  • 1. Data: 2004-07-02 17:42:13
    Temat: Serwis nie chce oddac samochodu ?!?!?!?!?! C.D.
    Od: "fast" <b...@w...pl>

    Witam,
    no i sprawa rozwineła się dość szybko, dziś Carservis kontaktował się z
    firmowym prawnikiem że oni oddadzą auto jeśli my wycofamy wniosek. Tylko
    jest mały problem bo sprawą zajeła się juz prokuratura :) Auto jest narazie
    pozostawione jako dowód w sprawie, i nie może się mu nic stać. Kierownik
    serwisu jest za to odpowiedzialny (będzie spał przy samochochodzie ?).
    Wydanie auta może nastąpic tylko jesli my wycofamy sie z roszczeń i
    prokurator wyrazi na to zgode. W dniu wczorajszym Carservis miał wizyte
    władzy, podobno dali im troszkę do pieca. Bardzo szybko zrezygnowali z
    jakich kolwiek roszczen w sprawie lawety, che tylko wycofania wniosku i po
    sprawie. Swoja droga to ich teraz można obciażyc dodatkowymi kosztami z
    tytułu strat finansowych itp. Myśle że najbliższe informacje co dalej będa w
    poniedziałek.

    Pozdrawiam
    fast

  • 2. Data: 2004-07-02 18:25:39
    Temat: Re: Serwis nie chce oddac samochodu ?!?!?!?!?! C.D.
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "fast" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu wczorajszym

    wczoraj

    >jakich kolwiek

    jakichkolwiek

    andrzej

  • 3. Data: 2004-07-02 18:34:42
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik andrzej napisał:

    > wczoraj

    a to niby dlaczego "w dniu wczorajszym" jest zle?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2004-07-02 20:29:41
    Od: "Marcin" <n...@n...pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > a to niby dlaczego "w dniu wczorajszym" jest zle?

    Bo kolega jest z warszafki a tam sie mowi wczoraj :>

  • 5. Data: 2004-07-02 21:06:52
    Od: "fast" <b...@w...pl>

    > Bo kolega jest z warszafki a tam sie mowi wczoraj :>

    super, ja tez jestem z wawki a jednak napisałem inaczej, mniejsza z tym bo
    niby jakie to ma znaczeni

    fast

  • 6. Data: 2004-07-02 21:35:26
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:
    > Bo kolega jest z warszafki a tam sie mowi wczoraj :>

    tez jestem z Warszawy.. i co?
    co to jest "warszafka"? masz jakies kompleksy?

  • 7. Data: 2004-07-02 21:37:03
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    Równie dobre jak: "na chwile obecną" (teraz), czy "nie posiadam" (nie mam).

    > Bo kolega jest z warszafki a tam sie mowi wczoraj :>

    "Wczoraj" zamiast "w dniu wczorajszym" używają wszyscy, którzy nie muszą
    dodawać sobie splendoru wymyślając jakieś chore konstrukcje językowe. Natura
    człowieka jest już taka, że chce być zauważany przez współplemieńców, ale od
    poziomu egzemplarza zależy, czy da się poznać zdobywając Nobla, czy też
    wypijając pół litra bez przepitki lub wyrażając się właśnie w stylu
    milicjanta przed kamerą dziennika telewizyjnego.

    andrzej

  • 8. Data: 2004-07-02 22:24:24
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik andrzej napisał:
    > "Wczoraj" zamiast "w dniu wczorajszym" używają wszyscy, którzy nie muszą
    > dodawać sobie splendoru wymyślając jakieś chore konstrukcje językowe.

    nie widze w tych 'konstrukcjach' nic chorego
    sa uzywane od lat i jak do tej pory nikt sie nie czepial..

  • 9. Data: 2004-07-03 00:17:27
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > nie widze w tych 'konstrukcjach' nic chorego
    > sa uzywane od lat i jak do tej pory nikt sie nie czepial..

    uznac nalezy, ze czepianie sie jest chore. jak ktos nie ma nic
    do powiedzenia, a ma silna potrzebe mowienia, to mowi wlasnie cos
    tylko aby sie wypowiedziec. kazdy ma prawo wyrazac sie tak jak chce,
    a najwazniejsze w komunikowaniu sie jest to, aby byc zrozumianym.

    no ale niektorzy musza dodac sobie splendoru wytykajac innym cos,
    co wg nich nie jest wlasciwe lub odpowiednie. no i najsmieszniejsze
    w tym jest to, iz osoba wytykajaca w ogole nie ma racji. :P
    ale to chyba nie ma znaczenia - wazne, ze sie cos napisalo ;)

    pozdr.
    marcin

  • 10. Data: 2004-07-03 06:23:33
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > no i najsmieszniejsze
    > w tym jest to, iz osoba wytykajaca w ogole nie ma racji. :P
    > ale to chyba nie ma znaczenia - wazne, ze sie cos napisalo ;)

    To było tylko takie koleżeńskie zwrócenie uwagi, że te wyrażenia są
    "kontrowersyjne" i jak się chce mieć czyste sumienie, że się mówi po polsku
    to moim zdaniem powinno się ich unikać.

    Maria Krajewska z WSz PWN mówi, że: "Wyrażenia w dniu dzisiejszym
    (wczorajszym, jutrzejszym) nie są mniej poprawne niż słowa dzisiaj, wczoraj,
    jutro. Należą tylko do innego stylu wypowiedzi - oficjalnego języka
    komunikatów medialnych i dokumentów".

    andrzej
    -