  • 1. Data: 2004-04-30 06:57:57
    Temat: Zakonczenie wspolpracy. Rozliczenie.
    Od: Tomasz Kałużny <t...@Q...klub.chip.pl>

    Zapowiada sie, ze bede mial problem, wiec prosze o pomoc...
    Swiadcze uslugi dla firmy zbierajac dla niej zamowienia (posrednictwo
    handlowe). W niedlugim czasie mam zamiar zakonczyc wspolprace.
    Rozliczany jestem co miesiac a prowizje placone mam od tego co zostalo
    zaplacone przez klientow w danym miesiacu. Jednak z sygnalow jakie do
    mnie dochodza wynika, ze firma nie ma w zwyczaju placic po rozwiazaniu
    umowy, nawet jesli czesc umow zawartych przeze mnie zostanie
    sfinalizowana (splacona) po tym fakcie. Czy takie postepowanie jest
    zgodne z prawem? Czy nie nalezy mi sie zaplata za wykonana prace
    (pozyskanie zamowienia) wedlug umowy mimo, ze juz dla nich nie pracuje?
    Wydaje mi sie, ze nalezy mi sie, ale chcialbym sie w razie problemow
    podeprzec rzeczowymi argumentami.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2004-04-30 08:14:35
    Temat: Re: Zakonczenie wspolpracy. Rozliczenie.
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 30 Apr 2004 08:57:57 +0200, na pl.soc.prawo, Tomasz Kałużny
    napisał(a):

    > Wydaje mi sie, ze nalezy mi sie, ale chcialbym sie w razie problemow
    > podeprzec rzeczowymi argumentami.

    Rzeczowy argument ( również dla sądu ) to zawarta przez ciebie umowa.
    Chyba że takowej nie masz. Wtedy masz problem.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-04-30 21:43:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, Tomasz Kałużny wrote:

    >+ Swiadcze uslugi dla firmy zbierajac dla niej zamowienia (posrednictwo
    >+ handlowe).

    Masz warunki na piśmie, jak rozumiem a Mieczysław zaznaczył ? :)

> [...]
    >+ zgodne z prawem? Czy nie nalezy mi sie zaplata za wykonana prace
    >+ (pozyskanie zamowienia) wedlug umowy mimo, ze juz dla nich nie pracuje?

    Przeczytaj tyt.XXIII (od art. 758 - "umowa agencyjna").
    Jest cos takiego:
    +++
    Art. 761[1].
    § 1. Agent może żšdać prowizji od umowy zawartej po rozwišzaniu
    umowy agencyjnej, jeżeli — przy spełnieniu przesłanek z art. 761 —
    propozycję zawarcia umowy dajšcy zlecenie lub agent otrzymał od klienta
    przed rozwišzaniem umowy agencyjnej.
    ---

    Rozumiem iż zasadę "nieważny jest tytuł a treść" (umowy) znasz:
    +++
    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron
    i cel umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.
    ---
    (to też z K.C. :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-04-30 21:55:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, Mieczyslaw wrote:

> [...]
    >+ Rzeczowy argument ( również dla sądu ) to zawarta przez ciebie umowa.
    >+ Chyba że takowej nie masz. Wtedy masz problem.

    ...a "defaultami" z K.C. nie da się połatać ?
    Coś-tam udowodnić umie (że robił i że brał zapłatę oraz za co
    brał zapłatę).
    Oczywiście z umową byłoby prościej... :), ale... jakby nie było
    zapisu co do wynagrodzenia za "niedokończonych" klientów to
    chyba tak i tak skończyłoby się na analizie K.C. ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-05-01 11:06:37
    Od: Tomasz Kałużny <t...@Q...klub.chip.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > ................caich.......8<.......
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Dziekuje! :) Mam w umowie punkt, ktory dokladnie nie rozstrzyga co z
    zaplata po rozwiazaniu. Jest tylko o tym, ze zaplata nalezy sie za
    faktury zaplacone przez klientow w danym miesiacu rozliczneiowym. Nie
    rozstrzyga jednak jak rozliczyc po rozwiazaniu umowy. Co prawda w jednym
    z ostatnich punktow umowy jest zapis, ze 'wszystkie prawa i obowiazki z
    niej wynikajace przestaja byc wazne i wiazace' jednak nie wiem czy mozna
    to odniesc wlasnie do zaplaty za zebrane zamowienia, ktore badz co badz
    byly zebrane podczas obowiazywania umowy.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 6. Data: 2004-05-01 11:48:52
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 1 May 2004 13:06:37 +0200, na pl.soc.prawo, Tomasz Kałużny napisał(a):

> [...]
    > to odniesc wlasnie do zaplaty za zebrane zamowienia, ktore badz co badz
    > byly zebrane podczas obowiazywania umowy.

    No to masz jeszcze jedno wyjscie :
    nie rozwiazuj umowy do czasu az nie zostana zaplacone wszystkie faktury i
    otrzymasz zaplate. Oczywiscie w tym czasie nie pozyskuj nowych klientow.
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    We can predict everything, except the future.