  • 1. Data: 2007-03-01 19:25:44
    Temat: Przeszukiwanie uczniów
    Od: "Krzysztof Daniel" <K...@g...com>

    Witam

    Czy jest legalne przeszukanie torby/plecaka i kieszeni uczniowi przez
    dyrektora/nauczyciela?

    Z góry dziękuje za odpowiedź

    Krzysztof

  • 2. Data: 2007-03-01 20:01:39
    Temat: Re: Przeszukiwanie uczniów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Daniel" <K...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Czy jest legalne przeszukanie torby/plecaka i kieszeni uczniowi przez
    > dyrektora/nauczyciela?

    A w jakim celu to czynią?

  • 3. Data: 2007-03-01 20:02:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 1 Mar 2007 11:25:44 -0800, Krzysztof Daniel napisał(a):

    > Czy jest legalne przeszukanie torby/plecaka i kieszeni uczniowi przez
    > dyrektora/nauczyciela?

    To zależy czy właściciel torby/plecaka/kieszeni się na to zgodzi.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2007-03-01 22:26:27
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-03-2007 o 21:01:39 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > A w jakim celu to czynią?

    W poszukiwaniu telefonow komorkowych, zapewne :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 5. Data: 2007-03-02 05:35:54
    Od: "Kamil Darczynski" <c...@d...plUSUN_TO.INVALID>

    "Krzysztof Daniel" <K...@g...com> napisał(a):
    > Witam
    >
    > Czy jest legalne przeszukanie torby/plecaka i kieszeni uczniowi przez
    > dyrektora/nauczyciela?
    >
    > Z góry dziękuje za odpowiedź
    >
    > Krzysztof

    Jesli sie zgodzi wlasciciel to tak, jesli nie to nie ;]

    --
    Gg: 4645610 | Tlen: cmykus | Skype: kamil_darczynski

  • 6. Data: 2007-03-02 19:47:39
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > Jesli sie zgodzi wlasciciel to tak, jesli nie to nie ;]

    Może w teorii :) Kiedy jeszcze chodziłem do szkoły, jednemu kumplowi z klasy
    poprzestawiało się w główce i zaczął się bawić w dilera. Niestety, w końcu
    wpadł, co oczywiście zapoczątkowało w szkole aferę skutkującą m.in. tym, że
    dyrektor urządzał regularne naloty policyjne na moją klasę, w czasie których
    mundurowi ładowali się razem z pieskami do sali, w której akurat mieliśmy jakąś
    lekcję i kazali nam ją opuścić, po czym zaczynali przeszukiwanie plecaków
    wszystkich uczniów. Wierz mi, nikt nas nie pytał o zdanie :)

  • 7. Data: 2007-03-02 19:55:45
    Od: "ML" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotrek <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > lekcję i kazali nam ją opuścić, po czym zaczynali przeszukiwanie plecaków
    > wszystkich uczniów. Wierz mi, nikt nas nie pytał o zdanie :)

    Ale w tym przypadku przeszukiwali policjanci (lub milicjanci), a nie
    nauczyciel / dyrektor.

  • 8. Data: 2007-03-02 21:35:32
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 1 Mar 2007 11:25:44 -0800, Krzysztof Daniel w wiadomości
    ups.com> napisał(a):

    > Czy jest legalne przeszukanie torby/plecaka i kieszeni uczniowi przez
    > dyrektora/nauczyciela?

    Legalne jest każde działanie faktyczne nauczyciela jako pracownika organu
    administracji wynikające z obowiązku bieżącej opieki wychowawczej nad
    małoletnim.

    --
    Sz.

  • 9. Data: 2007-03-02 21:51:03
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    ups.com> napisał(a):

    > Legalne jest każde działanie faktyczne nauczyciela jako pracownika organu
    > administracji wynikające z obowiązku bieżącej opieki wychowawczej nad
    > małoletnim.

    Co oznacza, że do oceny legalności niezbędnym będzie poznanie motywów
    czynności faktycznej polegającej przeszukaniu torby/plecaka. Nie bardzo
    jednak jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację, kiedy przeszukanie
    torby wynikałoby z obowiązku bieżącej opieki wychowawczej nad małoletnim.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 10. Data: 2007-03-03 02:34:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerr napisał(a):

    > Legalne jest każde działanie faktyczne nauczyciela jako pracownika organu
    > administracji wynikające z obowiązku bieżącej opieki wychowawczej nad
    > małoletnim.

    Co jednak nie obejmuje rutynowego grzebania po plecakach, rewizji
    osobistych itepe ;)