwracającemu uwagi na tabliczki i
    ostrzeżenia wpadanie na Twoją zaminowaną działkę zdalnie sterowany
    samolocik ?

    Ludzie... zacznijcie myśleć trochę szerzej.
    Jest 500 możliwych sposobów na okaleczenie/zabicie "niewinnego intruza",
    jeśli zdajesz sobie sprawę z 50-ciu - jesteś geniuszem.

    Sender Bell

  • 47. Data: 2006-05-03 18:55:34
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    astoja napisał(a):

    > Przypomina mi sie historia z USA, japonczyk turysta wszedl na czyjas posesje
    > zapytac o droge.
    > Zostal zastrzelony przez wlasciciela gruntu, sad oczywiscie go uniewinnil.

    a kwalifikacje tego sadu a dokladniej lawnikow ktorzy zdecydowali to
    posiadanie prawa jazdy

    P.

  • 48. Data: 2006-05-03 18:58:00
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > a kwalifikacje tego sadu a dokladniej lawnikow ktorzy zdecydowali to
    > posiadanie prawa jazdy

    i przekonanie, że to mac donald jest winny temu, że jakaś fajtłapa nie
    wiedziała, że gorąca kawa parzy

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 49. Data: 2006-05-03 18:58:26
    Od: "Jan Słupicki" <j...@p...pl>

    > ty naprawde nie potrafisz dostrzec subtelnej roznicy pomiedzy
    > transformatorem
    > a sidlami , ukrytym dolem, czy zwyklym przedmiotem do ktorego jedt prad
    > podlczony?

    To prawda różnica jest istotna. Transformator to urządzenie które
    do czegoś tam służy a stważane przez nie niebezpieczeństwo jest
    funkcją uboczną. Pułapki mają natomiast na celu stworzenie niebezpieczeństwa
    więc ktoś kto je instaluje może odpowiadać za sprawstwo umyślne.

    > A co mistrzu by szrobil gdyby kilku osmiolatkow podczas zabawy dozlao by
    > trwalego alectwa czy smeirci przez te pulapki?

    Odpowiadać powinni rodzice za brak opieki - pozwolili wtargnąć na ogrodzoną
    posesję.
    Dorośli odpowiadają sami za swoje bezpieczeństwo i jak wtargną na czyjś
    teren to
    powinni być gotowi na konsekwencje.

    --
    Jan Słupicki

  • 50. Data: 2006-05-03 19:02:31
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 03.05.2006 Sender Bell <s...@s...pl> napisał/a:

    > A co jeśli dom na Twojej zaminowanej działce zaczął się palić ?

    A to już moje ryzyko, że nikt go nie ugasi. Mój dom - mój problem.

    > A co jeśli jakiemuś dziecku nie zwracającemu uwagi na tabliczki i
    > ostrzeżenia wpadanie na Twoją zaminowaną działkę zdalnie sterowany
    > samolocik ?

    A jeśli ten samolocik doleci na poligon, i dzieciątko OCZYWIŚCIE "nie zwróci
    uwagi" na tabliczkę "ostre strzelanie"? Posługujesz się demagogią, i tyle.

    Od tego są rodzice, żeby pilnowali swoich dzieci, tudzież uczyli je czytać,
    pisać - i zwracać uwagę na napisy ostrzegawcze.

    > Ludzie... zacznijcie myśleć trochę szerzej.
    > Jest 500 możliwych sposobów na okaleczenie/zabicie "niewinnego intruza",
    > jeśli zdajesz sobie sprawę z 50-ciu - jesteś geniuszem.

    Mnie to nie interesuje. Ja NIE CHCĘ nikogo okaleczać. Ja po prostu uważam,
    że ani Ty, ani złodziej, ani państwo - nie powinniście mi dyktować, jak też
    mam zabezpieczać swój prywatny teren.

    Dopóki nikt na niego nie wlezie - bez obawy. Mówię wszak o zabezpieczeniu
    czysto defensywnym.
    --
    pozdrowienia

    Z.