  • 1. Data: 2009-05-28 12:40:49
    Temat: Otrzymałem wezwanie przedsądowe
    Od: "Janusz" <J...@n...pl>

    Cześć,

    Proszę o radę co o tym sądzicie.

    Prowadzimy sklep internetowy w którego ofercie jest ponad 200 tys pozycji.
    Opis prezentujący daną pozycję jest pobierany automatycznie z hurtowni i
    prezentowany na naszych stronach www.
    Opisy przechodzą tylko wstępną weryfikację a że pochodzą z wiarygodnych
    źródeł, zazwyczaj od producentów i wydawnictw,
    nie są w pełni kontrolowane.
    Jednak tym razem przedostał się negatywny opis pozycji i trafił na naszą
    stronę i jak widzę jest on na stronach także innych sklepów.

    Dzisiejszego dnia w sprawie tego opisu otrzymaliśmy wezwanie przedsądowe w
    którym jesteśmy uznani jako sprawca zniesławienia i pomówienia.
    Oczywiście jest napisane, że nie ulega wątpliwości, że czynów tych nasza
    firma dopuściła się świadomie i umyślnie.
    W związku z tym żądają wpłacenia symbolicznej kwoty 1500 zł zadośćuczynienia
    za wyrządzone szkody i krzywdy.
    W przeciwnym przypadku sprawa trafi na drogę sądową.

    Kompletnie się na tym nie znam.
    Prosto jest zapłacić to czego żądają i mieć problem z głowy.
    Jednak byłoby to przyznanie się to winy.
    A czy ja jestem winny?
    Prawda jest taka że ktoś zrobił sobie kawał np. pracownik hurtowni albo
    nawet pracownik wydawnictwa a teraz mój sklep i pewnie
    inne sklepy zostały oskarżone o zniesławienie.

    Co byście zrobili na moim miejscu?

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2009-05-28 12:45:13
    Temat: Re: Otrzymałem wezwanie przedsądowe
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 28 May 2009 14:40:49 +0200, Janusz napisał(a):

    > Jednak tym razem przedostał się negatywny opis pozycji i trafił na naszą
    > stronę i jak widzę jest on na stronach także innych sklepów.
    (...)
    > Co byście zrobili na moim miejscu?

    Odpowiedzieć grzecznie i ładnie "nie, dziękuję".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-05-28 13:19:33
    Od: "Jan Kowalski" <c...@W...gazeta.pl>

    Zapłać i ciesz się spokojem, a potem wycofaj z oferty produkty rozbójnika.

  • 4. Data: 2009-05-28 13:20:11
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > (...)
    >
    > Odpowiedzieć grzecznie i ładnie "nie, dziękuję".

    ja bym to inaczej ujal :) jednym slowem :)

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 5. Data: 2009-05-28 18:39:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz" <J...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Co byście zrobili na moim miejscu?

    Jak rozumiem chodzi o negatywną ocenę w opisie. Cóż, jest to rzecz mocno
    subiektywna. Widać autorowi opisu książka się nie spodobała i tyle. Nie
    widzę żadnych podstaw do żądania przez kogokolwiek jakiegokolwiek
    odszkodowania. Dla pewności może przytocz na grupie ten tekst usuwając
    fragmenty pozwalające na identyfikację samej pozycji?

  • 6. Data: 2009-05-29 08:29:01
    Od: "Janusz" <J...@n...pl>

> [...]
    > odszkodowania. Dla pewności może przytocz na grupie ten tekst usuwając
    > fragmenty pozwalające na identyfikację samej pozycji?

    NIe będę przytaczał fragmentów ponieważ za pomocą google kązdy łatwo
    zidentyfikuje pozycje o którą chodzi.
    W każdym razie w sklepach ten opis widniał nie jako recenzja ale opis
    pozycji z pomocą której Klient ma dokonać wyboru.
    Często są to opisy skopiowane z okładek na końcu książki.
    Tym razem jednak ktoś wykorzystał wymiany baz pewnej części rynku
    księgarskiego i w prezentacji znalazł się
    nie opis zachęcający do kupna ale opis mający na celu ośmieszenie autora.

    Swoją drogą troche jestem wściekły na autora tej pozycji, na jego sposób
    myślenia.
    Mianowicie w internecie można zauważyć że kilku ludzi go po prostu nie lubi
    i umieszczają ośmieszające informacje.
    Jedna pojawiła się w moim sklepie, ponieważ ktoś miał dojścia.
    I autor teraz od sklepów chce odszkodowanie. Bezsensu.

    Zaczynam rozumieć dlaczego ktoś go nie lubi.

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 7. Data: 2009-05-29 08:38:45
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 29 Maj, 10:29, "Janusz" <J...@n...pl> wrote:

    > NIe będę przytaczał fragmentów ponieważ za pomocą google kązdy łatwo
    > zidentyfikuje pozycje o którą chodzi.

    Ale bez tego nie uzyskasz sensownej odpowiedzi. Najlepiej zrób zrzut
    ekranu, powieś gdzieś, a za jakiś czas usuń - nie pozostanie na
    dłużej. A to, że ktoś odkryje, jaka to pozycja... cóż, zakładam, że
    zajrzałeś tu, bo potrzebowałeś pomocy prawnika, a z prawnikiem, to jak
    z księdzem... :-)

    > Tym razem jednak ktoś wykorzystał wymiany baz pewnej części rynku
    > księgarskiego i w prezentacji znalazł się
    > nie opis zachęcający do kupna ale opis mający na celu ośmieszenie autora.

    Czyli ktoś popełnił przestępstwo?

    > Jedna pojawiła się w moim sklepie, ponieważ ktoś miał dojścia.

    To rzuć go na pożarcie ;)

    Czarek

  • 8. Data: 2009-05-29 08:41:17
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > NIe będę przytaczał fragmentów ponieważ za pomocą google kązdy łatwo
    > zidentyfikuje pozycje o którą chodzi.

    Ja jestem za cienki w googlach, bo bez podpowiedzi nie wiem jak to
    zidentyfikować :/ Podaj chociaż autora, albo tytuł.

    Pozdrawiam Przemek

  • 9. Data: 2009-05-29 08:56:26
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    Przemek Lipski pisze:
    > Ja jestem za cienki w googlach, bo bez podpowiedzi nie wiem jak to
    > zidentyfikować :/ Podaj chociaż autora, albo tytuł.

    No to ja też cienki jestem :)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 10. Data: 2009-05-29 09:22:21
    Od: "Janusz" <J...@n...pl>

    > Ja jestem za cienki w googlach, bo bez podpowiedzi nie wiem jak to
    > zidentyfikować :/ Podaj chociaż autora, albo tytuł.

    szukajcie po takich słowach kluczowych
    i zazwyczaj w kopiach w google

    Karate dla początkujących i zaawansowanych wśród uprawiających

    Pozdrawiam
    Janusz