  • 1. Data: 2007-02-17 20:12:07
    Temat: Publikacja zdjec
    Od: "MP" <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    czy fotograf u ktorego robilem sobie zdjecia ma prawo bez mojej zgody uzywac
    tych zdjec w celach reklamowych?
    Chodzi mi dokladnie o wywieszenie na wystawie, publikacje w internecie.

  • 2. Data: 2007-02-17 20:44:34
    Temat: Re: Publikacja zdjec
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > czy fotograf u ktorego robilem sobie zdjecia ma prawo bez mojej zgody
    > uzywac
    > tych zdjec w celach reklamowych?

    Nie!

    +inż.leva+

  • 3. Data: 2007-02-17 20:48:37
    Od: m...@p...onet.pl

    > Nie!
    >
    > +inż.leva+

    dziekuje za odpowiedz, a czy moglbys podac jakas podstawe prawna? Bo mi tez sie
    wydawalo ze nie, tylko ze chcialbym sie powolac na jakies przepisy (a nie znam
    sie na tych sprawach:( )

  • 4. Data: 2007-02-17 21:06:52
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > dziekuje za odpowiedz, a czy moglbys podac jakas podstawe prawna?

    Te kratki w programach TV stąd się biorą. Ogólnie mówiąc - Twoja facjata =
    Twoja własność.

    +inż.leva+

  • 5. Data: 2007-02-17 21:38:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 17 Feb 2007 21:48:37 +0100, m...@p...onet.pl napisał(a):

    > dziekuje za odpowiedz, a czy moglbys podac jakas podstawe prawna?

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2007-02-17 23:58:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.02.2007 MP <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > czy fotograf u ktorego robilem sobie zdjecia ma prawo bez mojej zgody uzywac

    Tzn on jest ich autorem a Ty obiektem fotografowanym?

    > tych zdjec w celach reklamowych?
    > Chodzi mi dokladnie o wywieszenie na wystawie, publikacje w internecie.

    Jeśli odp. na ww. pytanie brzmi "tak" to nie może (art. 81 u.1 Ustawy z
    dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-02-18 01:45:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    *piotr'ek* wrote:

    > Te kratki w programach TV stąd się biorą. Ogólnie mówiąc - Twoja facjata
    > = Twoja własność.

    To akurat żaden wyznacznik, bo w TV zamazują też numery rejestracyjne
    samochodów, choć na to żadnego paragrafu nie ma.