    From: Michał <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przewoźnik zmienił zasady... no i jazda na gapę
    Date: Wed, 25 May 2011 18:16:52 +0200

    Na większości przystankach nie ma kas biletowych ani automatów. Dotąd
    było tak, podórzny mógł wsiąść przez dowolne drzwi a następnie udać się
    do kierownika pociągu by zakupić bilet. Często owi kierownicy nawet
    nakazywali zająć miejsce i dopiero gdy sam przyjdzie podczas kontroli
    można było kupić bilet. Tak było praktykowane przez długie lata, może
    dziesięciolecia.

    Okazało się dziś, że przewoźnik zmienił regulamin. Nakazuje wejście
    pierwszymi drzwiami by od razu zakupić bilet. Problem w tym, że
    informacji o tym nie ma na przystankach, a umieszczona jest za to...
    wewnątrz pociągu i przeczytać ją można dopiero po wejściu.

    Miałem dziś sytuację, że wsiadłem do pociągu, skierowałem się do
    konduktora by zakupić bilet. Od razu pojawili się kanarzy, nie dopuścili
    do zakupu biletu i chcieli wlepić to coś, nazywane różnie - mandatem czy
    czym to jest. Nie przyjąłem, została wezwana policja, zapewne skończy
    się w sądzie.

    Czy mam szanse wygrać powołując się na wieloletnią odmienną praktykę
    kolei, brak informaji o zmianach oraz wręcz podstępnym działaniem? (info
    na przystankach nie ma, za to jest w pociągu)

    Przecież to niedorzeczne, żeby przed każdą podróżą sprawdzać czy
    regulamin się nie zmienił.