  • 1. Data: 2009-05-28 15:04:40
    Temat: Przeslanie telefonu listem poleconym
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Witam,
    chcialem przeslac telefon komorkowy z ladowarka (bez opakowania) listem
    poleconym, ale kobieta na poczcie powiedziala, ze nie moge, ze musze to
    przeslac paczka.

    Czy miala racje? Jedyne, co znalazlem na ten temat to ROZPORZADZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY w sprawie warunków wykonywania powszechnych
    uslug pocztowych, par.20:
    Operator przyjmuje do przemieszczenia i doreczenia przesylke zawierajaca
    monety, banknoty, papiery
    wartosciowe, wartosci dewizowe, platyne, zloto,
    srebro, wyroby jubilerskie, kamienie szlachetne i inne
    przedmioty wartosciowe pod warunkiem, ze jest ona
    nadawana jako przesylka z zadeklarowana wartoscia.

    Ale to mnie nie przekonuje. Czy ktos wie, co mozna przesylac listami, a
    co nie?

    Z gory dzieki!

  • 2. Data: 2009-05-28 15:21:40
    Temat: Re: Przeslanie telefonu listem poleconym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bim-bom wrote:
    > Witam,
    > chcialem przeslac telefon komorkowy z ladowarka (bez opakowania) listem
    > poleconym, ale kobieta na poczcie powiedziala, ze nie moge, ze musze to
    > przeslac paczka.

    Nie musisz.

    List polecony moze miec do 2 kg.
    Co do zawartosci, malo ich to obchodzi.
    http://poczta-polska.pl/cennik.htm

    Trzecia pozycja, list polecony z zadeklarowana wartoscia.

  • 3. Data: 2009-05-28 15:43:06
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Panie (panowie) z okienka na poczcie wciskają paczki, bo są droższe niż
    listy.
    List może mieć do 2 kg i to jest jedyne ograniczenie.

    --
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-05-28 18:12:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof Jodłowski pisze:
    > Panie (panowie) z okienka na poczcie wciskają paczki, bo są droższe niż
    > listy.
    > List może mieć do 2 kg i to jest jedyne ograniczenie.

    Nie jedyne. Suma trzech wymiarów nie może przekraczać 90cm. Jest
    jeszcze zapis, że listem można przesyłać "dokumenty oraz drobne
    przedmioty", co teoretycznie wyklucza przesyłanie listem "niedrobnych
    przedmiotów" ale w połączeniu z tajemnicą korespondencji takie
    ograniczenie na niewiele się zdaje.

    Też zdarzało mi się, że PZO nie chciała przyjąć listu zgodnego z
    wymiarami, ale za każdym (z dwóch) razem interwencja kierowniczki na
    zmianie rozwiązywała problem.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-05-28 19:34:46
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Też zdarzało mi się, że PZO nie chciała przyjąć listu zgodnego z
    > wymiarami, ale za każdym (z dwóch) razem interwencja kierowniczki na
    > zmianie rozwiązywała problem.

    Dzieki, natepnym razem tez tak zrobie...

  • 6. Data: 2009-05-29 06:06:23
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Zaletą listów jest, że roznosza je listonosze zwykle na etacie, natomiast paczki
    rozwożą doręczyciele, którzy obecnie raczej bardzo luźno związani są z poczta.
    JaC

    -----

    > Też zdarzało mi się, że PZO nie chciała przyjąć listu zgodnego z wymiarami, ale za
    każdym razem interwencja kierowniczki na zmianie rozwiązywała problem.

  • 7. Data: 2009-05-29 06:16:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Zaletą listów jest, że roznosza je listonosze zwykle na etacie, natomiast paczki
    rozwożą doręczyciele, którzy obecnie raczej bardzo luźno związani są z poczta.

    A co to zmienia?

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-05-29 06:22:03
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nie czuję się bezpiecznie jesli paczka do mnie lezy na stosie innych w rdewiejacym
    kaszlaku doreczyciela.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-05-29 07:05:33
    Od: Czarek <...@...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Nie czuję się bezpiecznie jesli paczka do mnie lezy na stosie innych w rdewiejacym
    kaszlaku doreczyciela.

    Wolisz, żeby list leżał na deszczu w otwartym koszyku czy innej skrzynce
    na rowerze? :>

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 10. Data: 2009-05-29 07:36:59
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Chciałem tylko powiedzieć, że ten "Czarek", to nie ja :-) Czarku,
    mógłbyś sobie zafundować jakiś wyróżnik, żeby nas nikt nie mylił.
    Dlaczego Ty, a nie ja? Bo ja używam tego podpisu w Internecie od 1999
    roku ;-)

    Czarek