  • 21. Data: 2019-04-01 18:20:25
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Moim zdaniem to skutek ograniczenia dostępu do broni palnej. Nóż stał
    > sie dobry dla przestępców, bo wiedzą, że ofiara nie wyciągnie broni. A
    > nikt normalny do samoobrony noża nie nosi.

    Nie wydaje mnie się. Coś tam jakoś ostatnio mocno ogranicza;li brońc
    palną? Ponadto wbrew pozorom problem turków co przychodzą z nożami na
    strzelaninę jest przereklamowany. No dobra na strzelaninę to może nóż
    nie najlepszy, ale wbrew pozorom broń palna to się średnio nadaje do
    samoobrony przed nożem. Ogólnie jak się nie spodziwasz, to raczej
    jeszcze mizerniej to wygląda.

    https://www.youtube.com/watch?v=Upxfo_jBrDE

    Shrek

  • 22. Data: 2019-04-01 20:41:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.04.2019 o 12:26, J.F. pisze:

    > A broni palnej to nie dotyczy ?

    Dotyczy, ale w odróżnieniu od noży bardzo niewiele przestępstw
    popełnianych jest z legalnie posiadanej broni palnej.

  • 23. Data: 2019-04-01 20:43:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.04.2019 o 18:20, Shrek pisze:

> [...]
    > nie najlepszy, ale wbrew pozorom broń palna to się średnio nadaje do
    > samoobrony przed nożem. Ogólnie jak się nie spodziwasz, to raczej

    OK!, ale może zareagować uzbrojony świadek. Z gołymi rękami na nóż, to
    już wyższa szkoła jazdy.

  • 24. Data: 2019-04-01 20:44:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Dotyczy, ale w odróżnieniu od noży bardzo niewiele przestępstw
    >popełnianych jest z legalnie posiadanej broni palnej.

    Czyli trzeba wprowadzic zezwolenia na noze ? :-)

    A powyzsze stwierdzenie to z Polski, z USA, z RPA ?

    J.

  • 25. Data: 2019-04-02 01:52:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.04.2019 o 20:44, J.F. pisze:

    > Czyli trzeba wprowadzic zezwolenia na noze ? :-)

    Trzeba ludziom dać możliwość bronienia się przed nożem. I nóż tu dobrym
    nie jest, bo nóż na nóż, to wcale nie jest dobry pomysł.

    > A powyzsze stwierdzenie to z Polski, z USA, z RPA ?

    Z Polski oraz z tego co wiem również USA. Na temat RPA się nie wypowiadam.

  • 26. Data: 2019-04-02 02:17:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup

    > Ale to ofiary - a napastnicy ?

    Ida w parze.

    > Czyli przekladajac na polski - przestali przesladowac czarnuchow, to
    > sie teraz czarnuchy wyrzynaja :-P

    BBC wydaje się cos w tym stylu sugerowac pomiedzy wierszami.

    > A jeszcze dalej patrzac - ktos glupote strzelil, jak stwierdzil, ze te
    > kontrole sa nieefektywne :-P

    W art. zdaje się napisali że brekzitowa Tereska, ale że jest to
    twierdzenie kontestowane :)

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2019-04-02 02:35:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > nie najlepszy, ale wbrew pozorom broń palna to się średnio nadaje do
    > samoobrony przed nożem. Ogólnie jak się nie spodziwasz, to raczej

    To^ jest pojedynek pt kto szybciej wyciągnie i to nie jest MZ na temat
    :) Moze się myle, ale gro sytuacji jest raczej taka, że napadniety widzi
    ten nóż i musiałby byc skończonym idiotą aby próbowac wyciagnąć broń nie
    powiększając jednocześnie dystansu od napastnika, czy w inny sposób
    zwiekszając swoje szanse na skuteczne użycie broni (odwrócenie uwagi,
    wykorzystanie zaskoczenia ...).

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2019-04-02 02:41:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem to skutek ograniczenia dostępu do broni palnej. Nóż stał
    > sie dobry dla przestępców, bo wiedzą, że ofiara nie wyciągnie broni. A
    > nikt normalny do samoobrony noża nie nosi.

    Juz raczej przypisywałbym to brutalizacji środowisk, które tych noży
    uzywa.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2019-04-02 06:11:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > OK!, ale może zareagować uzbrojony świadek.

    Może ale raczej nie zareaguje. A nawet jak zareauje, to nie ma gwarancji
    ze zastrzeli właściwego. Nie z tego wynika popularnośc noży w UK a z
    wpuszczania dzikusów, co nożami rozwiązują dyskusje.

    > Z gołymi rękami na nóż, to
    > już wyższa szkoła jazdy.

    Ogólnie walka z uzbrojonym napastnikiem to nie jest poziom przedszkola.
    Czy masz broń czy nie.

    https://demotywatory.pl/4844928/Najskuteczniejsza-ob
    rona-przed-atakiem-nozem-zaprezentowana

    Shrek

  • 30. Data: 2019-04-02 06:13:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To^ jest pojedynek pt kto szybciej wyciągnie i to nie jest MZ na temat
    > :) Moze się myle, ale gro sytuacji jest raczej taka, że napadniety widzi
    > ten nóż
    A ja myślę, ze skoro napastnik może wykorzystać element zaskoczenia o
    broniący się nie to napsatnik musiałby być idiotą, żeby z niego nie
    skorzystać. Choć może statystycznie są to idioci;)

    Shrek