  • 1. Data: 2004-04-30 08:02:45
    Temat: Przepisy dotyczące samochodowej instalacji gazowej.
    Od: "Wojciech" <w...@g...pl>

    Witam,

    Przewertowałem "Google" i nie mogę znaleźć przepisów
    dotyczących samochodowej instalacji gazowej. Dokładnie
    to chodzi mi o wymogi jakie musi spełnić autko aby można
    było zamonotować taką instalację. Z tego co wiem to
    zbiornik gazu musi być umieszczony w jakieś odległości od
    ziemi_jezdni. Szukam_pytam dlatego, że byłem w dwóch
    autoryzowanych warsztatach i w jednym powiedzieli mi,
    że zbiornik będzie za nisko nie nie można go zakładać tam
    gdzie ja bym chciał, a w drugim warsztacie nie widzą
    problemu. Nie wiem który łże i dlatego chciałbym sam
    znać prawidłową odpowiedź.

    Dzięki z góry.
    --
    Pozdrawiem - Wojtek O.

  • 2. Data: 2004-04-30 11:56:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Wojciech" <w...@g...pl> napisał:

    >Z tego co wiem to zbiornik gazu musi być umieszczony
    >w jakieś odległości od ziemi_jezdni.
    Przede wszystkim prześwit pojazdu nie może ulec zmniejszeniu w wyniku
    zabudowy instalacji, przy czym żaden z jej elementów nie może
    znajdować się niżej niż 0,2 m od jezdni, jeśli nie jest chroniony
    dolną częścią pojazdu położoną poniżej niego w odległości nie większej
    niż 0,15 m w poziomie z przodu i z boków.
    Zbiorniki powinny być tak umieszczone, aby była możliwość łatwego:
    1) odczytu stanu napełnienia;
    2) odczytu danych dotyczących oznakowań identyfikacyjnych oraz cech
    legalizacji (stosuje się to także do butli).
    Powinny być tak zainstalowane, aby były maksymalnie chronione przed
    skutkami zderzeń, w tym głównie od przodu i tyłu pojazdu, a w
    przypadku ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej samochodu
    ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem
    oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-04-30 14:19:49
    Od: "Wojciech" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem
    > oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe.

    Dzięki za porade. Masz może jeszcze linka do tych przepisów.

    Wojtek O.

  • 4. Data: 2004-04-30 17:13:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Wojciech" <w...@g...pl> napisał:

    >Dzięki za porade.
    Bardzo proszę :-) Na przyszłość tnij zbędny tekst i nie cytuj listów w
    calości (netykieta).

    >Masz może jeszcze linka do tych przepisów.
    Jasne. Znajdziesz to w podstwowym akcie prawnym dotyczącym badań
    techn. pojazdów (zna każdy diagnosta ): jest to załącznik nr 9 do
    rozp. ws warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks