  • 1. Data: 2005-07-22 09:00:19
    Temat: Przysposobienie
    Od: "Samanna" <m...@i...pl>

    Czy ktoś może mi pomóc w kwestii tzw. "przysposobienia dziecka".
    Mam córkę z 1 małżenstwa, jej ojciec nie jest pozbawiony praw rodzicielskich (ale
    zastanawiam się nad tym, z braku czasu i chęci
    pojawiania się w sądzie zawsze to odkładałam).
    Czy mój obecny mąż, z którym wychowujemy dziecko może mimo to ją przysposobić? Jak to
    wygląda w praktyce - mam gdzieś złozyć
    podanie?
    Jak wyglada nasza obecna sytuacja w świetle ubezpieczenień zusowych? Ja nie mam
    obecnie żadnego ubezpieczenia (nie pracuję),
    podlegamy pod ubezpieczenie męża z tytułu prowadzenia działalności. Ale czy dziecko,
    które nie jest jego, ani nie jest przyspob.
    także? Czy wystarcza to, że zyjemy w rodzinie, w jednym gospodasrtwie itp.?

    z góry dziekuję
    Samanna

  • 2. Data: 2005-07-25 14:24:23
    Temat: Re: Przysposobienie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Samanna napisał(a):
> [...]
    > Czy mój obecny mąż, z którym wychowujemy dziecko może mimo to ją
    > przysposobić? Jak to wygląda w praktyce - mam gdzieś złozyć podanie?

    Wniosek składa się do sądu rejonowego właściwego z punktu widzenia
    miejsca zamieszkania dziecka - art. 117 krio.
    Będzie konieczna w zasadzie zgoda faktycznego ojca - art. 119 krio.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."