  • 1. Data: 2005-04-23 02:40:52
    Temat: Przytrzymanie sprawcy wykroczenia
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Co mi grozi za przytrzymanie z użyciem siły fizycznej sprawcy wykroczenia z
    art. 145 kw do momentu przyjazdu straży miejskiej/gminnej lub policji ?
    Czy mogę z uzyciem siły fizycznej zapobiegać wykroczeniu z art. 145 kw ? -
    tj. odebrać sprawcy torbę z której ów sprawca wydobywa kaszę jęczmienną i
    wysypuje na plac/ulicę ?

    Art. 145. Kto zanieczyszcza lub zaśmieca miejsca dostępne dla publiczności,
    a w szczególności drogę, ulicę, plac, ogród, trawnik lub zieleniec, podlega
    karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

    Krzysztof - 'kw1618' > http://grupy.3mam.net
    Pisz e-listy nie e-maile !!

  • 2. Data: 2005-04-23 06:48:09
    Temat: Re: Przytrzymanie sprawcy wykroczenia
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    > Co mi grozi za przytrzymanie z użyciem siły fizycznej sprawcy wykroczenia z
    > art. 145 kw do momentu przyjazdu straży miejskiej/gminnej lub policji ?

    nic (o ile nie przesadzisz)
    art.243§1 kpk w zw. z art.45§2 kpw

    > Czy mogę z uzyciem siły fizycznej zapobiegać wykroczeniu z art. 145 kw ? -
    > tj. odebrać sprawcy torbę z której ów sprawca wydobywa kaszę jęczmienną i
    > wysypuje na plac/ulicę ?

    obrona konieczna to się może nazywać
    w jakim celu wysypuje?
    bo zastanawiałbym się czy np. dokarmianie zwierząt jest zanieczyszczaniem

    KG

  • 3. Data: 2005-04-23 11:05:24
    Od: "Bogen" <b...@C...pl>

    > bo zastanawiałbym się czy np. dokarmianie zwierząt jest zanieczyszczaniem

    Czyli co, odpadki za okno i tak bezdomne psy i koty zjedza?

    pozdr
    bogen

  • 4. Data: 2005-04-23 11:37:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bogen" <b...@C...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli co, odpadki za okno i tak bezdomne psy i koty zjedza?

    Pewnie nie. Ale z gwintówki do wyrzucającego strzelać, to też było by
    nie po chrześcijańsku.

  • 5. Data: 2005-04-23 15:15:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > tj. odebrać sprawcy torbę z której ów sprawca wydobywa kaszę jęczmienną i

    Ale wysypywanie kaszy to nie jest 145KW - to jest dokarmianie ptaków.
    Nie dało się zauważyć kręcącej się po okolicy bandy gołębi oraz wróbli? ;)

  • 6. Data: 2005-04-23 16:46:18
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    wiadomości

    > Ale wysypywanie kaszy to nie jest 145KW - to jest dokarmianie ptaków.
    > Nie dało się zauważyć kręcącej się po okolicy bandy gołębi oraz wróbli? ;)

    a wystawianie na terenie publicznym zardzewiałych garnków ?

  • 7. Data: 2005-04-23 18:04:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > a wystawianie na terenie publicznym zardzewiałych garnków ?

    Jeśli te garnki stanowią pojemnik dla karmy dla ptaków, to też żaden sąd
    tego za zaśmiecanie nie uzna, a nadgroliwy obywatel ma IMHO szanse
    dostać wyrok za czynną napaść.

    A jeśli stare garnki wydają Ci się uwłaczające czci ptaków, to
    zorganizuj im elegancką zastawę z Miśni ;->

  • 8. Data: 2005-04-24 00:00:15
    Od: "Zb. Drwiega" <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d4dak4$g2h$1@nemesis.news.tpi.pl> Bogen napisal(a):

    > Czyli co, odpadki za okno i tak bezdomne psy i koty zjedza?
    Preferujesz-samosąd? :)

    Nie ty wymierzasz sprawiedliwość, i osądzasz.
    Zarejestruj, i wyślij pozew do Sądu.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848 , gg1100100111000000111010

  • 9. Data: 2005-04-24 09:07:08
    Od: "Bogen" <b...@C...pl>

    Użytkownik "Zb. Drwiega" <z...@u...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:d4enif$672$1@inews.gazeta.pl...

    > Preferujesz-samosąd? :)

    A gdzie jak tak twierdze?

    > Nie ty wymierzasz sprawiedliwość, i osądzasz.
    > Zarejestruj, i wyślij pozew do Sądu.

    W jakiej sprawie?
    O czym do mnie piszesz?

    pozdr
    bogen

  • 10. Data: 2005-04-25 15:30:13
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d4fo2i$6kg$1@nemesis.news.tpi.pl> Bogen napisal(a):

    > A gdzie jak tak twierdze?

    Do samosądu jeszcze z powodu przytrzymywania nie dochodzi.To prawda.
    Ale interesująca jest Krzysztofa skłonność do interwencji fizycznej.
    Ocena, czy "rozsypywanie" ziarna jest przestępstwem
    - może być mylna.
    Ponadto, przy takim "przytrzymywaniu" delikwent nie musi się z Twoją
    wolą "przytrzymania" zgodzić- i zacznie się wyrywać.
    Przy tej okazji zwichnie sobie łokieć, rękę,nogę.
    Ty będziesz odpowiadać za to uszkodzenie, bo nikt cię nie upoważniał do
    wywarcia siły fizycznej.Naruszyłeś nietykalność cielesną delikwenta-
    bo nikt ci tych praw nie nadał.Do takiej interwencji.
    Policja może- bo im w uzasadnionych przypadkach to prawo nadaje ustawa.
    Twój przypadek może być wytłumaczalny tylko wtedy- gdy sytuacja
    będzie bardzo jednoznaczna.
    Pobicie, morderstwo, znęcanie się nad zwierzęciem itp.

    > W jakiej sprawie?
    W sprawie (wg. ciebie) zanieczyszczania.
    Lub wezwij Straż Miejską lub Policję.
    A jak się spóźnią, to ewentualne zanieczyszczenie jest rzeczą miasta.

    > O czym do mnie piszesz?

    O tym, co powyżej. Np.o fizycznej nietykalnośći osobistej obywatela.

    Rada o rejestracji zdarzenia i pozwach była do inicjujacego wątek Krzysztofa.
    Nie do ciebie.
    Odpowiadałem Tobie,bo wyszło, (zdawało sie mi) że poparłeś go w sposobie
    reagowania.