  • 1. Data: 2004-07-02 21:12:02
    Temat: Przyjazd zagranicznym samochodem z za granicy do Polski
    Od: "dogget" <d...@W...gazeta.pl>

    Witam !

    Chcialbym sie dowiedziec, czy jezeli kupilem samochod w Szwecji i
    zarejestrowalem go w Szwecji na siebie (jestem Polakiem:) ) to czy moge
    normalnie przyjezdzac do Polski posiadajac taki samochod ?? Podobno kiedys
    nie mozna bylo przejezdzac granicy samochodem prowadzac samochod o innej
    rejestracji niz narodowosc. Moze sie myle :/ Cyz ktos moglby odpowiedziec mi
    na to pytanie ?
    z gory dziekuje i pozdrawiam
    dogget

  • 2. Data: 2004-07-03 09:20:09
    Od: "Dawid Świtała" <n...@W...com>

    Użytkownik "dogget" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rejestracji niz narodowosc. Moze sie myle :/ Cyz ktos moglby odpowiedziec

    Moim skromnym zdaniem nie powinno być najmniejszych kłopotów - przerabiałem
    temat miesiąc temu jak kumpel kupił w Niemczech auto i zarejstrował czasowo
    tam na siebie, ubezpieczył i przyjechaliśmy nim do Polski :)

    --
    Pzdr serdecznie,
    Dawidek

  • 3. Data: 2004-07-03 10:38:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jul 2004, dogget wrote:
    [...]
    >+ normalnie przyjezdzac do Polski posiadajac taki samochod ?? Podobno kiedys
    >+ nie mozna bylo przejezdzac granicy samochodem prowadzac samochod o innej
    >+ rejestracji niz narodowosc. Moze sie myle :/

    ...a tu zdecydowanie tak :)
    Zabronione było (i chyba nadal jest !) jeżdżenie przez Polaka po
    Polsce samochodem od którego nie opłacono należności celnych i podatków.
    Cła od "towarów UE" nie ma, ale akcyza (do zapłacenia w Urzędzie
    Celnym :)) AFAIK jak najbardziej pozostała.
    Samochodem zarejestrowanym w Szwecji mógł jeździć np. Ukrainiec
    i wszystko było OK, ale Polak - nie. Jak jest dziś... może ktoś się
    podejmie odpowiedzi...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-07-03 16:44:53
    Od: "Piotr K." <d...@2...pl>

> [...]
    > rejestracji niz narodowosc. Moze sie myle :/ Cyz ktos moglby odpowiedziec

    Kiedyś, jeśli miałeś zameldowanie za granicą, wizę itp. to spokojnie mogłeś
    przyjechać obcym samochodzem.
    Dzisiaj pewnie tez tak jest.

    Jeśli nie ma wizy, meldunku, to teraz tak naprawdę nikt nie wie. Ostatnio
    rozmawiałem z policjantami i on nie potrafili mi na to odpowiedzieć.
    Powiedzieli tylko, że nikt ich o niczym nie informował i oni nic nie wiedzą.
    Odesłali mnie z pytaniem do Urzędu Celnego.
    Pytałem się znajomego celnika i ten odpowiedział mi, że można.
    Ale pozostaje rzeczywiście pytanie o akcyzę....

    Piotr K.

  • 5. Data: 2004-07-24 11:56:26
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Użytkownik "Piotr K." <d...@2...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pytałem się znajomego celnika i ten odpowiedział mi, że można.
    > Ale pozostaje rzeczywiście pytanie o akcyzę....

    Jeżeli mieszkasz na pobyt stały lub czasowy za granicą to można
    Inaczej to masz szansę mieć poważne problemy celne.
    Ale faktem jest że na razie to za bardzo nikt do końca nie wie jak jest i
    dlatego się nie czepiają
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej