  • 1. Data: 2004-04-30 06:32:14
    Temat: co zrobi komornik
    Od: "Grzesiek" <g...@o...pl>

    witam
    Mam pytanie - spłacam kredyt hipoteczny na dom i chcę się tego domu pozbyć.
    Niestety współwłaścicielka nie chce - mamy po 50 procent udziału.
    Zabezpieczeniem kredytu są: weksel in blanko podpisany przez moją siostrę,
    hipoteka oraz ubezpieczenie od klęsk. Jeżeli przestanę płacić raty to wiem,
    że dojdzie do egzekucji komorniczej. jaką mam pewność, że komornik nie
    wejdzie mi na pensję tylko wystawi dom na licytację i będzie mu zależało na
    uzyskaniu jak najwyższej ceny a nie tylko kredyt banku i prowizja
    komornicza?
    Pozdrawiam, grzesiek

  • 2. Data: 2004-04-30 06:57:35
    Temat: Re: co zrobi komornik
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Grzesiek wrote:
> [...]
    > wejdzie mi na pensję tylko wystawi dom na licytację i będzie mu zależało na
    > uzyskaniu jak najwyższej ceny a nie tylko kredyt banku i prowizja

    żadną, o ile nie jeszcze mniejszą

    KG

  • 3. Data: 2004-04-30 08:34:12
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Wynajmij swoją część agencji towarzyskiej albo Wietnamczykom.
    JaC

  • 4. Data: 2004-04-30 10:27:28
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Grzesiek wrote:

> [...]
    > wejdzie mi na pensję tylko wystawi dom na licytację i będzie mu zależało na
    > uzyskaniu jak najwyższej ceny a nie tylko kredyt banku i prowizja

    Najprawdopodobniej i tak wejdzie jezeli wierzyciel go o to poprosi
    natomiast art. 799 §2 KPC przewiduje możliwość zawieszenia egzekucji
    jeżeli dłużnik wskaże majątek z którego wierzyciel może być zaspokojony.
    Ale to tego należało by mieć aktualny operat szacunkowy. Komornik
    chetnie na to pojdzie i tak i tak 15% kosztów sobie doliczy + nowy
    operat + pozostałe koszty. Gorzej z tym jezeli nie bedzie chetnych do
    zakupu tej nieruchomości wtedy pojdzie za grosze i wypłata bedzie zajęta.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 5. Data: 2004-04-30 22:45:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, 666 wrote:

    >+ Wynajmij swoją część agencji towarzyskiej albo Wietnamczykom.
    >+ JaC

    wKF: da się załatwić odpowiedzi *pod* postem ?
    Łatwiej komentować :)

    >+ > Niestety współwłaścicielka nie chce - mamy po 50 procent udziału.

    Zauważ iż pytający pisze o *udziale* - najprawdopodobniej
    budynek NIE jest podzielony na lokale.
    A do czynności "wspólnych" w małej wspólnocie (do 7 lokali) w częsci
    nie podzielonej na "wydzielone lokale" potrzebna jest zgoda *wszystkich*
    współwłaścicieli.
    Coś nie przypuszczam żeby zgodziła się na twoją propozycję ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota)