  • 1. Data: 2005-07-22 08:00:51
    Temat: Prawo Spoldzielcze - prosze o pomoc
    Od: "Tomi-c" <c...@w...pl>

    Witam,
    prosze o pomoc w nastepujacej sprawie:
    czlonek SM posiadajacy wlasnosciowe prawo do lokalu wybudowal sobie
    domek i przeprowadzil sie do niego wymeldowujac sie z miszkania
    spoldzielczego. Czy nadal ma status czlonka Spoldzielni czy powinien
    zostac skreslony z listy czlonkow ?? W Statucie jest taka niezbyt
    "zrozumiala" wzmianka o tym ze o ile ktos zaspokoil potrzeby
    mieszkaniowe poza SM moze zostac skreslony z listy czlonkow.

    --
    ,---------------------. o--------------------.
    | Pozdrawiam - Tomi-c \ p...@j...cy (rot13)|

  • 2. Data: 2005-07-22 12:07:33
    Temat: Re: Prawo Spoldzielcze - prosze o pomoc
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Tomi-c wrote:
    > W Statucie jest taka niezbyt
    > "zrozumiala" wzmianka o tym ze o ile ktos zaspokoil potrzeby
    > mieszkaniowe poza SM moze zostac skreslony z listy czlonkow.

    To pozostałość po komunie. Dziś już nie można nikogo wykluczyć na tej
    podstawie.
    Fonon

  • 3. Data: 2005-07-22 17:02:16
    Od: "Tomi-c" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To pozostałość po komunie. Dziś już nie można nikogo wykluczyć na
    > tej podstawie.
    > Fonon
    To znaczy mam rozumiec ze pomimo nie zamieszkiwania w zasobach SM
    (wymeldowanie sie) osoba taka dalej jest czlonkiem Spoldzielni ??

  • 4. Data: 2005-07-22 20:37:46
    Od: <m...@N...gazeta.pl>

    Tomi-c <c...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To znaczy mam rozumiec ze pomimo nie zamieszkiwania w zasobach SM
    > (wymeldowanie sie) osoba taka dalej jest czlonkiem Spoldzielni ??

    Mam przeczucie graniczące z pewnością, że póki płaci się składkę członkowską
    jest się członkiem :).

  • 5. Data: 2005-07-22 21:48:21
    Od: "Włodzimierz Matuszewski" <a...@o...pl>

    > To znaczy mam rozumiec ze pomimo nie zamieszkiwania w zasobach SM
    > (wymeldowanie sie) osoba taka dalej jest czlonkiem Spoldzielni ??

    Nalezy odróznić lokatorskie prawo do lokalu od prawa własnościowego. Ty masz
    własnościowe, a mieszkań własnosciowych można mieć wiele (czy to lokali
    stanowiących odrębną nieruchomośc, domów jednorodzinnych, czy też
    spółdzielczych własnościowych praw do lokalu). Zapewne zapis, który
    przeczytałeś dotyczy prawa lokatorskiego, nie własnościowego

  • 6. Data: 2005-07-23 17:01:45
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Tomi-c wrote:
    > To znaczy mam rozumiec ze pomimo nie zamieszkiwania w zasobach SM
    > (wymeldowanie sie) osoba taka dalej jest czlonkiem Spoldzielni ??
    Żeby ktoś przestał być członkiem musi zostać wykluczony lub członkostwo
    musi ustać z innej przyczyny. Można nawet nie mieć prawa do lokalu i
    pozostać członkiem spółdzielni. Możesz mieć lokal i w nim nie mieszkać -
    to wyłącznie twoja sprawa.
    Fonon