  • 81. Data: 2015-01-26 08:15:08
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A nie zasługujesz na to? Pleciesz brednie i bzdury które paru ludzi Ci wcisnęło do
    głowy, a Ty je bezmyślnie przyjełeś jako dogmat, wbrew oczywistym faktom i dowodom.
    > Miałeś odpowiedzieć na pytanie za co PRL budował fabryki i osiedla mieszkaniowe, za
    co utrzymywał służbe zdrowia, oświate, administracje, policje i wojsko?
    > I jeszcze dodatkowe pytanie za co wypłacał renty i emerytury i jak opłacał darmowe
    leki dla 100% emerytów i rencistów?

    Za drukowane przez siebie pieniądze. Kładąć gospodarkę na każdym innym
    polu (zresztą ta służba zdrowia i oświata też nie działała tak, jak
    powinna). Śmieszny jest argument o opłacaniu policji i wojska - to
    akurat jest warunek oczywisty istnienia takich totalitarnych systemów.
    Akurat nie ma się z czego cieszyć, że akurat te dwie dziedziny chroniące
    tyłek reżimu były opłacane, kosztem pozostałej części społeczeństwa.

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2015-01-26 08:16:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I co z tego wynika? Że żywność była droższa niż w USA, że ludzie w USA zarabiali
    więcej niż w PRL? To oczywiste że tak, ludzie w USA zarabiali więcej niż w ludzie w
    PRL i więcej niż w Niemczech, Francji czy Itali.

    > Porówywanie zarobków ludzi w PRL do USA to zwykła demagogia. Zapytaj sie swoich
    rodziców czy mieli ciągłe problemy finansowe, brak pracy lub pieniędzy, czy byli
    bezrobotni, czy korzystali z pomocy MOPS, czy zdychali pod płotem bo nie stać ich
    było na lekarza lub szpital?

    To, że jesteś typem człowieka "mogą mnie dymać, byle micha była pełna"
    nie oznacza, że miałabyś narzucić taki niewolniczy system narzucać
    normalnym ludziom. Nie mierz wszystkich swoją miarą.

    --
    Liwiusz

  • 83. Data: 2015-01-26 08:20:51
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "grzech" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostarczana na "mety". To od różnicy ceny wódki pomiędzy sklepem a
    > PEWEX-em oraz dostępności wódki w sklepie zależał w główniej mierze
    > kurs. Dochodziły do tego ceny towarów deficytowych które można było
    > kupić niemal od ręki w tzw eksporcie wewnętrznym np. samochody.
    > Nie pamiętam jaki był w tym czasie oficjalny kurs wymiany. Coś mi się
    > kojarzy, że za Gierka w PKO można było kupić 100 dolarów po 5 zł za
    > jednego dolara w przypadku wyjazdu za granicę. Skupowano je po około 4
    > złote. Tych ostatnich danych nie jestem pewien.

    No nie tak, to zbyt mała skala. Cena dolara zależała od ilości milionów ton
    wyeksportowanego węgla. To był głowny powód wahań oficjalnego kursu dolara w PRL.

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 84. Data: 2015-01-26 08:48:46
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    przez to zmiejsza należny 3RP podatek. Gdyby to dotyczyło jednej osoby to byłby
    niewielki problem, ale to jest duża skala.
    to decyduje umowa w której jest zapis o bezpłatnym zakwaterowaniu. Gdyby go nie było
    i gdyby z pensji menagerowie płacili czynsz za wynajem to podatek byłby i od firmy i
    od nich. Od nich mały, od firmy duży.

    > Nadal nic nie rozumiesz - firma płacąca za najem ma koszt, wynajmujący
    > ma zysk. Który na pewno opodatkuje w Polsce.

    Wynajmujący ma zysk, jeżeli jest nim polska firma (deweloper), ale jeżeli jest nim
    spółka córka?
    Polskiego dewelopera nie stać na budowę i utrzymanie w połowie pustego wielkiego
    apartamentowca.

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 85. Data: 2015-01-26 08:50:44
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > Akurat nie ma się z czego cieszyć, że akurat te dwie dziedziny chroniące
    > tyłek reżimu były opłacane, kosztem pozostałej części społeczeństwa.

    Ale bredzisz. Potwierdzasz tym samym przynależność do grupy "wypranych mózgów",
    opluwających PRL wbrew oczywistym faktom i dowodom.
    Tylko to można napisać o autorze "za drukowane przez siebie pieniądze". Bardziej
    wygłupić to sie już nie mogłeś.

    ---
    Avast.

  • 86. Data: 2015-01-26 08:51:52
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > nie oznacza, że miałabyś narzucić taki niewolniczy system narzucać
    > normalnym ludziom. Nie mierz wszystkich swoją miarą.

    No wspaniały argument do dyskusji. Jeszcze przydałoby sie pare dowodów na to że
    ludzie w PRL byli niewolnikami. Nie wytartych sloganów lecz dowodów jakich używa sie
    w sądzie.
    Proponuję zacząć od definicji niewolnika.

    ---
    Avast.

  • 87. Data: 2015-01-26 08:54:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-26 o 08:51, Danusia pisze:

> [...]
    w sądzie.
    > Proponuję zacząć od definicji niewolnika.

    Mam prośbę - buduj sobie swój system jak chcesz, ale mnie do niego nie
    zmuszaj, tak jak robili to twoi towarzysze lata temu. Tylko o to proszę.
    Nie uszczęśliwiaj mnie.

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2015-01-26 09:35:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-26 08:50, Danusia pisze:

> [...]
    opluwających PRL wbrew oczywistym faktom i dowodom.
    > Tylko to można napisać o autorze "za drukowane przez siebie pieniądze". Bardziej

    piszesz co rusz o tych "oczywistych faktach i dowodach" co chwilę, ale
    ja takowych nie znam i sadzę, że Ty tez nie. Stosujesz kiepski chwyt
    retoryczny, który może chwycić na wiecu, ale nie tutaj.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 89. Data: 2015-01-26 11:39:09
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    pieniędzy, czy byli bezrobotni, czy korzystali z pomocy MOPS, czy zdychali pod płotem
    bo nie stać ich było na lekarza lub szpital?

    Ty tak na serio? Moi rodzice pracowali 16 godzin dziennie. 6 dni w
    tygodniu. A urlopy spedzali na skasach na Zachodzie. Inaczej musieliby
    korzystać z MOPSU a lekarz to moglby co najwyzej przepisac polipyryne
    (tak, wtedy tez brali w łapę). To, ze na badylach wyciagali 2 kolejne
    wyplaty z zakladu, a 3 tyg pracy przy zbiorze winogron dawało im kolejną
    roczną zakładową płacę pokazuje jak ten system był niewywazony.

    --
    @foe_pl

  • 90. Data: 2015-01-26 11:44:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-26 o 11:39, the_foe pisze:

    > Ty tak na serio?

    Zawsze najmilej się wspomina czasy gdy się cnotę traciło ;)

    --
    Liwiusz